Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2002 #1 Skrevet 19. oktober 2002 er det noen som kan innenfor prisdifferensiering i bedriftsøkonomi?? har fått en litt vrien oppgave som skal leveres inn på førstkommende mandag og jeg har enda ikke helt skjønte dette...
Gjest Gjest_Alex_* Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 er det noen som kan innenfor prisdifferensiering i bedriftsøkonomi?? har fått en litt vrien oppgave som skal leveres inn på førstkommende mandag og jeg har enda ikke helt skjønte dette... Prisdifferensiering betyr salg av samme produkt til forskjellige priser på ulike markeder. Vi skiller mellom - geografisk differensiering - differensiering mellom kjøpegrupper - differensiering etter brukstid - differensiering etter varens status Totaltilbudet ved prisdifferensiering bestemmer vi ut fra skjæringspunktene mellom DEK og DEI. Størst mulig overskudd får vi når vi selger på det markedet som til enhver tid har størst DEI. Overskuddet finner vi slik: Salgsinntekt på marked A (pris*mengde) + salgsinntekt på marked B (pris*mengde) = sum salgsinntekt - sum kostnader (sum enhetskostnader*total mengde = overskudd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå