Gå til innhold

Vond utvendig hemroide

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått en vond utvendig hemroide. Hva kan jeg gjøre får å lindre litt? Alt av tips tas i mot. Leste engang at det skal bli bedre om man dytter den inn så det gjør jeg hele tiden men nå føler jeg meg kjempe hoven å mye sårere

Anonymkode: 44cba...397

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hemroiden er blitt helt hard burde jeg ringe legen? 

Anonymkode: 44cba...397

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp Salve på apotek. Om det ikke hjelper gå til legen.

Anonymkode: ec87b...b99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sheriproct salve og alcos stikkpiller

Anonymkode: 363fd...b58

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sheriproct salve og alcos stikkpiller

Anonymkode: 363fd...b58

Jeg er ikke ts, men jeg lurer hva blir bedre om jeg prøver scheriproct og alcos?

Forsvinner hemoriden da? Blir den mindre? Hva er deres erfaring? 

Anonymkode: 9d027...53d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke ts, men jeg lurer hva blir bedre om jeg prøver scheriproct og alcos?

Forsvinner hemoriden da? Blir den mindre? Hva er deres erfaring? 

Anonymkode: 9d027...53d

Den krymper og blir derfor mindre smertefull.

Anonymkode: 373cf...9f2

• Nyttig 1
Skrevet

Standardråd mot harde hemorider er å sitte 10 min i grønnsåpebad (medisinsk grønnsåpe fra apoteket) 3-4 ganger hver dag - og/eller hver gang du har bæsja. Deretter trykker du den inn med litt Scheriproct-salve. Tips: klipp av fingrene på engangshansker, så bruker du bare en avklipt finger pr gang istedetfor en hel hanske

Råd jeg husker fra Gro Nylander (gynekolog) etter fødsel var å fylle vann i en finger i en engangshanske, og fryse. Deretter legge den frosne fingeren i rumpesprekken mens du selv ligger på magen med rumpa i været. Mener dette var for myke hemorider, slik at de krymper (blodårene trekker seg sammen) før du trykker dem inn. 

Jeg var hardt rammet etter fødsel, og var innom dette og mer til. Brukte i tillegg til salve også Scheriproct-stikkpiller for å virkelig dytte dem godt inn. Slitsom periode, husker godt smerten hver gang klumpene sklir ut igjen.... 

OG hold magen i form.. både med type mat og lett trening. Føler med deg!

AnonymBruker
Skrevet

Sliter også med hemoroider. De er både harde og myke, kun utvendige som jeg kjenner. Nettopp startet opp med sheriproct salve, men er det meningen at man skal dytte de inn? Jeg har nemlig ikke gjort det, kun smurt. Og er det mulig å bli kvitt disse noen gang? Eller vil de for alltid være der med mindre man fjerner de kirurgisk? Plagsomme, vonde og sjenerende 😔

Anonymkode: 1a726...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...