Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre som opplever at forstoppelse gir kraftige kynnere? 

Så utrolig ubehagelig. Er nært termin og det er så trangt fra før. 

Tatt laktulose nå og håper det hjelper. 

Anonymkode: d4c31...503

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan skje, men ikke lurt med lactulose. Den kan nemlig gjøre vondt verre om du allerede er forstoppet! Gå på apoteket og forklar problemet og få noe annet som hjelper. Lykke til med det ene og det andre😉

Anonymkode: 0efa7...f8b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan skje, men ikke lurt med lactulose. Den kan nemlig gjøre vondt verre om du allerede er forstoppet! Gå på apoteket og forklar problemet og få noe annet som hjelper. Lykke til med det ene og det andre😉

Anonymkode: 0efa7...f8b

Å? Trodde det var "godkjent" middel når er desperat. 

AnonymBruker
Skrevet

Åh, jeg har samme problem! Er to uker unna termin, og magen er hard og oppblåst som ei tromme. Har forstoppelse, diaré og luft i magen om hverandre. 

Har ikke kjent kynnere før, tror jeg. Er førstegangsfødende, så vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Men etter jeg ble forstoppet, har jeg begynt å få milde sammentrekninger som varer og varer. Har ikke hatt det særlig før.

Jordmoren min sa at jeg skulle starte med Duphalac. Dersom ting ikke ble bedre, skulle jeg kjøre på med Microlax for å få rensket ut av systemet. Hun sa det er viktig å få tømt tarmen før fødsel, så jeg gjør alt for å få det ut. Håper bare magen kan bli litt mindre hard snart, synes det er ekkelt.

Anonymkode: 21e11...e77

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er desperat, kjøp ett STORT oljeklyster på apoteket. Ble redningen her etter å vært hos legen med det.

Jeg fikk en skikkelig fæl forstoppelse etter fødselen. 

Anonymkode: de48a...b3e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du er desperat, kjøp ett STORT oljeklyster på apoteket. Ble redningen her etter å vært hos legen med det.

Jeg fikk en skikkelig fæl forstoppelse etter fødselen. 

Man får skikkelig trykketrang bak av det, vet ikke hvor lurt det er helt nærme fødsel når jeg tenker meg om 😬

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Åh, jeg har samme problem! Er to uker unna termin, og magen er hard og oppblåst som ei tromme. Har forstoppelse, diaré og luft i magen om hverandre. 

Har ikke kjent kynnere før, tror jeg. Er førstegangsfødende, så vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Men etter jeg ble forstoppet, har jeg begynt å få milde sammentrekninger som varer og varer. Har ikke hatt det særlig før.

Jordmoren min sa at jeg skulle starte med Duphalac. Dersom ting ikke ble bedre, skulle jeg kjøre på med Microlax for å få rensket ut av systemet. Hun sa det er viktig å få tømt tarmen før fødsel, så jeg gjør alt for å få det ut. Håper bare magen kan bli litt mindre hard snart, synes det er ekkelt.

Anonymkode: 21e11...e77

Du beskriver det veldig godt. Akkurat slik er det. Hard som en tromme. Kynnere er slike sammentrekninger hvor magen blir hard. Men med forstoppelse så føles det som de kommer altfor hyppig. Takk for tips om Microlax. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Microlax og movicol var redningen for meg! Hadde grusom forstoppelse og kynnere hele graviditeten.

Anonymkode: 3f42f...2d3

AnonymBruker
Skrevet

Tok lactulose og microlax når det stod på som verst. Måtte ta lactulose to ganger om dagen en periode og opplevde en del mageknip den første uka, men det er vanlig og gikk over.

Anonymkode: f7561...10f

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert grønnsåpe-klyster? Synes det funker veldig bra for å få ut den verste proppen, og ofte kommer resten av seg selv når proppen løsner. Jeg skal egentlig ikke bruke avføringsmiddel (kronisk forstoppelse, heh), så ble tipset av legen om å prøve dette. 😄

Du tar en skylleballong (sånn liten gummi-ballong man bruker til å skylle ører og nese med) og fyller den med medisinsk grønnsåpe fra apoteket, og så spyler du det opp i endetarmen med tuten/slangen/snabelen (hva kaller man det?!) på ballongen så langt opp du klarer. Medisinsk grønnsåpe brukes til å rense sår, så det er ikke noe skummelt å få det opp i rumpa.

Anonymkode: 3919a...5ad

Skrevet

Laktulose anbefales som førstevalg til gravide. Både leger og jordmødre anbefaler det. Bare husk å få i deg nok drikke så fungerer det bra.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det sånn begge mine graviditeter.  Hadde ikke gått ordentlig på do på flere uker føltes det ut some Var veldig stresset for hva det ville ha å si for fødselen og så for meg bæsj på jordmor og i badekaret og alt mulig 🙈 Begge fødslene startet heldigvis med en slags renselse av tarmen, føltes som en matforgiftning 🥵 men etter et par, tre turer på toaletter de første timene så var det løst – og det i god tid til vi dro til sykehuset. 

men ja, det gjorde helt klart kynnerne verre!

Anonymkode: 204ce...9bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...