AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 En jeg kjenner som er god på ernæring og kosthold sa at diverse plager jeg har kanskje skyldtes reaktiv hypoglykemi; At jeg får for lavt blodsukker i etterkant av inntak av mat. Når jeg leser om dette så ser jeg at "alt" stemmer. Men dette er noe jeg ikke har hørt om før. Ble nysgjerrig på om dette er noe folk kjenner til og har erfaring med? Det beskrives som "det omvendte av å ha diabetes". Noen erfaringer? https://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/blodsukkerlavt.php Anonymkode: 4771d...193
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En jeg kjenner som er god på ernæring og kosthold sa at diverse plager jeg har kanskje skyldtes reaktiv hypoglykemi; At jeg får for lavt blodsukker i etterkant av inntak av mat. Når jeg leser om dette så ser jeg at "alt" stemmer. Men dette er noe jeg ikke har hørt om før. Ble nysgjerrig på om dette er noe folk kjenner til og har erfaring med? Det beskrives som "det omvendte av å ha diabetes". Noen erfaringer? https://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/blodsukkerlavt.php Anonymkode: 4771d...193 Jeg har dette, men diagnosen er satt av en lege. Så om du mistenker dette bestiller du deg fastlegetime og ikke bruke doktor Google. Anonymkode: 6cd2f...584 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har dette, men diagnosen er satt av en lege. Så om du mistenker dette bestiller du deg fastlegetime og ikke bruke doktor Google. Anonymkode: 6cd2f...584 Ja enig. Jeg skal snakke med legen. Men i første omgang ble jeg nysgjerrig på erfaringer fra de som har det. Vil du si noe om dine symptomer og evt noe om behandling? Har du andre sykdommer i tillegg? Anonymkode: 4771d...193
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 Jeg har det. Fant ut det ved å måle blodsukker før og etter måltid. Blodsukkeret mitt var lavere etter måltid enn før 🙈 Så ja, har noe med at kroppen produserer for mye insulin. Har hatt mange episoder med føling, veldig slitsomt. Så ja, bestill deg en time til fastlege, men det hjelper ikke at de måler langtidsblodsukker, for det vil ikke vise dette. Bare et tips 😊 Iallefall min erfaring. Anonymkode: de27a...9d9
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har det. Fant ut det ved å måle blodsukker før og etter måltid. Blodsukkeret mitt var lavere etter måltid enn før 🙈 Så ja, har noe med at kroppen produserer for mye insulin. Har hatt mange episoder med føling, veldig slitsomt. Så ja, bestill deg en time til fastlege, men det hjelper ikke at de måler langtidsblodsukker, for det vil ikke vise dette. Bare et tips 😊 Iallefall min erfaring. Anonymkode: de27a...9d9 Takk! Hva kan legen hjelpe med annet enn å påvise det? Anonymkode: 4771d...193
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #6 Skrevet 16. juli 2022 Jeg ble henvist videre til endokrinolog. Har du gjennomgått operasjon? Anonymkode: de27a...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå