Gå til innhold

Nesten ikke sovet på to døgn - LIVREDD

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har følt meg som en zombie i hele dag. Angsten min er verre enn noensinne, og får hjertebank med en gang jeg legger meg i senga. Jeg er LIVREDD for å ikke få sove. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre😭

Anonymkode: a75b3...b18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legevakt.

Anonymkode: 9004e...b5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt legevakt. 

Har du kjent mani/bipolar eller lignende fra tidligere? 

Anonymkode: 2bbe7...7f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kontakt legevakt. 

Har du kjent mani/bipolar eller lignende fra tidligere? 

Anonymkode: 2bbe7...7f7

Nei, bare angst

AnonymBruker
Skrevet

Ikke legg deg i senga, legg deg på sofaen og les litt, se på tv, koble ut....samme hvor du sover.

Anonymkode: 22001...12c

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor får du ikke sove? Hvor gammel er du? 

AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (Akkurat nå):

Hvorfor får du ikke sove? Hvor gammel er du? 

Vet ikke, men tror det kan være pga angst? Har alltid en periode på sommeren hvor jeg ikke får sove. Er 17

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke, men tror det kan være pga angst? Har alltid en periode på sommeren hvor jeg ikke får sove. Er 17

Ring legevakt.

Det er ikke normalt, man kan føle seg hangover av å ikke sove, men man kan også bli psykotisk, få vrangforestillinger. Høres ut som at du er manisk, så kontakt helsepersonell så du kan få psykiatrisk hjelp. 

Endret av Rosatoast
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd mediterende lyd/musikk? Lydbok? 

jeg har bipolar 1 diagnose og føler veldig på «får jeg sove» angst ved tidlige avtaler dagen etterpå (er ufør pga skade ikke bipolar lidelse) her er det true crime podkaster som får meg til å falle i søvn. Har lyden på så lavt at jeg må ligge i ro for å høre hva som blir sagt og da faller jeg ofte i søvn etter en viss tid. 

Anonymkode: babbe...5f9

AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (2 minutter siden):

Ring legevakt.

Det er ikke normalt, man kan føle seg hangover av å ikke sove, men man kan også bli psykotisk, få vrangforestillinger. Høres ut som at du er manisk, så kontakt helsepersonell så du kan få psykiatrisk hjelp. 

Hva gjør de på legevakten?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke farlig å ikke sove et par netter. Men få i deg mat og drikke. Hèlt basale behov. Ta en dusj. Alt teller. Og husk at det å slappe av, ikke kun innebærer mange timers søvn. Dropp skjerm og ha rutine. :hjerte:

Anonymkode: 0aa03...7b2

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hvis det kun har vart to netter og du ellers ikke har symptomer på mani så tror jeg ikke legevakten vil gjøre noe. 

Her gjelder det nok å få roet ned angsten slik at du får sovet. Det er ikke farlig å ikke få nok søvn 2-3 netter. Prøv å si det til deg selv  slik at du ikke stresser for mye med søvnen. 

Endret av Purple_Pixiedust
AnonymBruker
Skrevet

.

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Huff vet hvordan det er❤️ Var en gang jeg også hadde det sånn. Var livredd for å ikke få sove for jeg ble så sint uten søvn. Slet med søvnen på grunn av angst selv om jeg var trøtt. Det verste var når jeg lå å tenkte «får jeg sove i natt? Jeg må sove. Tenk om jeg ikke får sove i natt» Da fikk jeg jo ikke sove.

Det gikk over og nå sover jeg som en stein om nettene. Selv om jeg sliter angst. 

Prøv å tenk får du ikke sove i natt så sover jeg neste natt. For tenker man at man må sove så er det ofte man sliter med å få sovne. Det er ikke krise å ikke få sove en natt eller to, men du kan ta kontakt med legevakt. De er der for folk som sliter med angst og søvn også. Håper det blir bedre❤️

Endret av Warrior
Skrevet

Det er ikke farlig å ikke få sove på et par netter. 

Legg deg på sofaen, dropp skjerm, og hør på litt musikk og slapp av. Du trenger ikke å sove, bare hvile ryggen og hodet og øynene en stund.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe som har utløst dette? 

Du er 17 år, bor du hjemme eller alene? 

Jeg hadde det sånn som deg, og da hjalp det å sove ved siden av et familiemedlem eller kjæledyr. 

Anonymkode: 2738a...5c7

• Hjerte 1
Gjest Muffin man
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har følt meg som en zombie i hele dag. Angsten min er verre enn noensinne, og får hjertebank med en gang jeg legger meg i senga. Jeg er LIVREDD for å ikke få sove. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre😭

Kroppen trenger søvn og du vil sovne før behovet er kritisk for helsen din.

Du kan sikkert ringe legevakten slik at du får roet deg ned i forhold til stresset rundt dette.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det noe som har utløst dette? 

Du er 17 år, bor du hjemme eller alene? 

Jeg hadde det sånn som deg, og da hjalp det å sove ved siden av et familiemedlem eller kjæledyr. 

Jeg bor fortsatt hjemme. Jeg vet ikke hva som har utløst det annet enn angst

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg bor fortsatt hjemme. Jeg vet ikke hva som har utløst det annet enn angst

Hva sier foreldrene dine? Kan du sove med de? 

AnonymBruker
Skrevet

Angst er vondt, men ikke farlig. Har hatt det slik du har det nå og det blir en vond sirkel. Jo reddere du blir for å ikke få sove, jo lenger tid tar det å sovne. Du trenger ikke være redd for å ikke få sove. Det er ikke farlig å være våken noen dager og til slutt sovner du bare av deg selv. Stor klem!

Anonymkode: 3d784...94d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...