Gå til innhold

Dere som har vært i kontakt med fødsler gjennom utdanning, yrke eller lignende. Hvordan er det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det virker så helt forjævlig å skulle jobbe med dette. Har selv hatt to fødsler, og de desperate skrikene mine om hjelp gjallet i veggene. Er klar over at det oppleves forskjellig, men for mange så oppleves det jo som ren tortur. Hvordan opplevde du å være i kontakt med dette? Jobber selv i helsevesenet, og har sett mye smerte, men ikke noe på et slikt nivå. Tror jeg ikke hadde taklet å se mennesker ha det så desperat jævlig hver eneste dag. Ja, da, de får "den beste premien" på slutten, men hallo... 

Anonymkode: 5d882...39f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke opplevd så mange fødsler der mor desperat skriker om hjelp. Det er jo oftest veldig vondt å føde, men mange takler det veldig fint (med og uten smertelindring). Veldig givende å bistå ved fødsler.

Anonymkode: eb2a3...9f9

• Hjerte 2
Skrevet

Jobber i helsevesenet, men ikke på føden. Var med en venninne på fødselen hennes å jeg syns det gikk veldig greit🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har ikke opplevd så mange fødsler der mor desperat skriker om hjelp. Det er jo oftest veldig vondt å føde, men mange takler det veldig fint (med og uten smertelindring). Veldig givende å bistå ved fødsler.

I hvilken forbindelse har du vært i kontakt med fødsler? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de blir blaserte med tiden. Er i alle fall noen jordmødre som virker å ha brukt opp medfølelsen de kanskje hadde. 

Anonymkode: acaf0...494

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I hvilken forbindelse har du vært i kontakt med fødsler? 

Som sykepleier på en føde-/gyn.avdeling. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...