AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Del Skrevet 15. juli 2022 Han sier han ikke er sur, men svarer meg surt hele tiden. Han er så negativ til alt jeg gjør eller sier og det får jeg høre om hele tiden. Energien min går tom av å holde ut med humøret hans og trass åå barnet vårt. Han får mye tid til sine ting, som gjør at jeg får alenetid. Det fungerer fint. Vi ordner like mye i hus og hjem, vi bidrar like mye økonomisk, likevel er han sur. For litt siden vasket jeg sengetøy med en gang jeg sto opp, hang det opp og det var tørt til kvelden. Hans eneste jobb var da å legge på sitt, mens jeg la på mitt. Han var sur for å få rent sengetøy, det var ikke noe han trengte og at han hatet å legge på sengetøy. Jeg ligger jo ved siden av han og syns sengetøyet hans hadde ligget på altfor lenge, det var virkelig på tide. Så lurte han på hvorfor jeg ble i dårlig humør etterpå. Hvis jeg snakker med ei venninne på tlf og han overhører noe så kommenterer han om jeg sa noe feil. Om jeg ikke hørte hva han sa så sier han "nei drit i det" og tramper avgårde. Jeg ordner middag som regel, han kommer aldri med egne ønsker før jeg handler og han vet hvilke dager jeg handler på. Så er han sur for han ville ha noe annet og da sier jeg at du vet jeg var på butikken for 2t siden, hvorfor sa du ikke noe da? Nei, det var nå han kjente at han ville ha noe annet og forventer da at jeg tar ny tur på butikken. Her om dagen så kom jeg hjem med mat til han, han var ikke hjemme akkurat da så jeg dro igjen for jeg hadde glemt noe. Så ringer han sur for å høre hvor maten hans er, jeg svarer at jeg ikke la den igjen og at jeg er rett nede i veien. Han er sur når jeg kommer 1 minutt etter samtalen. Han ser surt på meg og virker som om han er i skikkelig dårlig humør. Så da sier jeg bare at dette gidder jeg ikke å går inn. Planen var da å male et rom i huset og jeg spør hvor han satte malingen. Han svarer surt at han glemte å kjøpe så det var ikke maling der. Neivel da får jeg reise igjen da, sier jeg med helt vanlig stemme. Da slenger han opp døren å sier at han drar nå med ganske høy stemme. Jeg svarer helt rolig til han at jeg trodde du var avgårde for å kjøpe maling, så unnskyld at jeg trodde det var her. Han svarer surt at en i familien ringte så han måtte hjelpe til med noe så han glemte det. Det skjer mange ganger at han ikke gir meg beskjed om endringer og slikt og svarer surt når jeg spør. I blant er det planlagt avreise en plass, så glemmer han å gi meg beskjed om at det ikke blir noe også får jeg kjeft som spør. Ofte sier han at han skal en plass for å hjelpe noen med en sak, også går timene og plutselig er det kvelden. Barnet vårt er lagt og jeg holder på med middag, jeg gidder ikke mase på han når han er borte. Men når det går mange timer på en sak som skulle gå fort så ringer jeg å spør om middag eller andre ting vi hadde planlagt. Da svarer han surt i tlf fordi han er midt oppi noe og jeg forstyrrer han. Så er han sur igjen når han kommer hjem til mørkt hus eller ingen middag. Jeg prøver å forklare de gangene jeg ikke ringer etter han at det er så ukoselig å sjekke med han at jeg bare dropper det. Han mener at jeg må tåle dette. Hvis jeg setter meg til å ta en prat om humøret hans så drar han opp den gangen jeg var stresset og irritert 4 uker tidligere. Nå skal vi egentlig ordne noe sammen, han skulle bare hente noe utstyr og det har gått lang tid uten å høre fra han. Jeg ser på snapmap at han er hos kamerater eller familie, det er alltid litt hjelp til noe handy arbeid han driver med. Så står jeg alene med vårt. I blant spør han om det er ok at han blir igjen for å ta noen øl hos kamerater. Ca 1 av 5 ganger sier jeg nei pga planer vi har og da blir han sur i mange uker etterpå. Han mener det er jo så sjeldent, men det er ikke det. Eller så sier han at nå var det noe ekstra for han ser aldri noe til den kompisen mer. Noe som verken er min eller samboers feil for vi inviterer ofte til å finne på noe og kameraten møter aldri opp. Den siste måneden har han vært pms sur hver eneste dag, det hender jeg får et smil og en rolig samtale på kveldene. Det og masse alenetid er eneste grunnen til at det ikke har klikka for meg. Jeg blir stille, holder meg for meg selv, snakker mindre med han også lurer han på hva som er galt med meg. Samtidig tar han ikke til seg noe når jeg tar opp ting. Hvordan få "banka" det inn i hodet hans at det er hans humør som ødelegger oss? Anonymkode: ffed4...66e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #2 Del Skrevet 15. juli 2022 Muligens han er utro? Jeg snakker av erfaring ikke er å være kjip Anonymkode: d8b9f...c33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Muligens han er utro? Jeg snakker av erfaring ikke er å være kjip Anonymkode: d8b9f...c33 Ser ikke når han skal ha tid til slikt når jeg ser han på snapmap hele tiden. Jeg kjenner kameratene hans og naboene deres. Arbeidsplassene våre er ved siden av hverandre og han jobber med menn, jeg jobber med eldre damer. Anonymkode: ffed4...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Del Skrevet 15. juli 2022 Faren hans er av sorten sur, negativ og sær gammel gubbe. Ser ut til at samboer har samme tendenser. Anonymkode: ffed4...66e 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskusjon69 Skrevet 15. juli 2022 #5 Del Skrevet 15. juli 2022 Høres nesten ut som om han er seksuelt frustrert. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Del Skrevet 15. juli 2022 Har dere sex? Dere må snakke sammen! Prøv å lytt, ikke anklag eller forsvar deg. Hør hva han har å si så får du svaret. Hvis ikke det går er det bare å avslutte forholdet. Anonymkode: 9bb73...c8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskusjon69 Skrevet 15. juli 2022 #7 Del Skrevet 15. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Faren hans er av sorten sur, negativ og sær gammel gubbe. Ser ut til at samboer har samme tendenser. Anonymkode: ffed4...66e Sånne ting går ofte i arv, jeg fikk alltid beskjed om å se på mora om jeg ville se hva jeg hadde i vente og det er mye sant i det har jeg lært. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Del Skrevet 15. juli 2022 Diskusjon69 skrev (Akkurat nå): Høres nesten ut som om han er seksuelt frustrert. Vi har masse sex AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har dere sex? Dere må snakke sammen! Prøv å lytt, ikke anklag eller forsvar deg. Hør hva han har å si så får du svaret. Hvis ikke det går er det bare å avslutte forholdet. Anonymkode: 9bb73...c8e Vi har alltid hatt mye sex. Han skylder på stress hele tiden, men vi lever akkurat samme liv. Jeg ringer kanskje en gang om dagen og da får jeg kjeft for at alle maser på han hele tiden. Anonymkode: ffed4...66e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #9 Del Skrevet 15. juli 2022 Diskusjon69 skrev (Akkurat nå): Sånne ting går ofte i arv, jeg fikk alltid beskjed om å se på mora om jeg ville se hva jeg hadde i vente og det er mye sant i det har jeg lært. Faren ser ikke noe positivt i noe og er ganske slitsom å være rundt. Huset vi kjøpte hadde feil beliggenhet og vi kom aldri til å trives der. Trappen var feil for barn og oppussing ville bli for mye for oss. Oppussingen var ferdig på 1 måned for 2 år siden, så det gikk fint. Da samboer vokste opp så hadde de en skumlere trapp enn hva vi har. Så var det snakk om å kjøpe annet hus nå og da mente faren hans at vi aldri kom til å trives noe sted. Det handler ikke om at vi trives eller ikke, vi ønsker større plass enn 80 kvm og 2 soverom. Anonymkode: ffed4...66e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #10 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har dere sex? Dere må snakke sammen! Prøv å lytt, ikke anklag eller forsvar deg. Hør hva han har å si så får du svaret. Hvis ikke det går er det bare å avslutte forholdet. Anonymkode: 9bb73...c8e Er det noe mer jeg kan gjøre for min egen del for å lukke hans humør ute? Anonymkode: ffed4...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #11 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har masse sex Vi har alltid hatt mye sex. Han skylder på stress hele tiden, men vi lever akkurat samme liv. Jeg ringer kanskje en gang om dagen og da får jeg kjeft for at alle maser på han hele tiden. Anonymkode: ffed4...66e Men da er vel det da, at han trenger at du maser mindre? Kanskje du må gi ham litt slakk, vær vennlig og se om det løser seg om litt tid Anonymkode: 9bb73...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #12 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det noe mer jeg kan gjøre for min egen del for å lukke hans humør ute? Anonymkode: ffed4...66e Tja, fyll på med venninner og andre hyggelige ting. Bruk litt mindre tid sammen når han er sur. Jo bedre du har det selv jo lettere er det å takle hans dårlige humør. Kanskje han blir bedre når han ser du er glad 😊 Anonymkode: 9bb73...c8e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #13 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men da er vel det da, at han trenger at du maser mindre? Kanskje du må gi ham litt slakk, vær vennlig og se om det løser seg om litt tid Anonymkode: 9bb73...c8e Okei, mer slakk nå så prater vi ikke sammen i løpet av dagen. Jeg spør om han kommer til avtalt middag, det er alt. Så sier vi natta på kvelden eller en kjapp prat om morgendagen. Evt sex og sovner. Anonymkode: ffed4...66e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #14 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja, fyll på med venninner og andre hyggelige ting. Bruk litt mindre tid sammen når han er sur. Jo bedre du har det selv jo lettere er det å takle hans dårlige humør. Kanskje han blir bedre når han ser du er glad 😊 Anonymkode: 9bb73...c8e Jeg er ofte i godt humør, så kommer han med noe surt. Så later jeg som ingenting og fortsetter i mitt glade humør. Så blir jeg hakket på noen timer også daler mitt humør. Anonymkode: ffed4...66e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #15 Del Skrevet 15. juli 2022 Kan høres ut som om han har mistet følelser for deg. Hvem oppfører seg sånn rundt noen man elsker? Anonymkode: a0a3f...473 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #16 Del Skrevet 15. juli 2022 Høres ut som en depresjon.... Ta kontakt med fastlegen hans, og be om at han blir innkalt til en samtale. Anonymkode: 6fba7...f23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #17 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ofte i godt humør, så kommer han med noe surt. Så later jeg som ingenting og fortsetter i mitt glade humør. Så blir jeg hakket på noen timer også daler mitt humør. Anonymkode: ffed4...66e Hadde regelrett satt fyren på plass, en gang for alle! Hadde aldri orket å stå på pinne for en egoist som han. Si klart i fra om hvordan han oppfører seg, vis han innlegget ditt og spør om du er helt på jordet. Spør ham om han hadde likt at du oppførte deg som han! Anonymkode: 13a4e...355 9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #18 Del Skrevet 15. juli 2022 Du ser jo at faren er lik. Noen mennesker ER slik. Og forandrer seg ikke ved at du forandrer deg. Hvorfor skal du gå på eggeskall og ikke forstyrre mannen du har valgt å bo med? Skal du tilbringe de neste 40 år med en sur mann i hus? Si til han at det er sinnemestringskurs/terapi, eller bo alene. Anonymkode: abc7e...75a 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #19 Del Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan høres ut som om han har mistet følelser for deg. Hvem oppfører seg sånn rundt noen man elsker? Anonymkode: a0a3f...473 Han sier at han elsker meg og når jeg sier jeg ikke føler meg elsket av humøret hans så sier han at det bare er tull. Anonymkode: ffed4...66e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #20 Del Skrevet 15. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han sier at han elsker meg og når jeg sier jeg ikke føler meg elsket av humøret hans så sier han at det bare er tull. Anonymkode: ffed4...66e Men det er jo ikke snev av tull engang, måten han behandler deg på ødelegger hverdagen for deg og får deg til å føle deg uelsket. Burde han ikke ta det på alvor? Han sier jo det bare for å slippe å snakke om det. Anonymkode: a0a3f...473 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå