AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Jeg er en av mange som sitter streikefast i utlandet. Streiken ble en realitet etter at vi hadde reist, men vi var selvfølgelig klar over at også vi kunne bli rammet. Naivt nok trodde vi at vi at vi vare «safe» siden vi skulle på pakkereise - at vi kanskje kom til å bli stuck et par dager, men så fikk reiseselskapet oss hjem. Det var dumt å tro. Jævlig dumt faktisk, for her sitter vi straks én uke på overtid. Dette har selvfølgelig gått ut over våre liv, jobb og planer. I løpet av de første dagene var det greit. Da var vi inneforstått med at ting var vanskelig, og at vi måtte vente. Vi bodde også på det fine hotellet vi hadde booket, hvor vi også fikk dekket mat. På 3. dagen gikk det imidlertid over styr. Etter først å ha fått beskjed om at det ikke ble fly hjem, og at vi kunne bo og spise på hotellet, kom kontrabeskjeden noen timer senere. Vi skulle ut! Og det skulle skje fort. En knapp halvtime fikk vi på oss før vi ble hentet og kjørt til et annet hotell. Dette hotellet var selvfølgelig noe helt annet, begredelige greier. Her har vi bodd siden den gang, til tross for at vi har protestert. Vi får også dekket den billigste kosten. Det har vært noen helt for jævlige dager! Vi har kranglet og diskutert med reiseselskapet, men det er helt meningsløst - som å stange hodet mot veggen. De har selvfølgelig krav om å dekke kost og losji for oss siden de ikke klarer å få oss hjem, men lista er altså lagt meget lavt - de vil åpenbart bruke så lite penger på oss som overhode mulig mens vi sitter stuck her fordi de ikke lykkes å få oss hjem. Vi skjønte for sent hvordan det skulle bli, og da vi for noen dager siden begynte å sjekke mulighetene for å betale oss hjem selv var det komplett umulig. Det finnes ingenting som kan få oss hjem. Ergo er vi prisgitt et selskap, som åpenbart ikke ser på oss som annet enn utgifter, for å få oss hjem. Vi - og maaaaange andre - er rasende! Mang et kritisk innlegg har blitt postet på siden til reiseselskapet den siste uken, og i dag ble alt slettet/sperret. Skaden er skjedd for vår del, og vi kommer til å kreve erstatning, kompensasjon, tilbakebetaling eller hva det måtte være. Er det andre som har vært i samme båt noen gang, som har et tips til hvordan vi bør gå frem? Anonymkode: 03f9a...82d 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er en av mange som sitter streikefast i utlandet. Streiken ble en realitet etter at vi hadde reist, men vi var selvfølgelig klar over at også vi kunne bli rammet. Naivt nok trodde vi at vi at vi vare «safe» siden vi skulle på pakkereise - at vi kanskje kom til å bli stuck et par dager, men så fikk reiseselskapet oss hjem. Det var dumt å tro. Jævlig dumt faktisk, for her sitter vi straks én uke på overtid. Dette har selvfølgelig gått ut over våre liv, jobb og planer. I løpet av de første dagene var det greit. Da var vi inneforstått med at ting var vanskelig, og at vi måtte vente. Vi bodde også på det fine hotellet vi hadde booket, hvor vi også fikk dekket mat. På 3. dagen gikk det imidlertid over styr. Etter først å ha fått beskjed om at det ikke ble fly hjem, og at vi kunne bo og spise på hotellet, kom kontrabeskjeden noen timer senere. Vi skulle ut! Og det skulle skje fort. En knapp halvtime fikk vi på oss før vi ble hentet og kjørt til et annet hotell. Dette hotellet var selvfølgelig noe helt annet, begredelige greier. Her har vi bodd siden den gang, til tross for at vi har protestert. Vi får også dekket den billigste kosten. Det har vært noen helt for jævlige dager! Vi har kranglet og diskutert med reiseselskapet, men det er helt meningsløst - som å stange hodet mot veggen. De har selvfølgelig krav om å dekke kost og losji for oss siden de ikke klarer å få oss hjem, men lista er altså lagt meget lavt - de vil åpenbart bruke så lite penger på oss som overhode mulig mens vi sitter stuck her fordi de ikke lykkes å få oss hjem. Vi skjønte for sent hvordan det skulle bli, og da vi for noen dager siden begynte å sjekke mulighetene for å betale oss hjem selv var det komplett umulig. Det finnes ingenting som kan få oss hjem. Ergo er vi prisgitt et selskap, som åpenbart ikke ser på oss som annet enn utgifter, for å få oss hjem. Vi - og maaaaange andre - er rasende! Mang et kritisk innlegg har blitt postet på siden til reiseselskapet den siste uken, og i dag ble alt slettet/sperret. Skaden er skjedd for vår del, og vi kommer til å kreve erstatning, kompensasjon, tilbakebetaling eller hva det måtte være. Er det andre som har vært i samme båt noen gang, som har et tips til hvordan vi bør gå frem? Anonymkode: 03f9a...82d Jøss, trodde alle fikk fortsette å bo på sitt opprinnelige hotell. Så utrolig kjipt. Hvor er dette, og med hvilket selskap? Er det mange barnefamilier involvert? Anonymkode: b9dd4...df4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jøss, trodde alle fikk fortsette å bo på sitt opprinnelige hotell. Så utrolig kjipt. Hvor er dette, og med hvilket selskap? Er det mange barnefamilier involvert? Anonymkode: b9dd4...df4 Det spørs jo på om rommer er ledig videre. Anonymkode: 17dca...4c6 9
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det spørs jo på om rommer er ledig videre. Anonymkode: 17dca...4c6 De får jo ingen nye reisende inn på hotellet fra det samme reiseselskapet. Anonymkode: b9dd4...df4 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De får jo ingen nye reisende inn på hotellet fra det samme reiseselskapet. Anonymkode: b9dd4...df4 Klart de får. Det er ikke bare turister fra Skandinavia som flyr sas som har ferie nå. Anonymkode: ed6da...e3d 15
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Klart de får. Det er ikke bare turister fra Skandinavia som flyr sas som har ferie nå. Anonymkode: ed6da...e3d Ok. Så får meg at x antall rom var forbeholdt turister fra f.eks apollo. Og dersom flyet ikke kommer med turister fra f.eks Oslo så er det ledige rom for de som skulle reise fra hotellet til Oslo med det flyet som ble kansellert. Anonymkode: b9dd4...df4 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #7 Skrevet 15. juli 2022 Det er naturlig at dere flyttes over til andre hotell, og tror ikke dere får noen kompensasjon for hverken hotell standard eller maten. de dekker det de skal, mar og bosted. Det er en risiko en tar når en reiser . Hvorfor tro en er safe når en skal på pakkereise? Du viste jo hvilke flyselskap du skulle med? det får du på reisedokumentene dine, og det er ikke sånn at det er egne fly eller piloter på pakkereiser om det er fly med SAS, mange charterreisende drar nmed vanlige rutefly Anonymkode: 63262...4c7 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jøss, trodde alle fikk fortsette å bo på sitt opprinnelige hotell. Så utrolig kjipt. Hvor er dette, og med hvilket selskap? Er det mange barnefamilier involvert? Anonymkode: b9dd4...df4 Apollo på Kreta. Nei, en drøss her er blitt flyttet til andre, dårligere hoteller. Også vi trodde man hadde krav på samme standard, men de hevder de kun må ordne innkvartering av samme kategori - altså hotell hvis man har bodd på hotell, men at man ikke har krav på samme standard. Vet ikke hvor mange barnefamilier, men vi reiser med barn. Derfor var det særdeles kjipt å bli flyttet til et hotell med et særdeles lite basseng - vi snakker bittelite her. Anonymkode: 03f9a...82d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #9 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det spørs jo på om rommer er ledig videre. Anonymkode: 17dca...4c6 Ja, det er ledige rom - i hvert fall på vårt opprinnelige hotell. Det fikk vi bekreftet av hotellet, som vi for øvrig kunne bodd p videre om vi betalte selv. Anonymkode: 03f9a...82d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #10 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Klart de får. Det er ikke bare turister fra Skandinavia som flyr sas som har ferie nå. Anonymkode: ed6da...e3d Men her er langt færre - mange tusen færre - fra Norge, Sverige og Danmark pga streiken. Anonymkode: 03f9a...82d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #11 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ok. Så får meg at x antall rom var forbeholdt turister fra f.eks apollo. Og dersom flyet ikke kommer med turister fra f.eks Oslo så er det ledige rom for de som skulle reise fra hotellet til Oslo med det flyet som ble kansellert. Anonymkode: b9dd4...df4 Jepp, det er masse ledig, men vi opplever å ha blitt flyttet til dårligere hotell fordi selskapet skal spare penger. Det er nokså kjipt oppi en allerede kjip situasjon. Anonymkode: 03f9a...82d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #12 Skrevet 15. juli 2022 Selvsagt ønsker selskapet å ikke tape for mye penger. Dere visste risikoen, men tok den likevel. Typisk bortskjemte nordmenn å sutre når andre voksne ikke rydder opp for en! Anonymkode: 1d9b9...af8 16
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #13 Skrevet 15. juli 2022 Ingen båter, cruise selskap eller noe som kan frakte dere over til fast land og så leir bil der og kjøre til nærmeste flyplass med fly muligheter? Anonymkode: d14d0...613 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #14 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er naturlig at dere flyttes over til andre hotell, og tror ikke dere får noen kompensasjon for hverken hotell standard eller maten. de dekker det de skal, mar og bosted. Det er en risiko en tar når en reiser . Hvorfor tro en er safe når en skal på pakkereise? Du viste jo hvilke flyselskap du skulle med? det får du på reisedokumentene dine, og det er ikke sånn at det er egne fly eller piloter på pakkereiser om det er fly med SAS, mange charterreisende drar nmed vanlige rutefly Anonymkode: 63262...4c7 Nei, som jeg sier var vi kanskje for naive, men leser man på nettsiden til selskapet - og ser på det vi har opplevd - er det blank løgn det som står der. Vi var forberedt på at vi kunne bli rammet av streik, og at vi kanskje ikke kom oss hjem på planlagt hjemreisedag, men ikke at det skulle gå over én uke. Arrangøren av en pakkereise har jo garantert for plikten og ansvaret med å gjennomføre reisen, og også hjemreisen. Reiseselskapet visste jo også at en streik var i gjære. Burde ikke også de mobilisert og børstet støv av plan B? Er det bare kundene som skal ta støyten av dette? Jeg vet ikke om vi har rett på kompensasjon for å ha blitt stuvet bort på et crappy hotell hvor vi må spise rævva mat. Jeg synes imidlertid det blir feil dersom selskapet søker erstatning fra SAS for kostnadene for å dekke kost og losji til strandede folk, og beløpet de får dekket er langt over det kundene får nyte godt av. Og det har jeg hørt at det er, uten at jeg kan slå det fast. Det jeg uansett tenker må kompenseres/erstattes er tapt arbeidsfortjeneste og tap av feriedager. For å si det sånn har det ikke vært ferie å være her i denne perioden, snarere en belastning - og det kun fordi selskapets har mangler beredskap, samt har hatt en feilslått strategi om at SAS-streiken ville ende langt raskere enn den har gjort. Anonymkode: 03f9a...82d 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #15 Skrevet 15. juli 2022 Jeg hadde bare nytt tiden jeg altså. Gratis ferie på ubestemt tid. Hva er det å ikke like? Og dårlig hotell? Hva gjør vel det? Dere er vel ikke der mesteparten av tiden uansett. Jeg har nettopp kommet hjem fra reise og er nesten litt snurt over hvor smooth den gikk. Flyet gikk før oppsatt avgang, ikke noe problemer med bagasje, ikke noe kø noe som helst sted, hotellet var fint, maten var bra og været var nydelig. Skulle ønske vi reise med SAS og fikk være der over en uke ekstra. Herregud så deilig a! Jeg er kanskje rar, men hotellstandard har liksom ikke betydd så mye når jeg har reist til sydligere strøk. Bruker jo rommet bare til å sove på. Så lenge det er rent og relativt fritt for insekter så tenker jeg det får være greit. Men så har jo jeg vært på tur der vi bodde på hotell med felles dusj og toalett også da, på deler av turen. Jeg drar liksom ikke på tur for å oppleve hotellrommet. Anonymkode: 16831...625 14
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #16 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ingen båter, cruise selskap eller noe som kan frakte dere over til fast land og så leir bil der og kjøre til nærmeste flyplass med fly muligheter? Anonymkode: d14d0...613 Jo, har sjekket mulighetene fra de fleste greske flyplassene. Anonymkode: 03f9a...82d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #17 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde bare nytt tiden jeg altså. Gratis ferie på ubestemt tid. Hva er det å ikke like? Og dårlig hotell? Hva gjør vel det? Dere er vel ikke der mesteparten av tiden uansett. Jeg har nettopp kommet hjem fra reise og er nesten litt snurt over hvor smooth den gikk. Flyet gikk før oppsatt avgang, ikke noe problemer med bagasje, ikke noe kø noe som helst sted, hotellet var fint, maten var bra og været var nydelig. Skulle ønske vi reise med SAS og fikk være der over en uke ekstra. Herregud så deilig a! Jeg er kanskje rar, men hotellstandard har liksom ikke betydd så mye når jeg har reist til sydligere strøk. Bruker jo rommet bare til å sove på. Så lenge det er rent og relativt fritt for insekter så tenker jeg det får være greit. Men så har jo jeg vært på tur der vi bodde på hotell med felles dusj og toalett også da, på deler av turen. Jeg drar liksom ikke på tur for å oppleve hotellrommet. Anonymkode: 16831...625 Hadde det bare vært vi voksne hadde ikke hotellet vært så viktig, men grunnen til at vi valgte hotellet vi gjorde var bademulighetene for ungene. Her vi er nå er det ikke noe bading på dem. Vi kan heller ikke dra ut på utflukter eller turer da vi må være tilgjengelig dersom vi plutselig får beskjed om hjemtur. Ergo sitter vi mye på dette hotellrommet nå, som for øvrig heler ikke har wifi. Jeg kan love deg at det ikke er mye nyting av de ekstra dagene. For oss er det enormt stressende å sitte her én uke ekstra. Vi har jobb og andre forpliktelser hjemme som vi har ansvar for, og det føles ikke greit. Samtidig har vi hele uken blitt fortalt at reiseselskapet jobber på spreng med å finne løsninger, mens vi opplever at det eneste de gjør er å vente på en SAS-løsning. Anonymkode: 03f9a...82d 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #18 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Selvsagt ønsker selskapet å ikke tape for mye penger. Dere visste risikoen, men tok den likevel. Typisk bortskjemte nordmenn å sutre når andre voksne ikke rydder opp for en! Anonymkode: 1d9b9...af8 Vi visste ikke at vi risikerte å bli sittende stuck over én uke. Da hadde vi selvfølgelig aldri reist. Andre rydder opp for en? Altså her har vi kjøpt en tjeneste hos et selskap, og det er de som har sviktet i å levere denne. For å si det sånn så har vi prøvd å rydde opp for dem ved å lete etter hjemreise selv, men det finnes ingenting. Anonymkode: 03f9a...82d 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #19 Skrevet 16. juli 2022 Hvor dårlig er dette hotellet da? Og maten? Er det et hotell som er i Apollo sitt hotellutvalg til vanlig? Har litt vanskelig for å tro at det er så ræva.. Anonymkode: 6c08e...f58 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #20 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor dårlig er dette hotellet da? Og maten? Er det et hotell som er i Apollo sitt hotellutvalg til vanlig? Har litt vanskelig for å tro at det er så ræva.. Anonymkode: 6c08e...f58 Hvorfor har du vanskelig for å tro det? Noen venner av oss opplevde overbooking av hotell de hadde booket via TUI for noen år siden, og mens de lette etter nytt hotell til dem, ble de plassert i to av syv dager på et elendig hotell med typ 1 stjerne. Overhodet ikke likt det de bestilte og betalte for (5 stjerner). Så dette overrasker meg ikke at Apollo gjør nå. Anonymkode: 93fd7...48b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå