Gå til innhold

I morgen ettermiddag blir strømmen nesten gratis i Sør-Norge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nettavisen.no/okonomi/i-morgen-blir-strommen-gratis-i-dette-tidsrommet/s/5-95-574985

I fire timer, fra klokken 13 til klokken 17 lørdag 16. juli, vil nemlig strømprisen i hele Sør-Norge ligge på mellom 1-2 øre per kilowattime. Fra klokken 16 til 17 vil den ligge på bare 1,08 øre.

Dette står i sterk kontrast til prisene før og etter det gitte tidsrommet. Klokken 07-08 er prisen 211 øre i Sørvest-Norge, for eksempel. Klokken 18 koster strømmen 169 øre, før den stiger til 224 øre klokken 19, og videre til 303 øre etter klokken 21.

Så da er det bare å lade bil og vaske klær mellom kl 13 og 17 i morgen.

bilde.thumb.png.8d2d6c896792f531603d4d48128b1ecf.png

Anonymkode: e17e6...e20

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Crimson123
Skrevet

Hjelper lite, da jeg har fastpris. 

Skrevet

Jeg mener det er svindel omtrent sånn de gjør. Nå har strømprisen ligget på over 4 kroner kwh nesten gjennom hele juli for sør. 
De oppnår ufattelig mange millioner i besparelser på strømstøtte ved å sette ned prisen så lavt i en kort periode. På gjennomsnittsprisen utgjør det hele 5 øre per kwh på snittprisen for juli. 
høres ikke mye ut med men med alle som skal kompenseres så utgjør den droppen mange millioner. 
det har vært 1-2 sånne dropper hver mnd siste mnd som gjør at snittprisen dras kraftig ned. For meg så virker dette planlagt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spiller ingen rolle, for med ny nettleiemodell blir man straffa om man bruker mer strøm da. Hele strømsystemet er så gjennomført svindelaktig at det ikke kan kalles annet enn svindel.

Anonymkode: 4f9af...f28

• Liker 5
Gjest Adobyen
Skrevet (endret)
Akay skrev (7 minutter siden):

Jeg mener det er svindel omtrent sånn de gjør. Nå har strømprisen ligget på over 4 kroner kwh nesten gjennom hele juli for sør. 
De oppnår ufattelig mange millioner i besparelser på strømstøtte ved å sette ned prisen så lavt i en kort periode. På gjennomsnittsprisen utgjør det hele 5 øre per kwh på snittprisen for juli. 
høres ikke mye ut med men med alle som skal kompenseres så utgjør den droppen mange millioner. 
det har vært 1-2 sånne dropper hver mnd siste mnd som gjør at snittprisen dras kraftig ned. For meg så virker dette planlagt.

Det stemmer det, og gjennomsnittsprisen var enda lavere forrige helg.  Gjennomsnittsprisen for juli t.o.m i morgen er likevel høy. 274 øre kwh.

Dette bildet viser gjennomsnittlig døgnpris for hver dag i stolpene, og et resultat for måneden nederst.

75F74798-EB30-48BC-B85D-402F8589822A.jpeg

Endret av Adobyen
AnonymBruker
Skrevet
Akay skrev (7 minutter siden):

Helt enig med deg. Media løper ærend og reklamerer for «nesten gratis strøm», men hvor er de kritiske artiklene om denne saken? Finnes det ingen nøytrale journalister med hjerne lenger?

Anonymkode: 287b8...34f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

https://www.nettavisen.no/okonomi/i-morgen-blir-strommen-gratis-i-dette-tidsrommet/s/5-95-574985

I fire timer, fra klokken 13 til klokken 17 lørdag 16. juli, vil nemlig strømprisen i hele Sør-Norge ligge på mellom 1-2 øre per kilowattime. Fra klokken 16 til 17 vil den ligge på bare 1,08 øre.

Dette står i sterk kontrast til prisene før og etter det gitte tidsrommet. Klokken 07-08 er prisen 211 øre i Sørvest-Norge, for eksempel. Klokken 18 koster strømmen 169 øre, før den stiger til 224 øre klokken 19, og videre til 303 øre etter klokken 21.

Så da er det bare å lade bil og vaske klær mellom kl 13 og 17 i morgen.

bilde.thumb.png.8d2d6c896792f531603d4d48128b1ecf.png

Anonymkode: e17e6...e20

Ja gjett om, og bruke tørketrommel 😁

Anonymkode: 01944...3b9

AnonymBruker
Skrevet

Skal vaske klær, men pga den derre idiotiske nettleiemodellen blir det med klesvask i det tidsrommet.

Anonymkode: eaf00...367

Gjest fransine
Skrevet
Akay skrev (30 minutter siden):

Hvem er disse "de" du snakker om? Hvis du tror det er regjeringen som bestemmer strømprisene så er du langt utpå viddene.

AnonymBruker
Skrevet

Nytter jo ikke sette på alt da med den nye modellen. Joda, blir å sette på kombimaskinen med tørketrommel, men ikke gjøre noe annet samtidig nei.

Anonymkode: 5140d...7a9

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo relativt sett rimelig helt fra kl 10-17,så god mulighet til å spre forbruket. Dessuten er den nye nettleien slik at det er en fordel å benytte strøm i helgen. Så jeg kjører flere maskiner ette hverandre i dag. Men «timer» det slik at f eks ull,som vaskes på lav temperatur,ble vasket på formiddagen. Nå kjører jeg hvitvask,og hiver på en til,som blir ferdig akkurat innen kl 17. Tørke kan klærne gjøre ute.

Anonymkode: 60659...7f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...