Gå til innhold

Tror vi må avbryte ferien pga barnet vårt.. Trenge råd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer rett og slett på om vi skal dra hjem fra ferie i morgen. Vi kom på onsdag og skal egentlig hjem søndag, men vurderer å dra i morgen tidlig for jeg takler ikke mer. 

Jeg har tatt med min 5 år gamle datter og min sønn på ett år til foreldrene mine i en annen by. Pappaen er på jobb, så det er bare oss. 

Det virker ikke som datteren min har det bra i det hele tatt, og at hele turen er et feilgrep. Hun ville dra hit og gledet seg. 

Hun har klaget, vært sint, gråti, og sutret høylytt store deler av tiden. Også på natten. 

Alle aktivitetene jeg har lagt opp er ting hun liker, og alt ettersom, er de slitne, stresser vi ikke, vi har mye rolig tid også. Og under selve aktivitetene, virker det ut som hun trives. Men med en gang vi er ferdige, er det akkurat som om hun mistrives og blir holdt igjen mot sin vilje. Hun sover som sagt ekstremt dårlig, og hun har kun spist to tørre skiver uten pålegg og en fiskekake, en halv pannekake og noen jordbær siden onsdag. 

Jeg er kjempesliten. Hun sutrer hele natten, jevnlig hver halvtime og ligger så urolig at hun faller ut av sengen hele tiden. Jeg er redd hun skal løpe ut i søvne og falle ned trappa. Jeg har fått kanskje 4 timer søvn tilsammen de siste to nettene. For øyeblikket ligger hun og sover og skjærer tenner og gråter om hverandre. (hun er ikke syk, jeg har sjekket). 

Samtidig føler jeg meg veldig frustrert fordi jeg er moren hennes, jeg skal jo være en trygg person hun kan ha det gøy med og ha det bra hos, men nå virker det som at hun har det helt forferdelig og bare vil hjem. 

Så vurderer å dra hjem i morgen og ikke ta med henne noe sted på en god stund uten faren hennes. Føler jeg ikke eier selvtillit som mor når det kommer til henne.. Føler jeg ikke er bra nok, morsom nok, at hun slett ikke vil være med meg.. 

Skal bare nevne det.. Når vi er hjemme er det ikke slik. Da er alt bra. Men jeg kan ikke dra noe sted med henne før det blir slik som dette.. 

Jeg trenger råd.. 😢

Anonymkode: 337a7...66a

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det slik når far er med også?

Anonymkode: 8824f...8be

AnonymBruker
Skrevet

Her er det røde flagg. Noen som gjør henne noe vondt??

Prøv å snakk med henne!

Anonymkode: ea95c...d5e

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Autisme?

Anonymkode: b322a...bfb

• Liker 8
Skrevet

Umulig å si hva det kan være, men er du sikker på at foreldrene dine er snille med henne?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det slik når far er med også?

Nei.. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her er det røde flagg. Noen som gjør henne noe vondt??

Prøv å snakk med henne!

Anonymkode: ea95c...d5e

Håper ikke det. Kan være at hun er forkjølet da. Men jeg får ta en prat med henne. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Autisme?

Kan det plutselig oppstå? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Autisme?

Ville tenkt i de baner jeg og. Er veldig typisk når de endre oppholdssted at de blir helt stressa når de ikke gjør noe. 

Anonymkode: 88b6a...865

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Her hadde jeg begynte å lure om noen i huset ikke var snill med henne. Veldig rart hun blir slik. Jeg hadde reist hjem og prøvd snakke med henne. Overgrep skjer oftest i nær relasjon. Og oftest de som «er så snille atte». 

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (1 minutt siden):

Umulig å si hva det kan være, men er du sikker på at foreldrene dine er snille med henne?

Ja. Jeg selv hadde en veldig god barndom, og hun har jo vært hos dem mange ganger uten meg og det har vært gøy (hennes ord), og nå har jeg også vært med henne hele tiden, så ja.. Skal sies at dette er første gang denne atferden! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei.. 

Håper ikke det. Kan være at hun er forkjølet da. Men jeg får ta en prat med henne. 

Hvis hun er forkjøla spiller det jo stor rolle, det burde du ha skrevet i HI. Best å være syk hjemme. Men har hun vært slik når dere har vært der tidligere? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke uvanlig at barn får hjemmelengsel, er utrygge på andre steder og at brudd på rutiner kan skape uro og atferd.  

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke plutselig oppstå men "symptomene" er ofte vage, spesielt hos jenter. Jo eldre de blir jo mer legger man merke til de.

Anonymkode: 88b6a...865

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Jeg selv hadde en veldig god barndom, og hun har jo vært hos dem mange ganger uten meg og det har vært gøy (hennes ord), og nå har jeg også vært med henne hele tiden, så ja.. Skal sies at dette er første gang denne atferden! 

At DU hadde god barndom betyr ingenting. Er jævla mange bestefedre som forgriper seg på barnebarn selv om de aldri rørte egne døttre/sønner. 

Anonymkode: 25bae...542

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I en søskenflokk på 3 kan 2 ha hatt en veldig fin barndom mens én ikke hadde. Ikke stol blindt på noen. Se statestikken på overgrep. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som mine barn når de er i ferd med å bli syk. Kan hun ha vondt i øret eller halsen f. eks.? 

Anonymkode: e13d4...0fb

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mamajune11 skrev (Akkurat nå):

Hvis hun er forkjøla spiller det jo stor rolle, det burde du ha skrevet i HI. Best å være syk hjemme. Men har hun vært slik når dere har vært der tidligere? 

Tenkte ikke at det spilte så stor rolle, hun er bare litt hes i stemmen og vi drøyde turen så hun skulle komme seg skikkelig ovenpå, men ja, burde skrevet det. Hun har ikke vært slik tidligere her nei, ikke så ille som nå. 

Tidligere har det bare vært litt negativ som vanlig og vil hjem, men det har gått over fort med litt gøy og sånn.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta henne med til legen. Noe virker jo å være galt.  Du kan jo også snakke med henne? Hva sier hun for noe da?

Anonymkode: b5e46...91c

Skrevet

Hvis hun tidligere har vært der, og gledet seg til å reise til besteforeldrene igjen, så er endringen denne gang kanskje at hun ikke lengre får all oppmerksomheten alene fra besteforeldre? Nå er det jo et småsøsken som også skal ha oppmerksomhet, kanskje hun reagerer på det. Hun har nok ikke ord for egen reaksjon. Trenger ikke å ha skjedd noe som helst galt. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan det være noe så enkelt som at hun er litt syk og savner sin far?

Hun er 5år gammel, så det bør jo kunne gå an å snakke med henne så en får en viss peiling på hva det kan være.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er hun pappadalt?

Anonymkode: c9982...2c7

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...