Gå til innhold

Vi har begge venner av det motsatte kjønn, men...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har ei venninne som jeg kanskje synes har blitt litt for nær. Er usikker på om jeg bør reagere eller ikke. Hvor mye synes dere man skal godta når kjæresten eller ektefellen har venner av det motsatte kjønn? Er det for eksempel greit at h*n overnatter hos denne vennen? Har fortrolige samtaler om følelser og slikt? Flørting, klemming?

Er redd for å bli stemplet som sykelig sjalu, men synes dette begynner å bli ubehagelig.

Anonymkode: c5e5b...1b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det en ny venninne eller ei han har kjent lenge? 

Anonymkode: 1fad7...07c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det en ny venninne eller ei han har kjent lenge? 

Anonymkode: 1fad7...07c

Han har kjent henne i noen år, men de har blitt bedre venner i det siste.

Anonymkode: c5e5b...1b8

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke godtatt overnatting, klemming og flørting. 

Anonymkode: 49499...1d8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du skal overhodet ikke godta overnatting eller flørting!

Hvorfor i huleste skal han overnatte hos en venninne?

Han er da ikke et lite barn som skal på overnatting hos vennen sin.

Hvis han skal overnatte, så får du også bli med å overnatte.

Anonymkode: e5c53...3b0

• Liker 9
Skrevet

Overnatting ville jeg selv reagert på i et såpass nytt/nylig endret venneforhold. Det henger også sammen med at i de byene vi oppholder oss i kjenner vi stort sett andre som det er mer naturlig å sove hos. 

Klemming er i grunn ok blant venner, både kvinner og menn, flørting er litt mer både og, jeg har ikke forstått poenget med å flørte med venner mens man er i forhold 🤔

• Liker 3
Skrevet

Ville satt ned foten for lengst.

Billige ligg og vennskap med det motsatte kjønn ervervet seg i nyere tider, er så absolutt ikke innafor i min verden.

Gjelder forsåvidt alle andre vennskap jeg ikke kan introduseres for også.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Regner med denne vennina ser bedre ut enn deg. Ellers hadde du neppe tatt sånn på vei, og det hadde også vært usannsynlig at det vil skje noe. 

Anonymkode: 364fa...8e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Regner med denne vennina ser bedre ut enn deg. Ellers hadde du neppe tatt sånn på vei, og det hadde også vært usannsynlig at det vil skje noe. 

Og hva så?

Anonymkode: 6f746...9fe

AnonymBruker
Skrevet

Herregud nei.

Anonymkode: b5115...f0c

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner godt at du reagerer. Jeg hadde ikke syntes dette var noe særlig selv.

Men jeg lurer på hvordan du i praksis skal gjøre noe med det. Når folk blir pålagt regler de ikke er enige i så har de en tendens til å bryte dem med god samvittighet. Overnattinga er grei, den finner du ut om han fortsetter med. Men det andre, som flørting og samtaler om følelser, hvordan i all verden kan du vite at han faktisk slutter med det? Ikke bare sier det for å slippe krangler med deg? Jeg tror ikke du har lyst til å bli den kontrollerende kjæresten som går rundt og overvåker kjæresten din.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han vil ha henne heller enn deg, så har du mistet han allerede. Da er det bare spørsmål om tid før det blir slutt og flytteprosessen er i gang. Nekter du han å treffe henne, så fremskynder du bare bruddet. Like greit egentlig. Kanskje han egentlig ikke ser selv at det er henne han vil ha.

Anonymkode: 96362...7ff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du virker som et hyggelig menneske.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Venner av motsatt kjønn er helt uaktualt for meg, både som single og i forhold.

Vi passer best sammen med samme kjønn....slik er det bare. Punktum.

Anonymkode: 61fca...71f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange "venner" av det motsatte kjønn? Stort rødt flagg!!

Anonymkode: 913c7...f99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mange "venner" av det motsatte kjønn? Stort rødt flagg!!

Anonymkode: 913c7...f99

Ja, "venner" er et godt begrep. Folk TROR de er venner.....noe de sjelden er.

Så fort alkoholen eller noe sklir ut...så er de i gang med et eller annet.

Skrevet

Jeg har overnattet hos kompiser mange ganger. Dog ikke i samme seng. Og vi flørter heller ikke. 

Hadde en av oss derimot gått over grensa og flørtet , kost og klemt hadde jeg ikke gjort det . 

Noen kan man ha vennskap på tvers av kjønn. Andre ikke. 

Har flere andre kompiser som jeg overhode ikke kunne tenkt å overnatte hos fordi de fort ikke kjenner grenser 🤷

Og husk det går jo bare til en i parforholdet syntes det er ubehagelig.

Så om du syntes det ikke er greit for deg i deres relasjon så er det ikke det . 

AnonymBruker
Skrevet
Overaltalltid skrev (2 minutter siden):

Jeg har overnattet hos kompiser mange ganger. Dog ikke i samme seng. Og vi flørter heller ikke. 

Hadde en av oss derimot gått over grensa og flørtet , kost og klemt hadde jeg ikke gjort det . 

Noen kan man ha vennskap på tvers av kjønn. Andre ikke. 

Har flere andre kompiser som jeg overhode ikke kunne tenkt å overnatte hos fordi de fort ikke kjenner grenser 🤷

Og husk det går jo bare til en i parforholdet syntes det er ubehagelig.

Så om du syntes det ikke er greit for deg i deres relasjon så er det ikke det . 

Svært få har ekte venner av motsatte kjønn, svært få.

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-samliv-sosiale-relasjoner/umulig-a-vaere-bare-venner/674472

https://www.shape.com/lifestyle/sex-and-love/can-men-really-be-just-friends-women

Husk at det er alltid kvinnen som skal få definere det....hva man er.

Skrevet

Er vel bare vennene som kan svare på hva man faktisk er? 

Hvor man er fra , interesser og oppvekst har mye å si for hva slags vennskap  man har. I vår gjeng er vi 70 prosent menn 30 % damer. Og ingen er sammen , har vært sammen eller hatt sex. Men vi har aldri uansett sovet i samme seng men mange ganger vært hos hverandre . I samme rom på hyttetur eller sydenturer. 

Det går ann med noen men som sagt ikke alle man kan ha den kontakten med.

• Liker 2
Skrevet

Overnatting og flørting 😳 det er nei,nei i et forhold altså ! Hadde ikke gått med på noe sånt. 

Her må du gi klar beskjed om at dette finner du deg ikke i, om de flørter foran deg så hadde jeg helt klart lurt på hva som foregikk når han overnatter hos henne.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...