Gå til innhold

Økning i spiseforstyrrelser blandt unge.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har aldri vært så mye fokus på kroppspositivisme som det har vært de siste årene, alikevel leste jeg på nyhetene at det er økning i spiseforstyrrelser blandt unge. Kan det ha med at det blir alt for mye fokus på kropp og skjønnhet? Tiktok eraen har virkelig satt seg et spor i unge om hvor viktig skjønnhet er.. da vi alltid har hatt reklamer, skuespillere å se opp til og insta modeller. De har jo ikke alle valgt å følge, men på tiktok har man jo ikke valg. De tiktokene der folk viser hvor pene de er eller hvor vakre former de har kommer jo uavhengig om det er ting du er interessert i eller ei.

Fant det interessant, hva er deres tanker rundt dette? Jeg tror kardashians og tiktok har for mye påvirkning på unge jenter den dag i dag. det er litt synd.

Anonymkode: 8d2a7...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker at for mye fokus på kropp (uansett hvor positiv den måtte påstå å være) ikke er bra for noen.

Og så er det jo også ofte sånn at spiseforstyrrelser ikke nødvendigvis kommer av kroppsfokus, men kan komme av traumer, behov for kontroll, andre psykiske plager, ol. 

Anonymkode: 224bd...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at for mye fokus på kropp (uansett hvor positiv den måtte påstå å være) ikke er bra for noen.

Og så er det jo også ofte sånn at spiseforstyrrelser ikke nødvendigvis kommer av kroppsfokus, men kan komme av traumer, behov for kontroll, andre psykiske plager, ol. 

Anonymkode: 224bd...229

Dette. Det er økning i psykiske plager generelt etter korona, så ikke rart at dette også slår ut på spiseforstyrrelsesstatistikken.

Anonymkode: 6e32f...dc4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...