Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som jobber i helsevesenet hva er det ekleste du har opplevd?

Jeg jobber på sykehjem og liggesår, oppkast og diare er nok det ekleste jeg har opplevd.

Anonymkode: 17fef...d86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som jobber i helsevesenet hva er det ekleste du har opplevd?.

Tenker ikke nødvendigvis på det som veldig ekkelt da jeg er vant til mye rart. Kanskje mer spesielt.

manuell lungedrenasje med ca 1 liter slim.

Stell ved rektumprolaps.

vasking/graving/fjerning av avføring fra munnhule og øyesokler (vedkommende har ikke øyne)

Mye blod/sår etter alvorlig vold og selvskading.

Fjerning av fastgrodd støttestrømpe. (eneste gang jeg har brekt meg på jobb).

Anonymkode: 866a6...0b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et barn som kastet opp i nakken på et par andre barn under samling, som igjen trigget oppkast hos andre barn🙃

Anonymkode: 5fb0a...ebf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber ikke i helsevesenet nå, men har vært pleieassistent.

Det ekleste må nok være avføring og lukten. Klarer igrunnen aldri å bli vandt til det. 

Anonymkode: be966...8cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker ikke nødvendigvis på det som veldig ekkelt da jeg er vant til mye rart. Kanskje mer spesielt.

manuell lungedrenasje med ca 1 liter slim.

Stell ved rektumprolaps.

vasking/graving/fjerning av avføring fra munnhule og øyesokler (vedkommende har ikke øyne)

Mye blod/sår etter alvorlig vold og selvskading.

Fjerning av fastgrodd støttestrømpe. (eneste gang jeg har brekt meg på jobb).

Anonymkode: 866a6...0b6

Jeg er vernepleier, og selvskading tåler jeg overraskende godt, selv når de har hatt klor/salmiakkblanding i dåsa i lag med barberblad 🙃 (dette var ikke en gang psykiatrien!)
Men den støttestrømpen minner meg om min korte karriere på et helsehus: en pasient hadde en ekstremitet som hadde fått koldbrann, og rett og slett råtnet på pasienten. Hen NEKTET å amputere den, og hen var samtykkekompetent så fint lite vi kunne gjøre. Det var ikke før nevnte ekstremitet regelrett delvis revnet av pasienten at hen gikk med på amputasjon. Det var ikke derfor jeg slutta, men den gjorde inntrykk. Sykepleieren jeg gikk med advarte meg ikke en gang før vi gikk inn, for hun hadde forvekslet meg med ei anna :fnise:

Anonymkode: c4aa8...2dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ønske tråden var generelt. Jeg er renholder så her er det mye ekkelt å ta av.

Avføring i gjennomsiktig plastpose på kundetoalett i en butikk.

Avføring på papir ved siden av doen. 

Gjengrodde sluk med masse merkelig konsistens som man ikke aner hva egentlig var.

Gammel mat i kjøkkenvask.

Matrester med mugg på diverse kjøkken.

Urin i bøtter og spann på et bad.

Urin på alt av vegger og baderomsinnredning 

Spermrester på sengetøy 

Hundebæsj inntørket på gulv.

Anonymkode: 2a0af...e5f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet på psyk.avd. 

Må først si at i all hovedsak er det som kommer opp mye eklere og vanskelig å ikke å bli uvel av enn det som kommer ned. Det som kommer ned er i det minste som oftest prossesert, uansett hvilken form det har. Og jeg å fjerne laken, undertøy osv enn oppkast som har havnet inni hull og sprekker i møbler og invetar. Det er noe eget med oppkastlukt.

Men ekleste var en som hadde gjort fra seg i vasken. Ikke bæsjen i seg selv, men den jobben jeg fikk med å fjerne det etterpå. 

Anonymkode: 2cec7...65b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Dere som jobber i helsevesenet hva er det ekleste du har opplevd?

Jeg jobber på sykehjem og liggesår, oppkast og diare er nok det ekleste jeg har opplevd.

Høres jo ut som en vanlig arbeidsdag...

Anonymkode: 2cec7...65b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er vernepleier, og selvskading tåler jeg overraskende godt, selv når de har hatt klor/salmiakkblanding i dåsa i lag med barberblad 🙃 (dette var ikke en gang psykiatrien!)
Men den støttestrømpen minner meg om min korte karriere på et helsehus: en pasient hadde en ekstremitet som hadde fått koldbrann, og rett og slett råtnet på pasienten. Hen NEKTET å amputere den, og hen var samtykkekompetent så fint lite vi kunne gjøre. Det var ikke før nevnte ekstremitet regelrett delvis revnet av pasienten at hen gikk med på amputasjon. Det var ikke derfor jeg slutta, men den gjorde inntrykk. Sykepleieren jeg gikk med advarte meg ikke en gang før vi gikk inn, for hun hadde forvekslet meg med ei anna :fnise:

Jeg er bare nysjerrig, men hva oppnår man med klor og salmiakk med barberblad i dåsa? Barberbladet klarer jeg til en viss grad å se hensikten med, men klor og salmiakk...er det for å forgifte eller etse dåsa? 

Mvh ikke selvskader, bare nysjerrig

Skrevet

Råtnet lik på varmekabler i 1,5 uke. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Et barn som kastet opp i nakken på et par andre barn under samling, som igjen trigget oppkast hos andre barn🙃

Anonymkode: 5fb0a...ebf

Æsj, masse kids som spyr? Hva med de voksne? eeewwww

Anonymkode: 4d9fa...1db

AnonymBruker
Skrevet
Chlypa skrev (2 minutter siden):

Jeg er bare nysjerrig, men hva oppnår man med klor og salmiakk med barberblad i dåsa? Barberbladet klarer jeg til en viss grad å se hensikten med, men klor og salmiakk...er det for å forgifte eller etse dåsa? 

Mvh ikke selvskader, bare nysjerrig

Å oppnå etsende effekt ja. Jeg kan merkelig nok forstå hvorfor vedkommende gjorde det, det gav en slags logisk mening.

Chlypa skrev (1 minutt siden):

Råtnet lik på varmekabler i 1,5 uke. 

HVA jobber du med? 😱 Hjemmesykepleie?

AnonymBruker
Skrevet

All ære til dere som klarer å stå i slike jobber! Jeg hadde faktisk ikke klart. Jobber i butikk og det "ekleste" måtte vel være kunder som har griset ned kundetoalett med blod og avføring. Jeg måtte både ta på hansker og 2 munnbind OG et skjerf med parfyme for å orke, likevel brakk jeg meg, og sånn kan man jo ikke holde på når det er pasienter. 

Anonymkode: 3fa50...016

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fekalt oppkast, altså at noen kaster opp avføring. 

Jeg jobber ikke i helsevesenet lenger, sitter trygt på et kontor hvor det verste som kan skje er at noen ikke har brukt dobørsten på do. Passer meg bedre 😄

Anonymkode: 80d90...93d

• Liker 5
Gjest Crimson123
Skrevet

Bruker som lå i sengen og hadde smurt seg inn med avføring og oppkast.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud så glad jeg er at jeg har kontor jobb. Dere i helsevesenet burde hatt bedre betal.

Anonymkode: 3d69c...7a5

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er seriøst sjokkert av en del her! 

Hjelpe meg for noen jobber dere har. All ære og mer lønn til dere. 

Anonymkode: 14805...4e1

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

- Hadde en som hadde dekket til de svære venøse leggsårene med plastpose slik at dagen etter hadde det samlet seg masse væske i posene som lukta helt fordelig og kjemisk, brukte to munnbind for å klare håndtere dette men kjente at det svei godt i øynene 🤢 

- En annen så jeg hadde diare som kom ut av vaginaen, altså avføring ut av skjeden!!! Hadde antakeligvis fått en fistel da 😭

Anonymkode: 862ec...c45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

- Hadde en som hadde dekket til de svære venøse leggsårene med plastpose slik at dagen etter hadde det samlet seg masse væske i posene som lukta helt fordelig og kjemisk, brukte to munnbind for å klare håndtere dette men kjente at det svei godt i øynene 🤢 

- En annen så jeg hadde diare som kom ut av vaginaen, altså avføring ut av skjeden!!! Hadde antakeligvis fått en fistel da 😭

Samme bruker her: må legge til at beina til vedkommende på første hadde blitt skikkelig oppbløtte av all væsken, de ble godt marinert i den kjemiske væsken 😵

• Liker 1
Gjest StellaNova
Skrevet

Siden andre renholdere har svart her gjør jeg også det, litt terapeutisk og få det ut 😄 

Jobbet med renhold før, og da var det en gang vi skulle vaske et hus der det hadde bodd noen som ikke hadde vasket på årevis, hadde flere hunder og katter og noen små bur med kaniner (tror jeg) Hundene hadde gjort fra seg på gulvet og det var muggent mat i kjøleskapet. Mat i vasken med store spyflue larver. Måtte få inn håndverkere for å slipe ned gulvet fordi det var så møkkete. Møtte på et annet tilfelle som var ganske nært dette, men ikke med alle dyrene da.

Jobbet også på vaskeri, stuepikene sender sammenrullede sengetøy dersom noen kaster opp, og sender "pakken" til oss. De har ikke tid til å gjøre noe med det heller. Noen ganger er folk så fulle at det kommer i begge ender og så har det gått en hel uke før vi får sengetøyet. Må bare kastes. Brukte kondomer. Alt må ristes og sorteres ut før tøyet ble vasket.

Private institusjoner bruker "kladder" i stedet for "tisselaken" og de vaskes igjen og igjen. Er man på urein side så må man ta imot disse som også leveres inn en gang i uka. Store mengder gammel urin er vanskelig å venne seg til. Traller høyere enn meg full lastet. 

Dette ville ofte mugge i sommervarmen, eller gå jordslag i det. Måtte kastes. Sprøytespisser fra institusjons tøy osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...