AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #21 Skrevet 16. juli 2022 alt dette gnålet om "asperger" her på Kvinneguiden har tydeligvis gått så langt at folk har begynt å sette sånne diagnoser på all verdens FIKTIVE karakterer også. Anonymkode: d7ad3...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #22 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Virker som på filmene. Gjentar samme ord mange ganger etterhverandre, repetiv atferd, dårlige sosiale antenner. Jeg som selv har asperger kjenner igjen mange av finger - og arm-bevegelsene han lager i filmene sine. Så på den mr bean holiday et eller annet nå. Anonymkode: 263bc...8f5 Elsker MR BEANS HOLIDAY! Tror ikke han har asperger. Tenker mer at han er veldig spesiell. Han virker veldig uredd og har ingen angst eller depresjon. Han kan selvsagte bli veldig stressa når han forstår at noe går galt og ikke en bra. Han er en morsom karakter og en original som vil alle godt, men passer ikkje inn i samfunnet. Anonymkode: fc724...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #23 Skrevet 16. juli 2022 Med Asperger er det verre å skjønne humoren i "Venner for livet". Anonymkode: 3b5ca...1cd 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #24 Skrevet 16. juli 2022 Dette er jo blitt en poppisdiagnose. Hvis noen er litt annerledes så kommer diagnosen plutselig frem. Hvis noen har litt tørr humor så kommer folk med anklager om diagnosen. Hvis noen er litt tilbaketrukken og sky av seg så kommer det alltid forslag om diagnosen. Tidligere vare det ADHD som var veldig poppisdiagnose. Nå er det plutselig Asperger som er blitt poppisdiagnose. Sær i matveien? Asperger! Ikke flink til å fortelle vitser? Asperger! Liker ikke å gå på konsert? Asperger! Glad i kunst? Asperger! Kler seg fargerikt? Asperger! Kler seg i kjedelig, triste klær? Asperger! Det er blitt til en poppisdiagnose. Mr. Bean er en form for moderne narr. Ikke som i "dummer seg ut", men som i, slik hoff hadde narrer før, sirkus hadde (og har vel?) klovner før, slik er Mr. Bean en form for moderne narr. Hans jobb er å underholde. Han er ikke en dramafigur basert på virkelige hendelser og personer. Han er en karakter basert på, hold dere i hatten, hva som får oss til å le! Det at det brukes minimalt med verbalt og skriftlig språk betyr at det er blitt noe internasjonalt over Mr. Bean. Men det er fortsatt bare en karakter som er skapt for å få oss til å le. Det er akkurat som Ace Ventura. Han er til for å få oss til å le. En karakter. Fantasi. Anonymkode: 68dc4...31f
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #25 Skrevet 16. juli 2022 11 hours ago, Mooria said: Mr.Bean er Mr.Bean, enkelt og greit. Det er ikke meningen at han skal settes i noe bås med navn på diagnose, selv om han sikkert har opptil flere😄 Han er en personlighet, mye mer enn han er en diagnose. Og jeg digger alle sidene med personligheten hans, og alt som gjør han helt unik. Han er både enkel og kompleks, både smart og mindre smart, sympatisk, utspekulert, frekk og høflig på samme tid. Elsker Mr.Bean😍 Enig! Anonymkode: dd35c...670 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #26 Skrevet 18. juli 2022 On 7/16/2022 at 12:59 AM, AnonymBruker said: Jeg tror at de som ikke skjønner humoren med Mr.Bean er personer som har Aspberger selv, humoren går jo mye på den type sosiale signaler og interaksjoner som personer med Aspberger har vanskelig for å skjønne. Anonymkode: 8225f...363 On 7/16/2022 at 1:08 AM, AnonymBruker said: Vi med asperger syns også at Sheldon Cooper er morsom, for å komme med er annet eksempel. Det er ikke nødvendigvis det det går på. Anonymkode: 44b67...6b1 Enig! Har selv asperger og digger både Sheldong og Mr.Bean. Dette med at vi med asperger ikke skjønner humor rundt sosiale interaksjoner er bare tull! Anonymkode: dd35c...670
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #27 Skrevet 19. juli 2022 Nevrosererroser skrev (På 16.7.2022 den 1.33): Det er like sant som at alle tau er 13,9 meter lange. Både jeg og samboer har autisme, han ELSKER Mr. Bean, jeg har 0 problem med å skjønne humoren men det er ikke min kopp te. Jeg ser det utelukkende fordi samboer blir så uhorvelig glad, for meg er gleden hans underholdninga. Jeg er ikke fan av Big Bang Theory heller når vi er inne på komedier med odde karakterer som nevnes sammen med autismespekterforstyrrelse. Begge deler er for tørst humor for min del, det er for påtatt, poenga forklares og repeteres i det uendelige. Jeg sier ikke at humoren er dårlig men for meg blir den for infantil. Jeg er barnslig nok til å le av wink-wink, nudge-nudge humor så det er et spekter (pun intended). Autister flest har ulike preferanser, styrker og svakheter. Kan man ha samboer om man har autisme? Hvordan fant dere hverandre? Anonymkode: fc724...aeb
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #28 Skrevet 19. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan man ha samboer om man har autisme? Hvordan fant dere hverandre? Anonymkode: fc724...aeb Nei, det er fysisk umulig... Anonymkode: 44b67...6b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå