Gå til innhold

Det motsatte av "body dysmorphia"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et problem med at jeg tror jeg er pen, men jeg er ikke pen (med alle foto som bevis). Jeg føler meg likevel pen.Er det noe jeg kan gjøre med dette? Finnes det navn på tilstanden? 

Det får meg til å ha høyere utseendemessig selvtillit enn det som er forventet hos en som meg. 

Anonymkode: 34b12...b0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så flott da😃 nyt det😊 vigtigste er jo hvordan en føler seg

Anonymkode: ed8c6...126

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så flott da😃 nyt det😊 vigtigste er jo hvordan en føler seg

Anonymkode: ed8c6...126

Vel, det bare har fått meg til å se ut som en tåpe flere ganger i livet, lei av det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det motsatte av body dysmorphia er å ikke ha det. Hvis man har tvangslidelsesaktig bra selvbilde kan det kanskje grense opp mot en eller annen personlighetsforstyrrelse. 

Anonymkode: e844b...388

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vel, det bare har fått meg til å se ut som en tåpe flere ganger i livet, lei av det. 

Da handler det vel om hvordan du oppfører seg, ikke om hvordan du føler deg eller oppfatter eget utseende. Hva som er pent er en veldig vag og subjektiv størrelse - det finnes helt sikkert folk der ute som mener at jeg ser både bedre og verre ut enn jeg selv synes, uten at det er noe feil ved selvbildet mitt av den grunn.

Endret av Daria
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har et problem med at jeg tror jeg er pen, men jeg er ikke pen (med alle foto som bevis). Jeg føler meg likevel pen.Er det noe jeg kan gjøre med dette? Finnes det navn på tilstanden? 

Det får meg til å ha høyere utseendemessig selvtillit enn det som er forventet hos en som meg. 

Narsissisme.

Anonymkode: a6329...aa1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...