Gå til innhold

Helthjem, noen som kan hjelpe evt komme med erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Har aldri brukt dette før, men dette var det som var alternativet da jeg skulle bestille klær fra nett.

jeg bestilte forrige lørdag, og på mandag fikk jeg Mail om at det var en pakke som var MELDT til sending. Oversikten ser slik ut:

1. 
Nettbutikken har meldt at en pakke er på vei. Sporingen oppdateres så snart den registreres på vår terminal. 11.07.22, kl 19:09

2. 

Pakken gjøres klar for videre transport
VESTBY14.07.2022kl 08:43

3. 
Nettbutikken har meldt at en pakke er på vei. Sporingen oppdateres så snart den registreres på vår terminal.
15.07.2022kl 15:09

4. 
Pakken din vil bli sendt til et utleveringssted. Du vil bli varslet når pakken er klar til henting.
HELTHJEM NETTHANDEL15.07.2022kl 15:09

5. 
Pakken gjøres klar for videre transport
OSLO15.07.2022kl 15:09

6. 
Pakken gjøres klar for videre transport.
VESTBY15.07.2022kl 18:48

7. 
Pakken gjøres klar for videre transport.
15.07.2022kl 21:56
OSLO

mine spørsmål er altså, hvorfor tar det så lang tid. Og hvorfor er det en kasteball mellom vestby og Oslo, når jeg bor i innlandet?  Og hvorfor er hendelse 3 at det er meldt om en ny pakke? Skulle vel vært to sporingsnumre hvis det var to forskjellige pakker?? Begynner nesten å lure på om dette er svindel..

Anonymkode: 493bb...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sikkert en utro tjener som har tatt pakken, er sånt som skjer når mange av de ansatte knapt kan norsk.

Anonymkode: eec26...90d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hatt grei erfaring med de. 

Sporingsgreine er så som så med de fleste transportører. 

Plutselig ble hentedatoen flyttet to dager etter at den opprinnelig ble registrert hentet, 

Det er jeg er mest redd for er at pakken skal bli stjelt når jeg legger det ut kvelden i forveien for sending, så passer alltid på å sende en pakke som passer i postkassen.. 

Ville gott de 7-10dager før hadde giddi å etterlyst den, dukker somregel plutselig opp

Anonymkode: d1254...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Porterbuddy har vært helt fenomenal på levering hvertfall. 

Helthjem leverer de også , stoler på budene men de operer på natten så er egt, mest redd for tyveri fra postkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt hjem samler opp er vist antall pakker før de sender dem, derfor kan det ta dritlang tid. Etterlyser du derimot pakken starter de en sak der de ender med å sende den tilbake til avsender, så du må bare ha is i magen. Lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bestilte en pakke 2.juli, den er fremdles på første terminal 🤷‍♀️ Slik er det alltid med helthjem. Ubrukelig

Anonymkode: 4e062...8aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

de har lenger leveringstid nå. min erfaring er at jeg bestiller at den skal leveres hjemme hos meg i postkasse eller rett utenfor døren, det skjer aldri. så da tar det som regel en uke ekstra. Jeg bor veldig sentralt og for noen år siden var helthjem helt fantastiske. pleier alltid velge noe annet om det er mulighet for det i utskjekk. prøvde også instabox, men da kom det flere dager på rad at de ikke kunne levere den dagen likevel. skjedde med 3 bestillinger. fornøyd med posten/bring da

Anonymkode: 04f13...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bestillte helt hjem, og de holdt på pakken min i mange uker!! Når jeg først fikk den, etter masse mas, kunne de ikke levere helt hjem allikevel, så måtte hente på posten. 

HOLD DERE UNNA HELT HJEM, hvis dere ikke vil vente i ukesvis på en pakke.. 

Anonymkode: 99325...5f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har utelukkende god erfaring med Helt hjem. Som oftest raskere enn Posten og andre, og de legger fra seg pakken på dørmatten min, så ikke noe styr med å gå og hente selv. 

Anonymkode: a1dd5...43f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg unngår helt hjem totalt. De leverer konsekvent pakkene til bensinstasjonen i nabobygda, selv om pakken helt fint går oppi postkassen min. Jeg har ikke bil, så det der gidder jeg ikke å være med på.

Anonymkode: 3f8c6...8ce

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg unngår helt hjem totalt. De leverer konsekvent pakkene til bensinstasjonen i nabobygda, selv om pakken helt fint går oppi postkassen min. Jeg har ikke bil, så det der gidder jeg ikke å være med på.

Helt hjem....til fylket ditt 😄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt hjem....til fylket ditt 😄

Jepp. Fylket mitt er sjukt langt og smalt, så det hjelper ikke meg så mye 🙃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt hjem er helt udugelig!

De presterte å legge en pakke i min postkasse, jeg bor i abc-veien 22 men pakken skulle til klm-veien 22. Heldigvis stod mottakerens navn og nummer på pakken, så jeg ringte henne og lurte på om hun ventet på en pakke fra helt hjem, noe hun hun gjorde, men helt hjem hadde gitt beskjed om at pakken ikke kunne leveres... 

Anonymkode: 4bd80...158

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HeltHjem skal liksom levere pakkene... helt hjem, da! I blokk betyr det på dørmatten eller i postkassen. Det gjør de ofte ikke. 

Jeg bor i tredje etasje uten heis. Det HeltHjem da gjør, er å slenge pakken på gulvet i inngangspartiet nede i oppgangen i første etasje, der hvem som helst forbipasserende bare kan ta den. Budet gidder rett og slett ikke gå tre etasjer opp og legge den på dørmatten min, slik de egentlig skal gjøre.

Har sett at de gjør det samme med naboer i blokka som har fått pakke som leveres med HeltHjem. Stadig vekk ligger det en pakke på gulvet i oppgangens inngangsparti.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste pakkene har kommet greit frem hit, og blitt hengt på postkassa. Men en gang fant jeg tilfeldigvis pakken på postkassen til nr 18, nedi veien, når jeg bor i 28. Søsteren min har konsekvent fått sine pakker levert på naboen sin dørmatte, selv om hun har merket med nummer og har en veldig spesiell dør som er beskrevet. 

Litt ekkelt å hente pakken sin hos naboen, man føler seg jo som en tyv selv om man ikke er det. 

Jeg styrer unna helthjem hvis jeg kan, og velger heller Posten eller PostNord, selv om jeg må hente selv og betale ekstra. Jeg synes det er ubehagelig å ha ting jeg bestiller åpent i postkassa. 

Anonymkode: 3e567...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi tømmer huset fordi vi skal flytte til andre siden av kloden og har sendt flere hundre pakker med Helthjem de siste 15 månedene og har kun opplevd problemer én gang og da dukket pakken opp etterhvert da også. Og kontakten med kundeservicen var også en positiv opplevelse mens pakken var på avveie. Holdt både meg og mottaker underrettet. De er raskere enn Posten, pakkene blir hentet/levert hver natt mens posten kun tilbyr henting og levering annenhver dag. Så vi er veldig fornøyde med Helthjem. 

Anonymkode: cb70d...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Varierende erfaringer, men stort sett gode. Opplever at pakkene kommer kjapt frem, og havner i rett postkasse. Men en venninne av meg fant pakken sin på bakken ved siden av ett postkasse-stativ 300 meter lengre ned i gata. 

Anonymkode: 6d395...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt hjem fungerer suverent her. Bor i hus med postkasse langs gata utenfor. 

Posten har jeg hatt dårlig erfaring med, det tok lang tid og pakker har blitt borte på veien. Postmannen som kjører ut post her nå, han er superkoselig og løper ofte ut av bilen, ringer på og sørger for at pakker blir tatt inn. 

Anonymkode: 3714b...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig varierende erfaringer med helthjem. I starten hadde de så store problemer med å finne postkassen min (uten at jeg kan forstå hvorfor) at de rett og slett ikke leverte posten min. Abonnerer på et blad som det var mange utgaver jeg aldri fikk....Rart de tenker det er akseptabelt å ikke levere. Nå i det siste har de levert som de skal, men jeg pleier å unngå dem hvis jeg kan

Anonymkode: 0c603...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt greit, var en gang jeg bestilte en eske som akkurat fikk plass i en bærepose som de bare hengte på gjerdet 1m vedsidna postkassa, som hvem som helst på fortuet bare kunne tatt med seg.

Anonymkode: 79830...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...