AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Har prøvd en stund å droppe ettermiddagsluren da 2 dupper blir for mye for ettåringen vår. Problemet er dette: når han hadde to dupper sov han vanligvis 45 minutter på første, og 1,5-2,5 timer på ettermiddagsluren. Har flyttet første dupp til litt senere på dagen i håp om at disse duppene slås sammen og han sover et par timer i 12-tiden. Men den gang ei. Han våkner på slaget 45 minutter, og vil ikke sove videre. Dette blir jo altfor lite dagsøvn, og det ender med at han enten blir overtrøtt til kvelds, eller at vi må legge inn en catnap og forskyve leggetid fordi han ikke er trøtt nok for kvelden. er dette noe som går seg til når han blir mer vandt til ny rutine (altså at den ene duppen blir lengre?) eller er det noe jeg kan gjøre? Anonymkode: 25d07...9a2
smurfebuss Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 Legg ham i vogn. Når det nærmer seg 45 min begynner du å rugge/er parat til å stappe smokk etc. Gjør det i noen dager, så venner han seg til at han kan sove videre etter 45 min.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 Vår har aldri sovet mer enn 30min på dagtid, så kan godt hende det er den nye normalen deres. Anonymkode: 0ab78...69a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vår har aldri sovet mer enn 30min på dagtid, så kan godt hende det er den nye normalen deres. Anonymkode: 0ab78...69a Oi, når startet hen med det? Anonymkode: 25d07...9a2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vår har aldri sovet mer enn 30min på dagtid, så kan godt hende det er den nye normalen deres. Anonymkode: 0ab78...69a Og sover hen godt hele natten?😅 vår våkner oftere når han sover for lite om dagen men godt mulig dette er den nye normalen, ja 😜 ts Anonymkode: 25d07...9a2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har prøvd en stund å droppe ettermiddagsluren da 2 dupper blir for mye for ettåringen vår. Problemet er dette: når han hadde to dupper sov han vanligvis 45 minutter på første, og 1,5-2,5 timer på ettermiddagsluren. Har flyttet første dupp til litt senere på dagen i håp om at disse duppene slås sammen og han sover et par timer i 12-tiden. Men den gang ei. Han våkner på slaget 45 minutter, og vil ikke sove videre. Dette blir jo altfor lite dagsøvn, og det ender med at han enten blir overtrøtt til kvelds, eller at vi må legge inn en catnap og forskyve leggetid fordi han ikke er trøtt nok for kvelden. er dette noe som går seg til når han blir mer vandt til ny rutine (altså at den ene duppen blir lengre?) eller er det noe jeg kan gjøre? Anonymkode: 25d07...9a2 Har du lagt han tidligere? 12 kan være litt sent. Anonymkode: 15d61...ddf
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #7 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og sover hen godt hele natten?😅 vår våkner oftere når han sover for lite om dagen men godt mulig dette er den nye normalen, ja 😜 ts Anonymkode: 25d07...9a2 Hun har sovet maks 30 min siden hun var helt fersk. Lengste hun sov som nyfødt var en time. Hun sover godt om natten heldigvis, hvis ikke hadde jeg krepert for lengst! Anonymkode: 0ab78...69a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Skrevet 15. juli 2022 Prøvd å la han få en øiten halvtime på ettermiddagen istedet for å kutte helt? Det gjorde vi, og etterhvert hadde hun ikke behov for den lille powenappen på ettermiddagen, og dagduppen ble plutselig lengre. Anonymkode: 554bf...ab5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #9 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Prøvd å la han få en øiten halvtime på ettermiddagen istedet for å kutte helt? Det gjorde vi, og etterhvert hadde hun ikke behov for den lille powenappen på ettermiddagen, og dagduppen ble plutselig lengre. Anonymkode: 554bf...ab5 Ja, er det jeg kaller «catnap», en halvtimes tid på ettermiddagen, men vi bruker fort en time på å få han til å sove på ettermiddagen og hvis vi legger inn denne powenapen bruker vi minst en time på legging til kvelds også😅 så det virker jo som at det blir for mye, men så er tydeligvis 1 dupp for lite igjen da😂 ts Anonymkode: 25d07...9a2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #10 Skrevet 16. juli 2022 I barnehagen vår pleier de å legge de minste barna rundt 10.30-10.45. Om han sover for kort tid på dagtid en periode, og er sur pga det, må dere nok bare holde ut og plutselig løsner det. 😃 Anonymkode: b73a8...387
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #11 Skrevet 16. juli 2022 Legg han tidligere. 11 tiden. Anonymkode: ec46f...fec
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #12 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, er det jeg kaller «catnap», en halvtimes tid på ettermiddagen, men vi bruker fort en time på å få han til å sove på ettermiddagen og hvis vi legger inn denne powenapen bruker vi minst en time på legging til kvelds også😅 så det virker jo som at det blir for mye, men så er tydeligvis 1 dupp for lite igjen da😂 ts Anonymkode: 25d07...9a2 Utsette leggetiden på kvelden en stund til han er klar for å kutte ut en dupp? Anonymkode: 554bf...ab5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #13 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legg han tidligere. 11 tiden. Anonymkode: ec46f...fec Signerer. Anonymkode: 15d61...ddf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå