AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Vi har en datter på 5 uker. Jeg fullammer, har prøvd og pumpe men synes det er styrete Mannen sier at jeg er urimelig fordi han ønsker jo å ha datteren vår alene en del timer også. Jeg forstår det, men for meg er det bedre å bare ta henne med i en vogn, enn å måtte pumpe og styre på. Får nesten ikke ut noe heller Meninger? Anonymkode: d0ef1...ac4 1 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 15. juli 2022 Eh. Babyen trenger sin mor 24/7. Hans tid alene kommer. Be han skjerpe seg. Anonymkode: ba38c...1c5 51 2 12
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 Babyen er for liten til å være lengre borte fra primæromsorgspersonen sin - som er den med puppen - noe særlig lengre enn mellom to amminger. Ikke har en så liten baby godt av å være mye på farten heller. De trenger hovedsaklig ro i hjemmet sitt. Så liten var babyen vår stort sett bare hjemme, og jeg var maks vekke en halvtimes tid. Skjønner det er kjipt for far, men de første par månedene er det mor som er hovedpersonen for et spedbarn. Styrte også fælt med pumping, og fikk det aldri helt til. Så for oss ble det lettere at baby etterhvert fikk en og annen flaske med morsmelkerstatning. Anonymkode: 6fb81...7b6 17 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 Du har ikke behov for å få sove ut noen timer? Anonymkode: 695aa...07f 9
PurpleTuliip Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 Hadde sagt til han at han skaper unødvendig stress for deg. Dessuten kan det skape forvirring for barnet å variere mellom pupp og flaske. Mye lettere å holde på ammingen om det er det du som mor ønsker og trives med. Jeg er i slutten av eget svangerskap nå og er veldig glad jordmor nevnte dette veldig tydelig når kommende far her i hus var med til svangerskapskontroll. Han kan fint ha kos med barnet liggende på brystkassen, stell (bading, klesskifting osv), trilletur.. men akkurat amming er mors «jobb». Hvis ikke hadde far hatt fungerende brystvorter fra naturens side. 18 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har ikke behov for å få sove ut noen timer? Anonymkode: 695aa...07f Faren kan vel ha babyen innimellom amming. Men ikke alle behov for å være lenge vekke fra sin egen baby nei. Og vi er laget for oppstykket søvn med nyfødt baby. Anonymkode: ba38c...1c5 18
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #7 Skrevet 15. juli 2022 Pumping kan være fryktelig tungvint, og det er som du skriver ikke alltid man får ut mye heller. Anonymkode: 3435c...f85 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Faren kan vel ha babyen innimellom amming. Men ikke alle behov for å være lenge vekke fra sin egen baby nei. Og vi er laget for oppstykket søvn med nyfødt baby. Anonymkode: ba38c...1c5 Mulig du er laget for det, men jeg ble deprimert og suicidal av å sove så dårlig og oppstykket. Egentlig burde alle ha 4t sammenhengende søvn for å være skikket til å ta hånd om et spedbarn. Anonymkode: 695aa...07f 8 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. juli 2022 #9 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Eh. Babyen trenger sin mor 24/7. Hans tid alene kommer. Be han skjerpe seg. Anonymkode: ba38c...1c5 Det går an å være litt diplomatisk. Er ikke sikkert moren trenger babyen sin 24/7, kan være greit å få en dusj, kanskje en time eller to til andre ting, sove ut osv. Da er det suverent med en liten flaske som far kan gi. Til TS, det kan hende du føler det blir enklere med pumping om noen uker, snakk med samboeren din, forklar hva du tenker og føler. Han ser vel også at det ikke er enkelt for deg å pumpe nå. Viktig å kommunisere i stedet for å be partneren sin skjerpe seg, dårlig start på livet som foreldre. Hans tid kommer ja, men han føler kanskje at han ønsker å føle litt på tilknytning nå som det har gått en måned.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #10 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mulig du er laget for det, men jeg ble deprimert og suicidal av å sove så dårlig og oppstykket. Egentlig burde alle ha 4t sammenhengende søvn for å være skikket til å ta hånd om et spedbarn. Anonymkode: 695aa...07f Høres ikke ut som TS er helt der. Anonymkode: ba38c...1c5 8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #11 Skrevet 15. juli 2022 Dævendøtte skrev (3 minutter siden): Det går an å være litt diplomatisk. Er ikke sikkert moren trenger babyen sin 24/7, kan være greit å få en dusj, kanskje en time eller to til andre ting, sove ut osv. Da er det suverent med en liten flaske som far kan gi. Til TS, det kan hende du føler det blir enklere med pumping om noen uker, snakk med samboeren din, forklar hva du tenker og føler. Han ser vel også at det ikke er enkelt for deg å pumpe nå. Viktig å kommunisere i stedet for å be partneren sin skjerpe seg, dårlig start på livet som foreldre. Hans tid kommer ja, men han føler kanskje at han ønsker å føle litt på tilknytning nå som det har gått en måned. Går fint an å dusje selvom man ammer en baby, ærlig talt. Anonymkode: ba38c...1c5 15
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. juli 2022 #12 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Går fint an å dusje selvom man ammer en baby, ærlig talt. Anonymkode: ba38c...1c5 Jaddasan... du forsto innlegget mitt 100 % ser jeg.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #13 Skrevet 15. juli 2022 Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Jaddasan... du forsto innlegget mitt 100 % ser jeg. Poenget er at far kan fint ha babyen en time eller to uten å kreve at mor skal stresse med pumping. Babyen kan og sove på pappas bryst. Anonymkode: ba38c...1c5 28 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #14 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Høres ikke ut som TS er helt der. Anonymkode: ba38c...1c5 Nei, kan godt hende hun har det helt fint. Men generelt mener jeg det er en forbanna uting å bagatellisere alvorlig søvnmangel som mange barselkvinner lider under med at "vi er laget for det". Anonymkode: 695aa...07f 17 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. juli 2022 #15 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Poenget er at far kan fint ha babyen en time eller to uten å kreve at mor skal stresse med pumping. Babyen kan og sove på pappas bryst. Anonymkode: ba38c...1c5 Har da aldri brukt ordet "kreve". Diplomatisk derimot, var et ord jeg brukte.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #16 Skrevet 15. juli 2022 Jeg kan da fint være borte en time, men jeg har ikke behov for flere timer ute uten å ha med babyen. For meg blir det for mye styr med pumping for å være borte noen timer, jeg har jo ikke behov for det...? Og jeg sover dårlig, men jeg klarer meg helt fint. Mannen kan ha babyen mens jeg sover og komme inn om hun trenger mat evt. ts Anonymkode: d0ef1...ac4 10 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #17 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan da fint være borte en time, men jeg har ikke behov for flere timer ute uten å ha med babyen. For meg blir det for mye styr med pumping for å være borte noen timer, jeg har jo ikke behov for det...? Og jeg sover dårlig, men jeg klarer meg helt fint. Mannen kan ha babyen mens jeg sover og komme inn om hun trenger mat evt. ts Anonymkode: d0ef1...ac4 Helt rett. Stå på ditt. Er ikke du som er urimelig her. Anonymkode: ba38c...1c5 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #18 Skrevet 15. juli 2022 Du får prøve å forklare ham at det er babyens behov som teller, ikke hans.. Anonymkode: 6ebfa...463 20 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #19 Skrevet 15. juli 2022 Kanskje han bare vil hjelpe. Slik du kan komme deg ut 1-2 timer i løpet av uken. Jeg ønsker å amme, men vil også forsøke å pumpe slik at han/andre kan gi ved behov. Nå er jo 5 uker tidlig da, men fra rundt 8-12 uker så vil det være greit om jeg kan ta en joggetur/trene, handle uten å ta med baby, gå til frisøren, møte et par venninner en kveld i et par timer osv. Er også ok å kunne nyte et par glass vin om man liker det. Ikke et must, men da er det greit å ha litt morsmelk på lur. Anonymkode: f7504...976 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #20 Skrevet 15. juli 2022 Er jo kjempe positivt om mannen din viser interesse for å være en viktig omsorgsperson og ønsker å ta seg av babyen alene. Jeg var selv ikke i stand til å gå fra mine barn mer enn en halvtime før de var ett år. Min mann forstod det godt når jeg forklarte han at jeg faktisk ikke ønsket den type egentid vekk fra babyen. Jeg fullpumpet det ene barnet vårt (prematur) og fullammet det andre, var like lite vekke fra begge to. 😄 Anonymkode: 3a76d...f9c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå