Amic@ Skrevet 17. november 2005 #1 Skrevet 17. november 2005 Jeg er vant til å alltid sove med vinduet oppe om natta. Det er så deilig å ligge under en god og varm dyne med nesetippen så vidt utenfor. Er vinduet lukket føler jeg meg helt ør dagen etter, hodepine og tørr hals.. Men nå venter vi barn (slutten av feb) og lurer på "hvordan" vi da må sove. De små skal vel ikke ha det så kaldt. Må vi sove med lukket vindu og 18 grader på rommet, eller holder det med et skikkelig soveskinn og god dyne til den lille. Hvordan løser dere andre dette?
Gjest Persille ii Skrevet 17. november 2005 #2 Skrevet 17. november 2005 Mine har alltid sovet med vinduet oppe. Jeg så at de var varme i seg selv og/eller under dyna. Husker min mor syntes det var horribelt. Du vil fort finne ut hvordan ditt barn har det og hva du kan gjøre i forhold til det. Sånn generelt så tror jeg at alle har godt av å sove i et kjølig soverom. Juster deg i forhold til ditt barn.
suzie Skrevet 17. november 2005 #3 Skrevet 17. november 2005 Hei hei. Da babyen vår var nyfødt var det vinter, og vi passet på at det ikke ble for kaldt i soverommet. Men når hun ble litt eldre satte vi opp vinduet igjen, og sørget for at hun var varm med nok klær/ varm dyne etc. Dette gjorde vi helt fram til hun ble så stor at hun sparket av seg dyna hver natt. Nå må hun sove med lukket vindu, da hun alltid havner uten dyne. ... men så er hun på eget rom nå da, så da gjør det ikke noe:)
La Guapa Skrevet 18. november 2005 #4 Skrevet 18. november 2005 Vi lufter godt før hun legger seg.Datteren vår tåler ikke trekk nemmelig.Hun blir syk bare vi glemmer å ha igjen den ene haspen på vinduet så det blir en bitteliten trekk. Vinduet står åpen hele dagen på rommet hennes så det er god frisk luft når hun legger seg. Klem fra La Guapa
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2005 #5 Skrevet 18. november 2005 Sønnen vår på 3 sover i pysj og sokker med god dyne og vinduet på glipp, ellers blir han bare syk.
Gjest mammaigjen Skrevet 18. november 2005 #6 Skrevet 18. november 2005 Vi har åpent vindu om natten "på gløtt" og det er kaldt i rommet. Det gjør ingenting om det er kaldere enn 18 grader har vi hørt. Det er visst bedre enn hete. Junior på 3 1/2 mnd er allerede kjempesta og ligger konstant med "hendene oppå dyna.. eller ute av dyna" og sånn skal han ha det. Junior har vært iskald på hendene avogtil når han våkner på natten og jeg har lurt på å bruke votter på han. Er det andre som har erfaring med det??
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2005 #7 Skrevet 18. november 2005 Min førstefødte lå i ullpose, lue og votter, vindu på vidt gap, -20 ute, og han sov i 12 timer hver natt fra første dag vi kom hjem. Han er født i september, og jeg lukket aldri vinduet på soverommet om natta. -Lurt med votter, for hendene stikker jo ut. -Dette hørtes forresten litt ekstremt ut når jeg ser det på skrift..........men, det funka for oss! Ingen har vel vondt av frisk luft!!
Furstina Skrevet 18. november 2005 #8 Skrevet 18. november 2005 är det riktigt riktigt kallt ute ska man passa på så att babyn inte packas in för mycket - då ökar risken för plötslig spädbarnsdöd. Annars ska det inte vara någon fara att ha kallt i rummet om barnet har kläder och täcke/dyne
Gjest Gjesta Skrevet 19. november 2005 #9 Skrevet 19. november 2005 Pass på at babyen har en god pysj og gode sokker, så er det ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå