AnnaField Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Hei! Har bestilt fly fra Oslo - Sola tur/retur mandag 18 - 25, med SAS. Har sjekket og alle flyvingene av SAS blir jo kansellert, og det står at flyet mitt «mest sannsynlig» blir kansellert pga streik, noe jeg skjønner at det kommer til å bli uansett mtp jeg reiser snart. Skal bestille togbilletter som en backup. Har sjekket for å prøve å avbestille flybillettene men sånn jeg har skjønt det så virker det som man ikke får tilbake billettprisen, men kun avgifter, så får igjen typ 300kr av 3000. Man får kun tilbake full pris om flyet blir kansellert av SAS, ellers kan man ombooke gratis men har ikke tenkt til å gjøre dette da det kun er den uka vi skal være der (har leid hytte). Burde vi bare droppe å møte opp på flyplassen, også heller ta tog, siden det mest sannsynlig blir kansellert uansett?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 Nå er det jo mulig streiken løses før mandag da. Jeg ville møtt opp med mindre jeg får spesifikk beskjed om at flyet ikke går. Det er vel fortsatt 40 % av flygningene eller noe sånt som går som normalt? Anonymkode: 31a1b...beb 2
reiseglad Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 Kjøp fullpris togbillett som kan avbestilles om flyet ikke går. Er vi heldig, er streiken over på mandag😊
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 Så lenge du ikke får mld fra SAS at det er kansellert, så møter du opp som vanlig. Vi og flere vi kjenner har fått sms ettermiddag/kvelden før vi skulle reise med beskjed om at flyet var kansellert. Vi gamblet på å enten få reise, eller at flyet ble kansellert sånn at vi skulle få tilbakebetalt. Det er riktig som du sier, kansellerer du selv får du kun igjen avgiftene. Anonymkode: 172dd...f42 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå