AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Virker som på filmene. Gjentar samme ord mange ganger etterhverandre, repetiv atferd, dårlige sosiale antenner. Jeg som selv har asperger kjenner igjen mange av finger - og arm-bevegelsene han lager i filmene sine. Så på den mr bean holiday et eller annet nå. Anonymkode: 263bc...8f5 3
Gjest Athena Catalina Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 Kan tenkes han hadde fått en autisme diagnose om Mr Bean var virkelig, ja.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 Jeg tror ikke at det var så gjennomtenkt at det skulle forestille at han hadde det. Jeg huska selv at jeg hata han fordi han minte meg om meg selv 😅 (sider jeg ikke likte) Jeg tror det er litt av greia at man også skal kjenne seg igjen i han selv om han er rar. Anonymkode: 9b593...a39 4 1
AnonymousBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 Nå er jo Mr Bean bare en oppdiktet karakter, men du sier noe der ja. Er også asperger, men jeg er neppe like tøff, voldsom eller selvopptatt som han.🤣 Tror det heller handler om hvilke triks eller metoder som skaper flest seere og publikum. Folk liker vel å se på andre "unormale" som underholdning? (ikke vondt ment, men kun for å forstå).😊 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 Mr.Bean snakker svært lute fordi karakteren er ment å være morsom også for de som ikle kan engelsk. Tror ikke man kan stille diagnose på Mr.Bean. Delvis er han et barn i en voksen kropp og delvis er han enormt kreativ i måten han løser utfordringene på. Anonymkode: dd35c...670 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Mr.Bean snakker svært lite fordi karakteren er ment å være morsom også for de som ikke kan engelsk. Tror ikke man kan stille diagnose på Mr.Bean. Delvis er han et barn i en voksen kropp og delvis er han enormt kreativ i måten han løser utfordringene på. Anonymkode: dd35c...670 Rettet skrivefeil. Anonymkode: dd35c...670 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #7 Skrevet 15. juli 2022 Hvorfor må det være diagnose på alt og alle? Hold opp! Anonymkode: 3d5b8...2fa 7 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Skrevet 15. juli 2022 Athena Catalina skrev (1 time siden): Kan tenkes han hadde fått en autisme diagnose om Mr Bean var virkelig, ja. Baserer du på hva? 😄 Slutt å spekulere i diagnoser, dette er humor. Anonymkode: 0351f...fae 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #9 Skrevet 15. juli 2022 Jeg tror at de som ikke skjønner humoren med Mr.Bean er personer som har Aspberger selv, humoren går jo mye på den type sosiale signaler og interaksjoner som personer med Aspberger har vanskelig for å skjønne. Anonymkode: 8225f...363 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #10 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Baserer du på hva? 😄 Slutt å spekulere i diagnoser, dette er humor. Anonymkode: 0351f...fae Symptomer som karakteren utviser, selvsagt. Det må da være lov å spekulere i muligens diagnoser på karakterer, det er helt harmløst. Faktisk så kan det være fint å se egne diagnoser/trekk bli representert i media. Anonymkode: 07dba...73b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #11 Skrevet 15. juli 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror at de som ikke skjønner humoren med Mr.Bean er personer som har Aspberger selv, humoren går jo mye på den type sosiale signaler og interaksjoner som personer med Aspberger har vanskelig for å skjønne. Anonymkode: 8225f...363 Vi med asperger syns også at Sheldon Cooper er morsom, for å komme med er annet eksempel. Det er ikke nødvendigvis det det går på. Anonymkode: 44b67...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #12 Skrevet 15. juli 2022 Fullt mulig, men alt trenger ikke å tolkes til å være Asperger, på samme måte som at alle aspergere trenger ikke å være gay fordi de føler seg annerledes osv. Anonymkode: 435b3...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #13 Skrevet 15. juli 2022 26 minutter siden, AnonymBruker said: Mr.Bean snakker svært lite fordi karakteren er ment å være morsom også for de som ikke kan engelsk. Anonymkode: dd35c...670 Kan også legge til at Mr. Bean er flink til å kommunisere, men han kommuniserer ikke-verbalt. Om noe så er Mr. Bean svært god til å kommunisere. Det er ikke mange som hadde klart å kommunisere like bra som han uten å bruke ord. Vil si det er noe av det som skiller Mr.Bean fra personer med Asperger. Folk med asperger er ofte dårligere enn ikke-aspergere på ikke-verbal kommunikasjon. Ja, Mr. Bean misforstår en del sosiale situasjoner og det kan også folk med asperger gjøre, men blir tynt å stille diagnose utifra det. Anonymkode: ba794...c9d 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #14 Skrevet 15. juli 2022 Jeg ville heller tenkt lettere psykisk ut utviklingshemmet😅 Og har vel alltid tenkt at karakterer som ham gjør litt narr av de som både er psyk utviklingshemmet, folk med Asberger og som generelt er annerledes og skiller seg ut på en rar måte. Egentlig en uting. Men humor generelt går jo ofte ut på at de ler av folk som er uheldige, slår seg osv. Egentlig merkelige greier😅 Anonymkode: 59db8...b47
Nevrosererroser Skrevet 15. juli 2022 #15 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg tror at de som ikke skjønner humoren med Mr.Bean er personer som har Aspberger selv, humoren går jo mye på den type sosiale signaler og interaksjoner som personer med Aspberger har vanskelig for å skjønne. Anonymkode: 8225f...363 Det er like sant som at alle tau er 13,9 meter lange. Både jeg og samboer har autisme, han ELSKER Mr. Bean, jeg har 0 problem med å skjønne humoren men det er ikke min kopp te. Jeg ser det utelukkende fordi samboer blir så uhorvelig glad, for meg er gleden hans underholdninga. Jeg er ikke fan av Big Bang Theory heller når vi er inne på komedier med odde karakterer som nevnes sammen med autismespekterforstyrrelse. Begge deler er for tørst humor for min del, det er for påtatt, poenga forklares og repeteres i det uendelige. Jeg sier ikke at humoren er dårlig men for meg blir den for infantil. Jeg er barnslig nok til å le av wink-wink, nudge-nudge humor så det er et spekter (pun intended). Autister flest har ulike preferanser, styrker og svakheter. 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #16 Skrevet 16. juli 2022 I åpningscenene med mr bean ser du en beam stråle som lyser ned fra oven på et fortau. Og vips dukker mr bean opp på fortauet i beam light strålen. Indikerer kanskje litt alien..? Anonymkode: dbe07...562 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #17 Skrevet 16. juli 2022 Han har nok noe mer. En psykisk utviklingshemming av noe slag. Anonymkode: 7622e...613
Mooria Skrevet 16. juli 2022 #18 Skrevet 16. juli 2022 Mr.Bean er Mr.Bean, enkelt og greit. Det er ikke meningen at han skal settes i noe bås med navn på diagnose, selv om han sikkert har opptil flere😄 Han er en personlighet, mye mer enn han er en diagnose. Og jeg digger alle sidene med personligheten hans, og alt som gjør han helt unik. Han er både enkel og kompleks, både smart og mindre smart, sympatisk, utspekulert, frekk og høflig på samme tid. Elsker Mr.Bean😍 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #19 Skrevet 16. juli 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: I åpningscenene med mr bean ser du en beam stråle som lyser ned fra oven på et fortau. Og vips dukker mr bean opp på fortauet i beam light strålen. Indikerer kanskje litt alien..? Anonymkode: dbe07...562 Eller kanskje aliens beamet ham opp, ble helt satt ut av påfunnene hans, gikk lei og leverte ham tilbake. Jeg synes det er verdt å nevne at Rowan Atkinson er en uhyre intelligent og oppegående person, som med sin rollefigur har lyktes i å skape humor som blir forstått av folk over hele verden. Bare dét er en bragd. En av favorittscenene mine er når Mr. Bean bor på hotell, og ikke kommer seg fram i trappa pga. gebrekkelige og trege gamle folk. Anonymkode: 3d5b8...2fa 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #20 Skrevet 16. juli 2022 Nå skal det også settes diagnose på en fiktiv figur også. Hva er det som har skjedd med folk som skal sykeliggjøre alt mulig? Har dette med woke-bevegelsen å gjøre? Anonymkode: 01a88...52a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå