Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevde mobbing på jobb og kan få noe rad om det som er beste å gjøre nå.  Jeg vil gjerne flytte til en ny jobb og lurer om jeg kan bruke referanser fra andre jobber jeg har hatt.  Jeg har ikke hatt en godt forhold med daglig lederen en stund og må være litt forsiktig med det som jeg sier - det enkleste kan bli vendte tilbake til meg.  Jeg også fikk en arbeidsplassvurdering - det var ikke gjørt på en formell måte og ble brukt som kontroll utstyr at jeg var bedre.  Jeg sa ja til noe rad til å se en fysioterapeut at saken da blir ferdig.  Det var akkurat for smmerferien så må vente til høsten.  Blir det relevant med en jobbsøknad for den tiden?

På kort, jeg har opplevde problemer med sjefen og nå andre kollegær.  Har fått skyld om tinger jeg ikke gjørde og har blitt fortalte at tinger som hendte til meg ikke hadde hendet.  To ganger har jeg blitt på vei i fysisk skåde.  Jeg grue meg å gå på jobb men det er min først 100% stilling og har vært der nesten 3 år.  På det første var det at noe problemer hit og dit men ikke noe spesialt.  I det siste året har det vært noe en eller to ganger per uke.  Jeg hadde noe helse problemer som var en problem en stund men det blitt verre etter at jeg ble bedre. (Har hatt nesten ingen sykefravær).  Verneombudet er blint til sjefen.  Tilitsvalgt har vært noe hjelp men tror at sjefen prøve å hjelpe (Jeg tror sjefen har satte og gråtet foran hvem som helst).  Er det noe poeng med å tar opp en sak om mobbing.  Jeg ble fortalte jeg har ingen til å vise det som hendte eller var sagt.  Jeg bekrymer at det kan skaper mer problemer særlig hvis jeg vil soke etter ny arbeid.

Er der tingen jeg burde få vite om?  Jeg har ikke lyst å gjøre ingenting uten å vite som kan blir tatt som jobb oppsigelse som f.eks gi to signeringer.

Takk for hjelpen.

Anonymkode: 75dd4...3b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det formelt riktige vil være å varsle, kontakte arbeidstilsynet, lese seg opp på arbeidsmiljøloven for å få innblikk i korrekt saksgang osv.

Antar at du er ung siden det er din første 100% stilling så du vil kunne få en god karriere selv om det kanskje vil kreve litt. I dine sko hadde jeg satset på å kommet meg bort der i fra og brukt mye tid på å finne en ny jobb, skrive søknader tilpasse cv osv. Vikarbyrå kan kanskje være et alternativ?

Anonymkode: 10591...8b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et annet alternativ er å ta en utdanning innen noe du har interesse for. Om du er ferdig utdannet når du er 25år har du mange gode år foran deg i arbeidslivet.

Anonymkode: 10591...8b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...