Gå til innhold

Lage hull i veggen uten drill?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke drill her og jeg skulle ha hengt opp en liten hylle(type ikea lack) som bare trenger to skruehull. Er det enkelt å greit å gjøre uten drill? Om man lirker skruen inn og så slår den forsiktig inn med hammer?

Anonymkode: aec60...28c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå aner jeg ikke hva veggen din er laget av, men jeg har ofte brukt håndkraft og skrudd skruen inn med "makt". 

Anonymkode: 24566...294

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan bruke en litt stor spiker og hammer. Hender jeg lager hull til skruer slik. 

Anonymkode: c5916...239

• Liker 1
Skrevet

det er dette du bruker en dor til. Har du ikke det, gjør en spiker samme nytten. Lag hull med en spiker, slå den litt inn med hammer og dra ut spikeren. Vips så har du et hull.  Skal hyllen henge / holde noen kilo må du sjekke hva veggen er laget av. Det finnes spesialskruer til gipsvegger. Gipsvegger er svake/porøse og tåler svært liten vekt. 

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Om man lirker skruen inn og så slår den forsiktig inn med hammer

Du bruker skrutrekker til slikt. Om du hamrer inn en skrue vil den falle ut siden den ikke hefter i treverket. 

Om du har gipsvegg må du bruke gipsanker eller Monkeyhook

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Try2 skrev (5 timer siden):

det er dette du bruker en dor til. Har du ikke det, gjør en spiker samme nytten. Lag hull med en spiker, slå den litt inn med hammer og dra ut spikeren. Vips så har du et hull.  Skal hyllen henge / holde noen kilo må du sjekke hva veggen er laget av. Det finnes spesialskruer til gipsvegger. Gipsvegger er svake/porøse og tåler svært liten vekt. 

Eventuelt en syl. :) En dor brukes til å banke inn den siste lille biten av spiker, så de ikke stikker på utsiden av treverket, uten å risikere hammermerker i treverket. :) 

Anonymkode: fcb8b...0cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer:) Syl🤣

Anonymkode: 771a0...7f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...