Gå til innhold

Dere som er slanke, hvor ofte spiser dere usunne unødvendige snacks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte spiser slanke mennesker usunne ting? Da tenker jeg på, potetgull, snacks, wienerbrød, kaker, doughnuts, fast food, godteri, sjokolade, iskrem... 

Jeg hadde ei veldig slank venninne, hun spiste så ofte slikt dougnuts og wienerbrød, sjokolade flere ganger i uka .... jeg kunne bare ikke forstå hvordan hun var så slank. Jeg spiser så å si aldri denslags og likevel var tykk.

Ei annen veldig slank venninne jeg hadde la på haugevis med majones på brødskiva hver dag... jeg spiser nesten aldri sånt, blir kvalm av det også, likevel hun slank og jeg tykk😥

Ei til jeg kjenner spiser masse hvit brød med peanøttsmør, til frokost og lunsj, spiser potetgull omtrent daglig, men legger aldri på seg. 

Det virker som jeg må takke nei til absolutt alt usunt, spiser jeg en spiseskje med is, går det rett til fettlageret, det er så urettferdig!

Trener daglig gjør jeg og, men ikke de slanke vennene mine... 

Anonymkode: 01405...b71

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nesten daglig. Burde lagt på meg, men får det ikke til.

Anonymkode: 0af8c...739

AnonymBruker
Skrevet

Hver helg,  trener aldri. 

Anonymkode: 82502...999

AnonymBruker
Skrevet

Nesten hver uke, flere ganger i uka av og til. På ferie omtrent hver dag. Kompenserer litt ved å jogge også på ferie, men ønsker å kutte forbruket av slikt på sikt for å unngå sykdommer.

Anonymkode: aadfe...a27

AnonymBruker
Skrevet

Hver dag (enten sjokolade, smågodt, kake eller brus)

Anonymkode: 66863...fa7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hver dag, men jeg er småspist ellers og glemmer ofte å spise, så den totale kakorimengden jeg får i meg er nok ikke så stor. Ikke noe godt kosthold å leve på da, det er jeg klar over. 

Anonymkode: 90379...e5c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Spiser drit hver eneste dag. I dag hadde jeg tre kjeks til frokost, og 1/3 pose chips til lunsj 🙊 Blir sikkert godteri i løpet av dagen og kvelden også.

Problemet er at jeg sliter med matlyst, har sjelden lyst på MAT. Så slenger heller i meg snacks når jeg blir sulten. Spiser ikke enorme mengder, men det blir nok en del kalorier ut av det. Men så får jeg svært få kalorier gjennom mat, da... 

Er forøvrig slank (bmi på 20'ish), aktiv fjellgåer, og er i god form. Har lavt stoffskifte, så er ikke sånn at forbrenningen min er noe å skryte av.

Anonymkode: a9736...e22

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min bror er en av disse menneskene. Spise omtrent kun nugatti på brødskiven og smågodt hver dag. Det er ikke dette som har noe å si. Disse menneskene spiser nesten ikke noe mat utenom. Så de spiser kun drittmat, men er ganske småspiste ellers. Det totale kaloriinntaket blir derfor ikke stort nok til at de faktisk legger på seg. 

Anonymkode: 4a41b...53c

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor ofte spiser slanke mennesker usunne ting? Da tenker jeg på, potetgull, snacks, wienerbrød, kaker, doughnuts, fast food, godteri, sjokolade, iskrem... 

Jeg hadde ei veldig slank venninne, hun spiste så ofte slikt dougnuts og wienerbrød, sjokolade flere ganger i uka .... jeg kunne bare ikke forstå hvordan hun var så slank. Jeg spiser så å si aldri denslags og likevel var tykk.

Ei annen veldig slank venninne jeg hadde la på haugevis med majones på brødskiva hver dag... jeg spiser nesten aldri sånt, blir kvalm av det også, likevel hun slank og jeg tykk😥

Ei til jeg kjenner spiser masse hvit brød med peanøttsmør, til frokost og lunsj, spiser potetgull omtrent daglig, men legger aldri på seg. 

Det virker som jeg må takke nei til absolutt alt usunt, spiser jeg en spiseskje med is, går det rett til fettlageret, det er så urettferdig!

Jeg spiser det  jeg har lyst på og når jeg har lyst på deg og jeg anser ikke mat som nødvendig/unødvendig sunt /usunt. Jeg ønsker ikke å forholde meg til samfunnets holdninger og meninger. Mat er for meg nytelse og hva andre måtte mene.

Anonymkode: ef017...a59

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hver dag, i små mengder.

Anonymkode: 51e27...195

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Spiser drit hver eneste dag. I dag hadde jeg tre kjeks til frokost, og 1/3 pose chips til lunsj 🙊 Blir sikkert godteri i løpet av dagen og kvelden også.

Problemet er at jeg sliter med matlyst, har sjelden lyst på MAT. Så slenger heller i meg snacks når jeg blir sulten. Spiser ikke enorme mengder, men det blir nok en del kalorier ut av det. Men så får jeg svært få kalorier gjennom mat, da... 

Er forøvrig slank (bmi på 20'ish), aktiv fjellgåer, og er i god form. Har lavt stoffskifte, så er ikke sånn at forbrenningen min er noe å skryte av.

Akkurat slik har jeg det også. 

Når jeg spiser faktisk mat, altså normale måltider med venner og familie, så legger jeg på meg med en gang. Så for min del er det at jeg spiser snacks og godis nesten hver dag, men ikke spiser vanlig mat og får dermed ikke gått i så mye overskudd som man skulle tro. 

Det er forferdelig for kroppen da. Det er jo ikke sunt en plass, selv om kroppen min ser slank ut. 

Anonymkode: 26087...3f1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så urettferdig. Jeg kan knapt spise en sjokolade før vektskålen spretter opp : (

Anonymkode: 42bd4...540

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er naturlig slank. Praktiserer periodisk faste. Mellom kl 11 og 21 spiser jeg tre måltider. Hovedsakelig sunne produkter. Lager all mat fra bunnen av. Hvis jeg veier mindre enn jeg skal, legger jeg til en kaloririk dessert etter den sunne middagsmaten. Hvis jeg veier det jeg skal, bryr jeg meg ikke om dette tilskuddet. Kveldsmat er på samme måte. Hvis jeg veier ok vekt, tar jeg bare et glass h-melk før leggetid. Hvis jeg trenger å gå opp, f.eks fordi jeg har trent eller annet, spiser jeg to skiver med mye smør og syltetøy, og et glass h-melk før leggetid. Veiing hver morgen før frokosten, men etter toalettbesøk. Følger med hver dag, siden jeg ønsker ikke overraskelser i form av lav kroppsvekt. Dette regimet kan gjerne følges av folk som slanker seg. Det lønner seg å følge med på vekten hver dag, på et fast tidspunkt, og legge opp dagens meny deretter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nesten hver dag, men ikke i store mengder. En chipspose kan fint vare i 3-4 dager. 
Jeg vet at det ikke er sunt, men jeg sliter med matlysten og bør egentlig ikke gå ned mer (er bmi 18). 

Anonymkode: 68347...03a

• Liker 1
Skrevet

Kun i helg, med moderasjon. Ellers må jeg spise sunt . Ligge lavt i inntak og trene. Hele året rundt.  Er jeg ikke flink så blir buksa stram 😅

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Da legger jeg på meg og får usunne vaner

Anonymkode: a1d27...bd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Akkurat slik har jeg det også. 

Når jeg spiser faktisk mat, altså normale måltider med venner og familie, så legger jeg på meg med en gang. Så for min del er det at jeg spiser snacks og godis nesten hver dag, men ikke spiser vanlig mat og får dermed ikke gått i så mye overskudd som man skulle tro. 

Det er forferdelig for kroppen da. Det er jo ikke sunt en plass, selv om kroppen min ser slank ut. 

Anonymkode: 26087...3f1

100%. Men er vanskelig å gjøre noe med, merket jeg. Selv har jeg IBS, og reagerer på ekstremt mangel matvarer (inkludert frukt og grønt). Blir oppblåst og rund i kantene av "vanlig" mat...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg spiser det  jeg har lyst på og når jeg har lyst på deg og jeg anser ikke mat som nødvendig/unødvendig sunt /usunt. Jeg ønsker ikke å forholde meg til samfunnets holdninger og meninger. Mat er for meg nytelse og hva andre måtte mene.

Anonymkode: ef017...a59

Når du har lyst på meg 😆

AnonymBruker
Skrevet

Mulig det nesten er daglig faktisk, men i veldig små mengder. Spiser på samme chipspose eller pose med lakris i ukesvis.

Spiser normalt utenom, variert kosthold, noe av det også usunt. 

Tror greia er at jeg blir fort mett, og liker heller ikke følelsen av å være stappmett. Har mer energi når jeg er litt "tom" i magen. Jeg tror at for noen er cluet litt der, om man trives med å være litt sulten eller om man er livredd for sultfølelse og spiser med en gang den sniker seg inn på, eller får lyst på mat så fort det er plass til mer.

Anonymkode: e8834...9b5

• Liker 2
Skrevet

I snitt kanskje en dag i uka, men også da moderat, typ 2 vinglass, to ruter sjokolade. 1 Dessert på restaurant f eks. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...