Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tragisk når (nok) en 13-årig jente mister livet pga. konflikten i Midt-østen. Når det er sagt, er det ingen som i denne saken har fordømt skuddene som drepte denne jenta. Hun var (av ukjente årsaker) på vei mot en kontrollpost, og ble skutt av Israelske soldater. Hvorfor hun gjorde dette, får vi nok aldri vite.

Praksisen "verifying the kill", dvs. skyte ytterligere på en person som allerede er felt av ett eller flere skudd, er vanlig, fordi det flere ganger har hendt at soldater har blitt drept av personer som "spilte" døde. Når det er sagt, virker det helt vilt med et 20-talls skudd i tillegg til de to som først ble avfyrt, slik VG rapporterer saken (BBC-artikkelen nevner ikke antall skudd).

Hvis det virkelig ble avfyrt så mange skudd fra denne offiserens våpen, er han i overkant skytegal, og burde vært funnet skyldig i "illegally using his weapon" samt "conduct unbecoming and improper use of authority".

I rettssaken kom det derimot frem at flere infanterisoldater hadde løyet i sine forklaringer, for å få denne offiseren fjernet fra avdelingen. Andre forklaringer sprikte også i stor grad, så da måte nesten tvilen komme tiltalte til gode.

Man kan ikke godt senke bevisbyrden selv om det er snakk om et barn, og man har et stort behov for å finne en syndebukk.

Skrevet
...

...I rettssaken kom det derimot frem at flere infanterisoldater hadde løyet i sine forklaringer, for å få denne offiseren fjernet fra avdelingen. Andre forklaringer sprikte også i stor grad, så da måte nesten tvilen komme tiltalte til gode.

Man kan ikke godt senke bevisbyrden selv om det er snakk om et barn, og man har et stort behov for å finne en syndebukk.

Nå er det ingen hemmelighet at det sansynligvis er hundrevis av barn som skades i konflikt med Israelske militære hvert år. Mange av dem blir drept av Israelske håndvåpen eller rakettangrep fra Israelske kamphelikopter. Det er heller ingen hemmelighet at Israelske soldater har skutt palestinske barn i flere år, - og har gjort dette med myndighetenes velsignelse.

Så lenge myndighetene oppfordrer til "å skyte på alt som rører på seg", inkludert små barn, er det lite som tilsier at de vil dømme soldatene som henretter barn på denne måten. Det har vi sett tidligere også.

Dessuten vil en evt dom være avhengig av lovteksten. Hvis Israelsk lov aksepterer drap, noe de gjør så lenge de oppfordrer til det, vil det nødvendigvis aldri bli dømt noen soldater.

Skrevet
Nå er det ingen hemmelighet at det sansynligvis er hundrevis av barn som skades i konflikt med Israelske militære hvert år. Mange av dem blir drept av Israelske håndvåpen eller rakettangrep fra Israelske kamphelikopter. Det er heller ingen hemmelighet at Israelske soldater har skutt palestinske barn i flere år, - og har gjort dette med myndighetenes velsignelse.

Så lenge myndighetene oppfordrer til "å skyte på alt som rører på seg", inkludert små barn, er det lite som tilsier at de vil dømme soldatene som henretter barn på denne måten. Det har vi sett tidligere også.

Dessuten vil en evt dom være avhengig av lovteksten. Hvis Israelsk lov aksepterer drap, noe de gjør så lenge de oppfordrer til det, vil det nødvendigvis aldri bli dømt noen soldater.

Jeg undrer meg ofte på hva slags mennesker dere er.

Disse araberne som i 1967 begynte å kalle seg palestinere, fyller barn med sprengstoff og sender dem inn blant israelere, for å drepe flest mulig, uansett om det er sivile eller militære. Allerhelst går de inn blant sivile, der mange samles, og de sprenger også busser fulle av skolebarn.

Hvorfor har dere aldri et bebreidende ord å si om disse nådeløse terroristene som ofrer sine barn fremfor å utføre slaktejobbene selv?

Hva vet dere om prektigheten deres hvis dere selv ble konfrontert med terrorister hver eneste dag?

Hvis israelerne hadde vært slik som mediene framstiller det, eller de hadde vært slik som araberne, så hadde det ikke vært noen steinkastende barn igjen i israelernes nærhet. Hvorfor er rasehatet så sterkt at all fornuft uteblir?

Hvilken grunn har dere?

Skrevet

over 700 palestinske barn er drept siden 2000. Det er langt i fra bare utilsiktede angrep fra israelsk side

Skrevet
Hvis israelerne hadde vært slik som mediene framstiller det, eller de hadde vært slik som araberne, så hadde det ikke vært noen steinkastende barn igjen i israelernes nærhet. Hvorfor er rasehatet så sterkt at all fornuft uteblir?

Hvilken grunn har dere?

Du har nok enten misforstått begrepet rasehat, eller noe grunnleggende i historien. Palestinerne er arabere, og har aldri vært ansett for å være vestlige. Israelerne er derimot kristne, og til og med et hellig folk som har retten til landet 'sitt' innstiftet i Bibelen. Tradisjonelt har vesten sett ned på araberne, og hjulpet israelerne til å overta landet palestinerne bodde i frem til 1948.

Problemet mange nordmenn har med israelerne, er at deres regjering og hær i årevis har begått systematiske overgrep mot palestinerne. Da har vi (dette ligger i kulturen vår) mer sans for underdogen som kjemper for friheten sin mot alle odds. En del av grunnen til at vi ser annerledes på dette enn f.eks. amerikanerne, er sannsynligvis både at vi har en presse som er mer kritisk her, og at vi har grobunn for organisasjoner som Palestinakomiteen har gjort oss mer oppmerksomme på hva som foregår i Israel og Palestina.

Skrevet
Du har nok enten misforstått begrepet rasehat, eller noe grunnleggende i historien. Palestinerne er arabere, og har aldri vært ansett for å være vestlige. Israelerne er derimot kristne, og til og med et hellig folk som har retten til landet 'sitt' innstiftet i Bibelen. Tradisjonelt har vesten sett ned på araberne, og hjulpet israelerne til å overta landet palestinerne bodde i frem til 1948.

Problemet mange nordmenn har med israelerne, er at deres regjering og hær i årevis har begått systematiske overgrep mot palestinerne. Da har vi (dette ligger i kulturen vår) mer sans for underdogen som kjemper for friheten sin mot alle odds. En del av grunnen til at vi ser annerledes på dette enn f.eks. amerikanerne, er sannsynligvis både at vi har en presse som er mer kritisk her, og at vi har grobunn for organisasjoner som Palestinakomiteen har gjort oss mer oppmerksomme på hva som foregår i Israel og Palestina.

Jeg ser at du også er blitt forført av vestens hatefulle propaganda.

For det første:Israelerne er ikke kristne.

Men når det er sagt, så begynner det å bli en del som har konventert fra jødedommen og til kristendommen.

I dag finne det nok adskillig flere kristne arabere enn israelere.

For det andre: Å forsvare sitt land mot terrorister, er ikke å begå overgrep.

Kan du nevne ett eneste land som har forsvart seg, uten at det har gått med sivile?

Hvis du hadde vært litt oppmerksom, så ville du sett at i de aller fleste tilfeller av nyheter fra konflikten i midtøsten, så er informasjonene kommer fra araberne.

Når jeg bruker uttrykket rasehat, så har jeg forstått det slik at israelerne er for dere og araberne, en rase som må utryddes.

Skrevet
...

...

...

Når jeg bruker uttrykket rasehat, så har jeg forstått det slik at israelerne er for dere og araberne, en rase som må utryddes.

Hvis det er noen som klarer å utrydde noen i midtøsten er det vel Israelerne som går inn i Palestinske områder med tanks og helikopter, eller som sitter på sine poster ved grensen og skyter over 20 skudd i en henrettet Palestinsk jente på 13 år som ant. var like vimsete som andre barn på 13 år. Og mens den lille kroppen kaster på seg hver gang offiseren treffer med sine skudd i den vevre,men allerede døde kroppen, sitter andre soldater og politikere og forsvarer handlingen som "selvforsvar". Og Israelerne har til og med laget lovverket slik at dette er lov (jmf rettsaken i denne saken).

For meg styrer Israelerne sitt Apertheid regime på en måte som til tider er vesentlig værre enn det som var i Sør Afrika. Så får vi se hvor lenge de kan fortsettes å henrette barn på denne måten før også amerikanerene får opp øynene.

Skrevet
Hvis det er noen som klarer å utrydde noen i midtøsten er det vel Israelerne som går inn i Palestinske områder med tanks og helikopter, eller som sitter på sine poster ved grensen og skyter over 20 skudd i en henrettet Palestinsk jente på 13 år som ant. var like vimsete som andre barn på 13 år. Og mens den lille kroppen kaster på seg hver gang offiseren treffer med sine skudd i den vevre,men allerede døde kroppen, sitter andre soldater og politikere og forsvarer handlingen som "selvforsvar". Og Israelerne har til og med laget lovverket slik at dette er lov (jmf rettsaken i denne saken).

For meg styrer Israelerne sitt Apertheid regime på en måte som til tider er vesentlig værre enn det som var i Sør Afrika. Så får vi se hvor lenge de kan fortsettes å henrette barn på denne måten før også amerikanerene får opp øynene.

Her synes det å lyse både hat og feighet ut av innleggene.

Ingen tør å svare på mine spørsmål om hvorfor ingen har et bebreidende ord til disse araberne som fyller sine egne og andres barn med sprengstoff, for å drepe flest mulig israelere.

Jeg ser at dere er akkurat så naive og godtroende som araberne allerede vet.

Dere slår stort opp om denne ene jenta, men tier still om alle de andre barna som araberne med glede ofrer. Hvorfor er ikke alle de andre barna verdt å nevne?

Det var selvfølgelig en tragedie, det som hendte med denne jenta, men hvorfor var det en større tragedie enn det som hender med alle de andre barna?

Jeg har lest mange tragiske historier om mødre som fortvilt har forsøkt å gjemme unna barna sine for Arafats bødler.

Det spiller tydeligvis ingen rolle hverken for Far til 2 eller araberne og alle deres tilhengere, om det ofres en mengde araberbarn, bare det tar livet av flest israelere.

Og jeg spør igjen: Hva slags mennesker er dere?

Skrevet

Ingen tør å svare på mine spørsmål om hvorfor ingen har et bebreidende ord til disse araberne som fyller sine egne og andres barn med sprengstoff, for å drepe flest mulig israelere.

Jeg ser at dere er akkurat så naive og godtroende som araberne allerede vet.

Dere slår stort opp om denne ene jenta, men tier still om alle de andre barna som araberne med glede ofrer. Hvorfor er ikke alle de andre barna verdt å nevne?

...

...

Med glede ofrer ?

MED GLEDE OFRER ???

Mener du virkelig at Palestinerene har ofret denne jenta. Ei forsvarsløs jente på 13 år som var ute og gikk og skutt av Isrelske soldater med automatvåpen. En 13 år gammel jente som fikk 20 skudd ekstra i kroppen mens hun lå død på bakken.

Og etter at den døde kroppen var gjennomhullet, sansynligvis med flere skudd i hodet/nakken, forsvarer du et lovverk som fritar offiseren for henrettelsen ???

Det sier en god del om hvilke menneske verdier dere gir andre enn deres eget folk.

Det var selvfølgelig en tragedie, det som hendte med denne jenta, men hvorfor var det en større tragedie enn det som hender med alle de andre barna?

Jeg har lest mange tragiske historier om mødre som fortvilt har forsøkt å gjemme unna barna sine for Arafats bødler.

Det spiller tydeligvis ingen rolle hverken for Far til 2 eller araberne og alle deres tilhengere, om det ofres en mengde araberbarn, bare det tar livet av flest israelere.

Og jeg spør igjen: Hva slags mennesker er dere?

Jeg kan ikke måle den ene tragedien opp mot en annen, men det er naturligvis fryktelig når du ser en 11 år gammel gutt dør i armene til faren etter at Israelske soldater har skutt han. Vi så alle på TV hvordan han skvatt til hver gang en israelsk kule fant sitt mål og hvordan faren forsøkte å dekke sin sønns kropp med sin egen.

Og vi så hvordan faren forsøkte å vifte med et hvitt flagg for å få gutten til sykehus, men etter 1/2 time i kuleregnet, og Isralernes glede over å drepe barnet, opplevde å måtte overlate den blodige kroppen til andre etter at han selv var truffet av Israelske kuler gjenntatt ganger.

Jeg skal som sagt ikke si at dette tilfellet er mer eller mindre tragisk enn tilfellet med den 13 år gammle jenta.

Bare talemåten din om "araberbarn" sier en god del om hvilke holdning du har.

Ingen av disse barna hadde drept noen. Heller ikke faren til den 11 år gamle gutten. Ingen av dem bar våpen. Gutten var på vei til en forballkamp sammen med sin far. Jenta var på palestinerenes side av "skammens mur" (gjerdet med skytetårn som gjør det enklere for Israelske soldater å drepe de barn de ikke selv er foreldre til og som i deres øyne er mindre verd enn andre barn).

Skrevet

...

...

Bare en ting til;

HVEM ER FEIGE ???

Israelske soldater med skuddsikre vester og som er tungt bevæpnet, eller ei uskyldig ubevæpnet jente eller gutt som leker ???

Er det den døde jenta på 13 år, gutten på 11, faren med det hvote lommetørklet, eller er det de Isrealske soldatene som henretter disse barna med over 20 skudd som er feige ?

Skrevet

Israel betrakter alle drapene som "tragiske ulykker", men faktum er at det er totalt urealistisk å hevde at drapet på 700 barn i løpet av 5 år er en ulykke.

hadde det være 5-10 barn så skulle man kunne ha forstått det.

Saken er den at israelerne er likegyldige overfor palestineske barn når de går til aksjon og ta ikke 5 øre for å sende en rakett inn i en folkemengde. De har også bevist tatt livet av barn i sadistisk skadefryd

det kommer nå stadig mere frem fra eget hold hvilke holdninger den israelske hæren. Innen det israelske forsvaret er det stadig fler som bryter tausheten og avslører om overgrep, drap, holdninger og trakkaseringer.

hovedproblemet er at mange av jødene mener de er guds utvalgte med sanksjoner gitt av gud, og denne holdningen forplater seg på ulike vis inn i dette samfunnet.

dette er en holdning som har gjennomsyret jødiske samfunn i lang tid og vil skape problemer for dem også i fremtiden. Virker ikke som jødene vil aldri noen sinne oppleve fred.

Dette er også et viktig påeng fra boka til historikeren Hans Fredrik Dahl (Quisling - en fører blir til) fra 1991

sitat fra s 460

"...Det egentlige jødeproblemet, sa han, skyldest jødene selv, hvis nasjonalisme mer enn noe annet folks er rasistisk og religiøs, og hvis imperialistiske ambisjon går i retning av et ikke-geografisk verdensrike gjennomgripende - gjennom bankvesen, presse, telegrambyråer og filmindustri. Grunnlaget for det jødiske samhold ligger i den urgamle, men ulykksalige ide om at de er et utvalgt folk, forutsett til å herke over andre; det evige tragiske i at de overalt hvor de finnes i noen konsentrasjon, vekker til live antisemittisme som i vår tid "vokser i rivende fart over hele verden" og truer med å slå ut i full flamme."

det er faktisk slik at jødene selv i stor grad har skapt hat og forfølgelse rettet mot seg selv. Men dette har i altfor liten grad vært påpekt

Skrevet
Bare en ting til;

HVEM ER FEIGE ???

Israelske soldater med skuddsikre vester og som er tungt bevæpnet, eller ei uskyldig ubevæpnet jente eller gutt som leker ???

Er det den døde jenta på 13 år, gutten på 11, faren med det hvote lommetørklet, eller er det de Isrealske soldatene som henretter disse barna med over 20 skudd som er feige ?

Jeg ser du vrir og vrenger krampaktig på det jeg skriver

Nei de feige er den som dekker seg bak navnet Far til 2 og andre som ikke tør å nevne alle de barna som blir ofret av araberne.

Jeg har ikke med ett ord nevnt at jenta på 13 ble ofret.

Men på grunn av bødlenes djevelske bruk av sine egne og andres barn, så ble hun et offer.

Skrevet
Jeg ser du vrir og vrenger krampaktig på det jeg skriver

Nei de feige er den som dekker seg bak navnet Far til 2 og andre som ikke tør å nevne alle de barna som blir ofret av araberne.

Jeg dekker meg mindre bak synonymer enn det du gjør ettersom du ikke engang er registrert bruker av forumet. Jeg er med andre ord mindre feig enn min motdebatant i denne saken.

Jeg har ikke med ett ord nevnt at jenta på 13 ble ofret.

Men på grunn av bødlenes djevelske bruk av sine egne og andres barn, så ble hun et offer.

Det kommer ikke et eneste ord frem om at bøddlene i denne saken (de Isrealske soldatene og offiseren som skjøt 20 skudd i jenta for å være sikker på at hun var død) har brukt egne barn. Derimot kommer det tydlig frem at bøddlene har brukt andres barn i sin glede over å drepe uskyldige. Dette er barn som blir ansett som mindreverdige i et område hvor en kan oppfatte "araberbarn" som et skjellsord.

Det finnes neppe et eneste eksempel fra nyere tid på at det å okkupere et landområde har medført varig fred for de som okkuperer. Vi så det under første verdenskrig. Vi så det under 2. verdenskrig. Vi har sett det i store deler av Afrika (blandt annet fra Apertheidregimet i Sør-Afrika). Isteden ser vi at landene separers, spesielt i Europa, og at dette er av av de virkelige få veiene til fred.

Israel kommer til å bli tvunget til å gi opp. Bare så synd at de klarer å drepe hundrevis, kansje tusenvis, av barn før de vil innse sine overgrep mot den palestinske (eller arabiske som du kaller det) befolkningen. Men de vil likevel ikke klare å utrydde det folkeslaget de så gjerne vil utrydde.

Skrevet
Jeg dekker meg mindre bak synonymer enn det du gjør ettersom du ikke engang er registrert bruker av forumet. Jeg er med andre ord mindre feig enn min motdebatant i denne saken.

Det kommer ikke et eneste ord frem om at bøddlene i denne saken (de Isrealske soldatene og offiseren som skjøt 20 skudd i jenta for å være sikker på at hun var død) har brukt egne barn. Derimot kommer det tydlig frem at bøddlene har brukt andres barn i sin glede over å drepe uskyldige. Dette er barn som blir ansett som mindreverdige i et område hvor en kan oppfatte "araberbarn" som et skjellsord.

Det finnes neppe et eneste eksempel fra nyere tid på at det å okkupere et landområde har medført varig fred for de som okkuperer. Vi så det under første verdenskrig. Vi så det under 2. verdenskrig. Vi har sett det i store deler av Afrika (blandt annet fra Apertheidregimet i Sør-Afrika). Isteden ser vi at landene separers, spesielt i Europa, og at dette er av av de virkelige få veiene til fred.

Israel kommer til å bli tvunget til å gi opp. Bare så synd at de klarer å drepe hundrevis, kansje tusenvis, av barn før de vil innse sine overgrep mot den palestinske (eller arabiske som du kaller det) befolkningen. Men de vil likevel ikke klare å utrydde det folkeslaget de så gjerne vil utrydde.

Feigheten din består i at du ikke hverken vil eller tør å nevne alle de barna disse barbariske araberne, som du sympatiserer med, gladelig ofrer sine og andres barn for å drepe flest mulig sivile israelere.

Du maler og maler opp att det samme gnålet hele tiden, men tør ikke svare på mine spørsmål.

Araberen Shoebat som blir intervjuet av redaktøren i Israel Today, Aviel Schneider, forteller at han som ung palestina-araber var på Tempelhøyden og kastet stein på jødene som var i bønn ved Klagemuren.

Som 16-åring ble han utvalgt til å plassere en bombe, gjemt i et brød, foran inngangen til en bank i Betlehem. Da han så noen arabiske barn som lekte like i nærheten, kastet han brød-bomben opp på taket i stedet.

Han ble oppdaget og satt i fengsel. Der satt han i to år.

Jeg var mange ganger i situasjoner der jeg trodde de israelske soldatene ville skyte meg. Men de skyter jo ikke,-så sant ikke deres eget liv er i fare, sier Shoebat.

Hvorfor gjorde jeg det?

Det var fordi jeg var blitt hjernevasket i moskeen og på skolen, akkurat slik alle de andre palestina-arabiske barna blir det. Vi ble fortalt at: Jødene er svin og apekatter, som ikke har noen rettigheter til landet Palestina. De har stjålet vårt land, og vi må utslette dem.

Israel reagerer på palestina-arabisk terror, slik loven møter kriminalitet, sier Shoebat, og fortsetter: Jødene har, ifølge Bibelen, retten til det hellige landet Israel, ikke muslimene eller palestina-araberne.

Skrevet
over 700 palestinske barn er drept siden 2000. Det er langt i fra bare utilsiktede angrep fra israelsk side

Hvor har du disse opplysningene fra?

Skrevet

Ang. kildeinformasjoner du....mener du da at Israel Today og Aviel Schneider er troverdige kilder? Kanskje det israelsk propaganda, hva vet vi? Hvorfor skal vi tro at dette er sannheten?

Skrevet

Angus

Å påstå at israelerne er likegyldige overfor arabiske barn er ren løgn.

Alle som har sett på dagsrevyen, som for det meste er preget av antijødisk stoff, må ha sett alle barna som flyr både mot og etter israelske tanks og kaster steiner.

Og de kaster steiner mot israelske soldater med gevær.

Det er kun et helt uforståelig jødehat som kan få slike som deg til å komme med noe så dumt.

Av alle de gangene jeg har sett slike situasjoner på Dagsrevyen, har det aldri forekommet at noen av barna er blitt skadet.

Og det er ikke for at NRK eller andre nyhetsformidlere har villet skåne oss.

Skrevet
Ang. kildeinformasjoner du....mener du da at Israel Today og Aviel Schneider er troverdige kilder? Kanskje det israelsk propaganda, hva vet vi? Hvorfor skal vi tro at dette er sannheten?

Jeg merker meg at jeg aldri får svar på mine spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...