Gå til innhold

Lampen min bråker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sånn mor-og-barn lampe som står på gulvet. Med uplight og en sånn leselampearm. Den leselampearmen er ikke i bruk.

Den surrer og bråker! Er det vanlig? Kan jeg gjøre noe med det for å få det til å slutte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du dimmer på den? Jeg har også en slik mor/datter lampe, og den bråker hvis jeg har dimmet lyset. Så den kan bare brukes hvis vi vil ha den på full guff. Blir jo helt tullete av den summingen.

Skrevet
Har du dimmer på den? Jeg har også en slik mor/datter lampe, og den bråker hvis jeg har dimmet lyset. Så den kan bare brukes hvis vi vil ha den på full guff. Blir jo helt tullete av den summingen.

Ja jeg har det, men det blir jo så skarpt lys om jeg har den på fullt! Jeg også merker at lyden er borte når jeg har den på fullt, men det blir jo rene lyskasteren... :forvirret:

Skrevet

Stort sett alle slike lamper bråker, slik er det bare... Samme om det er dyre eller billige lamper. Min elektrikermann har ikke noe godt svar på hvorfor det er sånn, det er på grunn av strømmenergi og varme...

Skrevet (endret)

Hva om en setter i en svakere pære? Da kan en jo ha lampen på fullt (og slippe bråket) uten at det blir full flombelysning?

Endret av Titta
Skrevet

http://www.bohus.no/filesystem/products/01955_00_03.jpg

hadde en liknende lampe (skjermen var stål) og den bråket veldig når jeg dimmet den.

og plutselig en dag røk det av toppen, vi trodde det kanskje var støv på pæra el, røk ikke mye, men da vi skulle bytte pære (sånn lite rør) så var det svidd i festet! dritten kunne tatt fyr.

kastet den lampa...

Skrevet

Vi har en sånn fra IKEA, med "dimmeboks" på gulvet. Når lampa ikke er fullt på (altså når den er dimmet), suser det ganske mye fra boksen. Trodde kanskje det skyldtes IKEA, vi, men hvis det er et vanlig problem så... Foreldrene mine har en dimmer som er satt inn i veggen av elektriker. Bråker ikke den.

Skrevet

Hmmm... Skal ikke kjøpe meg en slik lampe i hvert fall. Hadde blirr rimelig skeptisk til en lampe som "surret"! Strøm er noe jeg har respekt for, kaster elektriske artikler ved minst mistanke om at noe er galt.

Skrevet (endret)

Har akkurat samme problem. Har samme lampe (ikke fra Ikea) og den durer om jeg ikke har den på fullt, men lyset er så skarpt på fullt at det går ikke. Men jeg må si at jeg merker ikke så mye til det egentlig. Har ikke tenkt å bytte lampe da, for den er fin og gir veldig godt lys og jeg tviler på at det er noe farlig med den.

Endret av Arkana
Skrevet

Alle jeg kjenner som har sånne lamper bråker også.

Min står nå på loftet og er dugende til oppussingsjobber når jeg kan ha på fullt lys :) Har ikke så stor stue og det blir så enormt med den på fullt hele tia syns jeg. Skal ikke være noe farlig med de selv om de bråker.

Skrevet

Alle sånne lamper som har dimmer og en liten omformerboks (ved siden av eller inni lampa) bråker masse. Det er ikke noe man kan gjøre med det unntatt å skru lampa på full guff....

Skrevet

Jeg har i likhet med de fleste her en slik lampe jeg også.

Den begynte å summe. Da fikk jeg et tips om å prøve å stramme

til skruene som holder lysrøret fast. Og dette hjalp.

Anbefales.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har også en slik lampe og den surrer ikke i det hele tatt. Min far har også en lignende verson og den summer slik dere nevner, så ikke alle lager lyd :)

Skrevet

Jeg kjøpte min for 275,- på Obs! og den summer ikke. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...