AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Del Skrevet 15. juli 2022 Hva gjør folk på hytta som gjør dem ville etter å tilbringe tid der? Slappe av? Det kan man gjøre hjemme, kan man ikke det er noe galt med hjemmet. Og man bør flytte. Anonymkode: cc4d6...f66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 15. juli 2022 #2 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva gjør folk på hytta som gjør dem ville etter å tilbringe tid der? Slappe av? Det kan man gjøre hjemme, kan man ikke det er noe galt med hjemmet. Og man bør flytte. Anonymkode: cc4d6...f66 Er det deg, mamma? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Del Skrevet 15. juli 2022 Norsk hyttekultur er det beste. Har hytte ved sjøen og det er et ferieparadis! Hva er det å ikke skjønne? Har jeg lyst til å bo på en home hele året? nei, men har jeg lyst til å bo der om sommeren? Absolutt! 😍 Anonymkode: 02b19...7bd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskusjon69 Skrevet 15. juli 2022 #4 Del Skrevet 15. juli 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hva gjør folk på hytta som gjør dem ville etter å tilbringe tid der? Slappe av? Det kan man gjøre hjemme, kan man ikke det er noe galt med hjemmet. Og man bør flytte. Anonymkode: cc4d6...f66 Det er slik mange kunne tenkt seg å bo, om en ikke måtte ha en jobb og nærhet til andre ting såklart. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Norsk hyttekultur er det beste. Har hytte ved sjøen og det er et ferieparadis! Hva er det å ikke skjønne? Har jeg lyst til å bo på en *holme hele året? nei, men har jeg lyst til å bo der om sommeren? Absolutt! 😍 Anonymkode: 02b19...7bd Anonymkode: 02b19...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Del Skrevet 15. juli 2022 Slapper ikke av på samme måte som jeg gjør andre steder. Jeg er jo hjemme hele året. Det blir kjedelig til slutt. Alltid noe som skal/bør gjøres. Har alltid noe hengende over meg. Dessuten, om det er noe arbeid som må gjøres på hytta så er det morsommere enn å gjøre det samme hjemme. Male huset = drittkjedelig arbeid. Male hytta = koselig aktivitet. Anonymkode: 2930d...ed4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #7 Del Skrevet 15. juli 2022 Urinstinktet, vi kom ned fra fjellet for 100:år siden. Det er i fjellet vi hører til. Anonymkode: 6ffed...e12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husflue Skrevet 15. juli 2022 #8 Del Skrevet 15. juli 2022 Å sitte på utedo med åpen dør å nyte majestetisk utsikt i all slags vær er fantastisk! Kan ikke gjøre det hjemme 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #9 Del Skrevet 15. juli 2022 Jeg koser meg veldig når vi bor litt enkelt noen uker i året. Men jeg har jo ikke lyst til å bo enkelt hele året. Et eksempel: På hytta har vi biodo, men den gamle utedoen står der fortsatt, og jeg foretrekker utedoen. Å sitte der i fred og ro, med åpen dør, og ha utsikt til sjøen er bare helt fantastisk. Men jeg har ikke lyst til å ha/bruke utedo på vinteren. Når man reiser på hytta, så reiser man på en måte fra «problemene» sine. Når vi er hjemme er det alltid ett eller annet prosjekt som vi burde gjøre. Som AnonymBruker litt lenger opp skriver, så blir arbeid mer lystbetont når man gjør det på hytta. Og i tillegg til at hytta gir glede, så er det også et investeringsobjekt. Men om man ikke liker seg på hytta, så er det vel bare å bli hjemme og kose seg der? Anonymkode: ea23f...b3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 15. juli 2022 #10 Del Skrevet 15. juli 2022 Fordi hyttelivet er noe helt annet enn livet hjemme😉... Ingen TV, ingen internett, ingen strøm, ingen naboer, ikkeno mas! Man kan gå i turklær hele dagen, grille pølser, drikke øl til lunsj og sprudlevin i badestampen, dra på fisketur, lese gamle Se og Hør på utedassen, tenne i peisen selv om det ikke er kaldt ute, lese bøker, spille spill og tilbringe kvalitetstid sammen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 15. juli 2022 #11 Del Skrevet 15. juli 2022 41 minutter siden, visp said: Er det deg, mamma? Jeg har i voksen alder kommet frem til at mamma sannsynligvis ikke synes hytteturer var det helt store da vi var små. 2 unger og 2 voksne på ett rom (kombinert soverom/stue pluss kjøkken), ingen vannkran, vaskemaskin, ikke engang en utslagsvask hadde vi. All matlaging ble gjort på ett gassbluss og oppvasken tok hele dagen. I tillegg drev mine besteforeldre (hennes svigerforeldre) og stakk innom hele tiden og blandet seg opp i alt mulig. Når jeg ser på bildene av henne i hytteboka lurer jeg på hva hun egentlig tenker ("Gleder meg til å dra hjem!") 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 15. juli 2022 #12 Del Skrevet 15. juli 2022 Knirke skrev (6 minutter siden): Jeg har i voksen alder kommet frem til at mamma sannsynligvis ikke synes hytteturer var det helt store da vi var små. 2 unger og 2 voksne på ett rom (kombinert soverom/stue pluss kjøkken), ingen vannkran, vaskemaskin, ikke engang en utslagsvask hadde vi. All matlaging ble gjort på ett gassbluss og oppvasken tok hele dagen. I tillegg drev mine besteforeldre (hennes svigerforeldre) og stakk innom hele tiden og blandet seg opp i alt mulig. Når jeg ser på bildene av henne i hytteboka lurer jeg på hva hun egentlig tenker ("Gleder meg til å dra hjem!") Ja, nå som jeg er voksen så skjønner jeg henne altfor godt, men den gangen, så husker jeg at jeg tenkte at vi hadde verdens kjedeligste familie. Men det hadde vi egentlig også. Vi gjorde aldri noe i feriene (dere har godt av å kjede dere ble vi fortalt hver sommer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #13 Del Skrevet 15. juli 2022 Har like fasiliteter begge steder bortsett fra at hytta er mindre. Huset er ved fjorden og hytta er på fjellet. Vi jobber mye og det er godt å bare komme seg bort. Kjenner lukta av tømmer, stabilt/annet klima og annen natur. Får en helt annen ro på hytta enn hjemme. Anonymkode: 1e647...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #14 Del Skrevet 15. juli 2022 Er forresten på hytta i alle feriene og nesten alle helger gjennom året. Home away from home. Anonymkode: 1e647...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #15 Del Skrevet 15. juli 2022 Har fått et inntrykk av at ekte hytter ikke er så populært lengre, nå er det mer "inn" med en fritidsbolig i en hyttegrend som det så fint kalles. Dette er en ekte hytte og her er det flere kilometer å gå til neste nabo, her finnes verken innlagt strøm eller vann og man gjør sitt fornødende på utedoen. Mer enn nok plass til 6 personer siden det er tre køyesenger og matlagingen foregår på en vedfyrt Jøtul kjøkkenovn, der kan det både bakes brød og stekes pizza. Anonymkode: 049e3...99f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostface Skrevet 15. juli 2022 #16 Del Skrevet 15. juli 2022 Sikkert for å komme seg unna naboer og nærmere naturen, det som er igjen av naturen ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #17 Del Skrevet 15. juli 2022 Tror for mange er det å komme vekk fra "hverdagen". Finne en annen ro. Mange føler det godt å ha forandring. Ofte andre aktivitetsmuligheter på hytta. Båtliv, bade, fiske, vandre Anonymkode: ab0f7...29f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #18 Del Skrevet 15. juli 2022 Elsker hyttelivet og elsker hjemmet mitt! Anonymkode: b47d7...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #19 Del Skrevet 16. juli 2022 Jeg er også glad i hyttelivet, men jeg liker likevel å ha det komfortabelt. Hadde ikke orket å dra ofte på hytta om det var utedo og mangel på strøm. Tror svært mange hytter i dag er forholdsvis store, og med alle fasiliteter man har i boligen hjemme. Forskjellen ligger i at en har naturen like utenfor døra (for oss som bor i byen til daglig), og det er en stillhet og ro som ikke kan oppleves i byen. Anonymkode: c55e4...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #20 Del Skrevet 16. juli 2022 Utedo er undervurdert. Å sitte med åpen dør og se over til naboen er så trivelig så. Anonymkode: 17146...906 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå