AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Er på besøk hos min svenske kjæreste i Sverige, som jeg synes er verdens herligste mann nå, men det var før jeg hørte om hans familiebakgrunn. Dette er første gangen jeg besøker han og vi snakker om hverandres familier. Jeg har full oversikt over min familie og vet hvem som er mine besteforeldre, tanter/onkler, fettere og kusiner, og har også oversikt over hvem som er mine tremenninger. Han er vokst opp med foreldre som har kranglet hver dag, vet ingenting om morens oppvekst for det ville hun ikke snakke om, og også ganske lite om farens oppvekst. Han kjenner til bare én av besteforeldrene på hver side, og ingen oldeforeldre. Lite kjennskap til tanter /onkler og bare én kusine. Han forteller at bestemødrene på hver side hadde mange barn med forskjellige fedre, og hadde ikke kontakt med fedrene etter at de ble gravide. Oldeforeldrene har han ingen peiling på hva de heter og hvor de kom fra, og han forteller at morens søsken ble utsatt for incest og muligens også moren. På farens side ble barn leid ut til pedofile har han hørt. De få slektningene han har kontakt med har psykiske problemer, og er veldig spesielle sier han (no wonder) Jeg er helt sjokkert og tenker at han må jo ha dårlige gener.. Han har selv 6 forhold bak seg og er 37 år gammel, så jeg tenker kanskje han har problemer med å binde seg? Jeg er sjokkert og tenker at hans forfedre er syke mennesker som burde vært fengslet. Er helt sjokkert.😬 Anonymkode: c5736...22c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 Han høres skada ut. Hvis han ikke virker å ha reflektert over det i det hele tatt så hadde jeg kanskje vurdert om det var fyren for meg... Anonymkode: 92832...412 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 Hvor lenge har du kjent ham? Hvis du får dårlige følelser på grunn av dette så får du ta det på alvor. Men det er jo synd for ham også om familiens historie skal ødelegge for hans liv. Tenker det kommer litt an på måten han forteller om dette på. Hvis han ikke greier å håndtere det så bør du anbefale ham terapi. Enten du går eller ikke. Anonymkode: ced61...9cf 3 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han høres skada ut. Hvis han ikke virker å ha reflektert over det i det hele tatt så hadde jeg kanskje vurdert om det var fyren for meg... Anonymkode: 92832...412 Han synes jo selv at hans familiebakgrunn er helt på trynet, og har etter hvert som foreldrene har blitt eldre og gått bort, begynt å grave mer i familiehistorien. Han ønsker å bli kjent med sine halvtanter/onkler og halvfettere og halvkusiner. Jeg synes det er så rart at begge hans foreldre kommer fra familier som er så skadeskutte. Er det helt tilfeldig at de møttes eller er det sånn at mennesker som kommer fra ødelagt familier finner hverandre både bevisst og ubevisst? Søsknene til kjæresten min er veldig hyggelige, er familieserte, har utdannet seg og er i gode jobber. Ts Anonymkode: c5736...22c 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 Litt usikker på hva som er problemet her? Kjæresten din er ikke sine foreldre/besteforeldre - han kan ikke noe for at han har den bakgrunnen han har Anonymkode: 2af50...1db 22 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt usikker på hva som er problemet her? Kjæresten din er ikke sine foreldre/besteforeldre - han kan ikke noe for at han har den bakgrunnen han har Anonymkode: 2af50...1db Nei men når han har så mange i nær familie som er psykisk skakkjørte, og har drevet med incest og prostitusjon av sine barn, så tenker jeg at han også har disse arveanleggene. Det er jo en lang rekke med ansvarsfraskrivelse og syke holdninger flere generasjoner bakover. Ts Anonymkode: c5736...22c 1
Rosatoast Skrevet 15. juli 2022 #7 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei men når han har så mange i nær familie som er psykisk skakkjørte, og har drevet med incest og prostitusjon av sine barn, så tenker jeg at han også har disse arveanleggene. Det er jo en lang rekke med ansvarsfraskrivelse og syke holdninger flere generasjoner bakover. Ts Anonymkode: c5736...22c Jeg hadde vært veldig ops på hvilke verdier og holdninger denne mannen har ellers. Overgrep, incest o.l pleier som regel å gå i arv, så ville potensielt vært redd for om han kunne gjort slikt med egne barn. Bakgrunnen hans med familien har nok preget han mye ubevisst, det er en god grunn til at forholdene hans ikke har vart. Han har helt sikkert vanskeligheter med relasjoner, men det er du som kjenner han så.. Trist at familien hans er sånn, men det betyr ikke at han er sånn selv. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Skrevet 15. juli 2022 Rosatoast skrev (9 minutter siden): Jeg hadde vært veldig ops på hvilke verdier og holdninger denne mannen har ellers. Overgrep, incest o.l pleier som regel å gå i arv, så ville potensielt vært redd for om han kunne gjort slikt med egne barn. Bakgrunnen hans med familien har nok preget han mye ubevisst, det er en god grunn til at forholdene hans ikke har vart. Han har helt sikkert vanskeligheter med relasjoner, men det er du som kjenner han så.. Trist at familien hans er sånn, men det betyr ikke at han er sånn selv. Jeg kjenner han ikke så veldig godt siden vi ikke har vært sammen mer enn 8 måneder, men nå når han har fortalt meg så mye om familien så blir jeg litt skremt, for jeg har aldri hørt om maken til rotete og komplisert familiebakgrunn. Det er rart med alle halvtantene, onklene, fetterne og kusinene rundt omkring og forfedre som har forsvunnet etter at de har gjort damene gravide, men når det i tillegg både er utleie til pedofile under krigen (selv om Sverige var nøytrale) og incest, så må jeg si at jeg blir skremt. Jeg lurer jo på hva som ligger i arveanleggene hans. Har han psykiske problemer eller problemer med å binde seg? Ts Anonymkode: c5736...22c
fru Alving Skrevet 15. juli 2022 #9 Skrevet 15. juli 2022 Kjæresten din er ikke bakgrunnen sin, selv om den har preget ham. Og seks forhold bak seg, er det så mye da? Jeg ville ikke brydd meg så mye om hva som skjedde for mange år siden under 2.verdenskrig slik du sier. Og nei han har ikke dårlige gener eller arveanlegg. Men likevel, en stabil familie er gull verdt og det er nok sånn at en som har problemer selv ofte finner en "likesinnet". 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #10 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Litt usikker på hva som er problemet her? Kjæresten din er ikke sine foreldre/besteforeldre - han kan ikke noe for at han har den bakgrunnen han har Anonymkode: 2af50...1db Dette. Min familiehistorie er virkelig skremmende, vold, incest, drap, alkoholisme. Begge mine foreldre var alkoholikere, og utsatte meg for overgrep, fysisk og psykisk vold. Men det er ikke meg. Og jeg er overhodet ikke sånn. Jeg er et fantastisk menneske, med gode verdier. Jeg er gift, har barn, tatt høyere utdannelse. Og jeg er en god kone, og en fantastisk mor. Anonymkode: e55ba...299 10 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #11 Skrevet 15. juli 2022 Rosatoast skrev (32 minutter siden): Jeg hadde vært veldig ops på hvilke verdier og holdninger denne mannen har ellers. Overgrep, incest o.l pleier som regel å gå i arv, så ville potensielt vært redd for om han kunne gjort slikt med egne barn. Bakgrunnen hans med familien har nok preget han mye ubevisst, det er en god grunn til at forholdene hans ikke har vart. Han har helt sikkert vanskeligheter med relasjoner, men det er du som kjenner han så.. Trist at familien hans er sånn, men det betyr ikke at han er sånn selv. Synes du skal være litt forsiktig med hvordan du ordlegger deg. For de fleste som blir utsatt for vold og incest, gjør ikke dette mot egne barn. Ja, noen gjør det. Men måten du skriver på, så høres det ut som flertallet gjør det. Og her, så har jo ikke han blitt utsatt for noe sånt. Anonymkode: e55ba...299 14
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #12 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes du skal være litt forsiktig med hvordan du ordlegger deg. For de fleste som blir utsatt for vold og incest, gjør ikke dette mot egne barn. Ja, noen gjør det. Men måten du skriver på, så høres det ut som flertallet gjør det. Og her, så har jo ikke han blitt utsatt for noe sånt. Anonymkode: e55ba...299 Helt enig Anonymkode: a1d24...865 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #13 Skrevet 15. juli 2022 Moren har nok skjermet ham mot disse giftige familiemedlemmene, med god grunn. En haukemanna kanskje, som forsvarer sine barn med nebb og klør mot denne familieforbannelsen? Han har selv ikke blitt utsatt for noe, og det har neppe søsknene heller. De klarer seg fint, så man har strengt tatt ingen grunn til å tro at din kjæreste skulle være noe annerledes. Han har nok sitt å jobbe med, men 6 forhold på er 37- åring er da ikke avskrekkende i seg selv? Anonymkode: fcda2...0d5 5 1 1
Skriblerinna Skrevet 15. juli 2022 #14 Skrevet 15. juli 2022 Noen er uheldige med familien de fødes inn i. Det gjør dem ikke mindre verdige for å gi og motta kjærlighet. Jeg er ikke mine foreldre, akkurat som du ikke er dine. Men om du har mer normale forhold i familien, så identifiserer du deg kanskje sterkt med dem? Vi som ikke er så privilegerte, gjør ofte ikke det. Vi kan bryte familiemønstre. Se på hvem han er, ikke hvor han kommer fra. Alle fortjener det. 4 1 1
Hedda-78 Skrevet 15. juli 2022 #15 Skrevet 15. juli 2022 Du tillegger ham egenskaper som ikke er arvelige. Det er da ikke hans feil at hans bestefar stakk av. Det viktigste er jo at han har et normalt forhold til sine egne foreldre og søsken og har hatt en normal barndom. At foreldrene kranglet mye har nok påvirket ham, det kan jeg være enig i. Og han har kanskje ikke helt greie på hvordan man skal forholde seg til å være en del av en storfamilie Og du, det er helt normalt å ikke vite noe særlig om tremenningene sine og oldeforeldrene sine. Spesielt hvis han aldri har truffet bestefedrene sine en gang! Sånn på stående fot kan jeg fornavnet på to av mine åtte oldeforeldre. Jeg vet hvor mine besteforeldre ble født, men ikke hvor mine oldeforeldre ble født. Det gjør meg ikke til en dårlig kjæreste. 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #16 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Moren har nok skjermet ham mot disse giftige familiemedlemmene, med god grunn. En haukemanna kanskje, som forsvarer sine barn med nebb og klør mot denne familieforbannelsen? Han har selv ikke blitt utsatt for noe, og det har neppe søsknene heller. De klarer seg fint, så man har strengt tatt ingen grunn til å tro at din kjæreste skulle være noe annerledes. Han har nok sitt å jobbe med, men 6 forhold på er 37- åring er da ikke avskrekkende i seg selv? Anonymkode: fcda2...0d5 Jeg synes at 6 forhold når man er 37 år er mye, og har flyttet sammen med de med en gang. Han har gått fra dame til dame og har ikke hatt mer enn noen måneder mellom hvert forhold, og sier til meg at det ble slutt fordi det var noe feil med alle damene. Ts Anonymkode: c5736...22c 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #17 Skrevet 15. juli 2022 Hedda-78 skrev (3 minutter siden): Du tillegger ham egenskaper som ikke er arvelige. Det er da ikke hans feil at hans bestefar stakk av. Det viktigste er jo at han har et normalt forhold til sine egne foreldre og søsken og har hatt en normal barndom. At foreldrene kranglet mye har nok påvirket ham, det kan jeg være enig i. Og han har kanskje ikke helt greie på hvordan man skal forholde seg til å være en del av en storfamilie Og du, det er helt normalt å ikke vite noe særlig om tremenningene sine og oldeforeldrene sine. Spesielt hvis han aldri har truffet bestefedrene sine en gang! Sånn på stående fot kan jeg fornavnet på to av mine åtte oldeforeldre. Jeg vet hvor mine besteforeldre ble født, men ikke hvor mine oldeforeldre ble født. Det gjør meg ikke til en dårlig kjæreste. Han kjenner nesten ikke til tanter, onkler og fettere og har aldri møtt sine besteforeldre og vet navnet på kun en. Ts Anonymkode: c5736...22c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #18 Skrevet 15. juli 2022 Veldig trist at han er oppvokst i en dysfunksjonell familie. Hvordan reflekterer han rundt det? Kan han reflektere rundt hvordan det påvirker ham som voksen? Er hans kommunikasjonsstil like dysfunksjonell som foreldrenes? Anonymkode: 0b55a...b89 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #19 Skrevet 15. juli 2022 Hedda-78 skrev (5 minutter siden): Du tillegger ham egenskaper som ikke er arvelige. Det er da ikke hans feil at hans bestefar stakk av. Det viktigste er jo at han har et normalt forhold til sine egne foreldre og søsken og har hatt en normal barndom. At foreldrene kranglet mye har nok påvirket ham, det kan jeg være enig i. Og han har kanskje ikke helt greie på hvordan man skal forholde seg til å være en del av en storfamilie Og du, det er helt normalt å ikke vite noe særlig om tremenningene sine og oldeforeldrene sine. Spesielt hvis han aldri har truffet bestefedrene sine en gang! Sånn på stående fot kan jeg fornavnet på to av mine åtte oldeforeldre. Jeg vet hvor mine besteforeldre ble født, men ikke hvor mine oldeforeldre ble født. Det gjør meg ikke til en dårlig kjæreste. Han snakker fint om sin avdøde far og negativt om sin avdøde mor, og ble kastet ut hjemmefra når han var 15 år. Ts Anonymkode: c5736...22c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #20 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes at 6 forhold når man er 37 år er mye, og har flyttet sammen med de med en gang. Han har gått fra dame til dame og har ikke hatt mer enn noen måneder mellom hvert forhold, og sier til meg at det ble slutt fordi det var noe feil med alle damene. Ts Anonymkode: c5736...22c Det høres ikke ut som om du har nok respekt for ham eller er raus nok med ham til at dette forholdet kommer til å vare. Anonymkode: ced61...9cf 7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå