Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Traff en mann for 10 mnd siden. Han er 7 år yngre enn meg. Jeg er 50 + 

Han synes jeg er flott og vil ha sex. Han liker å være med meg som en venn, flørte, ta på, kysse, holde i armkroken, lage mat sammen, gå ut og spise mm

Men han vil ikke være kjæreste. Han vil ikke ta meg med til sine venner. 

Jeg har lært her inne at det er noe som heter fwb. Synes egentlig det høres rart ut. Men det er kanskje fordi  jeg er gammel, og synes hele settingen er underlig, og egentlig trist. Kan man ikke like gjerne være kjærester når man likevel gjør kjæresteting? 

Forstår liksom ikke. Men han synes vel at jeg er for gammel, vil jeg tro. Han har og sagt det, uten at jeg vet om han la så mye i det. For det gjør ikke jeg.

Sist hadde vi det også så fint og hyggelig. 

Så spurte jeg om han egentlig ikke ville ha en kjæreste. Både jo og nei, sa han. Han ville ikke bli gammel alene. Du blir ikke gammel og alene, sa jeg og smilte. Du har jo meg. Så smilte han. Men jeg føler han er trist.

Han sa at han kunne forstå at jeg ikke ville ha sex mer siden vi ikke var kjærester. For det hindret hverandre også i å møte andre.

Dette var utrolig sårende å høre. Det stakk.

Så du er med meg til noe bedre dukker opp? Uff, det hørtes forferdelig ut, sa han. Men det var jo sånn.

Uff, stakkars han. Jeg har bestemt meg for å gå videre, selv om det gjør veldig vondt. Håper han finner en han vil elske og bli kjæreste med.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Goos for you, han får klare seg alene. 

Anonymkode: 1b8c5...5df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (3 minutter siden):

Traff en mann for 10 mnd siden. Han er 7 år yngre enn meg. Jeg er 50 + 

Han synes jeg er flott og vil ha sex. Han liker å være med meg som en venn, flørte, ta på, kysse, holde i armkroken, lage mat sammen, gå ut og spise mm

Men han vil ikke være kjæreste. Han vil ikke ta meg med til sine venner. 

Jeg har lært her inne at det er noe som heter fwb. Synes egentlig det høres rart ut. Men det er kanskje fordi  jeg er gammel, og synes hele settingen er underlig, og egentlig trist. Kan man ikke like gjerne være kjærester når man likevel gjør kjæresteting? 

Forstår liksom ikke. Men han synes vel at jeg er for gammel, vil jeg tro. Han har og sagt det, uten at jeg vet om han la så mye i det. For det gjør ikke jeg.

Sist hadde vi det også så fint og hyggelig. 

Så spurte jeg om han egentlig ikke ville ha en kjæreste. Både jo og nei, sa han. Han ville ikke bli gammel alene. Du blir ikke gammel og alene, sa jeg og smilte. Du har jo meg. Så smilte han. Men jeg føler han er trist.

Han sa at han kunne forstå at jeg ikke ville ha sex mer siden vi ikke var kjærester. For det hindret hverandre også i å møte andre.

Dette var utrolig sårende å høre. Det stakk.

Så du er med meg til noe bedre dukker opp? Uff, det hørtes forferdelig ut, sa han. Men det var jo sånn.

Uff, stakkars han. Jeg har bestemt meg for å gå videre, selv om det gjør veldig vondt. Håper han finner en han vil elske og bli kjæreste med.

50+ her og kvinne. Vært ut for det samme. Blir nok ingen kjæreste men de vil heller ikke gi slipp på deg selv om de er litt yngre. Ble kjæreste ting bestandig når vi var sammen og det var bestandig så hygglig når vi var sammen. Han holder fortsatt kontakten men jeg aner egentlig ikke hvorfor. Eneste jeg ønsker nå er kun å drikke kaffe og skravle for jeg har egentlig ingen venner bortsett fra han. 

Ja kan lure på hva folk er laget av. At de tror selv om vi er eldre damer så har vi ikke følelser eller ikke kan få følelser. Han min sier bestandig at du er ikke gammel... selv om jeg tuller med at jeg er gammel kjerring. Ganske iskaldt gjort av han syns jeg. Når det er følelser inn i bildet er det nok best å avslutte man kan jo ikke hjelpe for at man får følelser for noen man har det så fint med. For meg er det en helt naturlig og menneseklig. 

Skjønner den gjorde vondt TS det gjør vondt å bli vist at man ikke har noen verdi for andre enn noe lettvindt. Bra du avsluttet men tro meg han kommer til å ta kontakt igjen. Det er vanskelig å gi slipp på noen man er blitt glad i. 

Anonymkode: 85f30...994

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare bruk og ikke kjærlighet. Vær glad det er over, og det er bortkastet tid i utgangspunktet. 

Anonymkode: 0737e...228

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

At de tror selv om vi er eldre damer så har vi ikke følelser eller ikke kan få følelser

Mange eldre damer kan fortsatt få følelser og like sex.

Men det er ikke så mange yngre menn som ønsker en eldre dame som kjæreste, er det så rart da?

Anonymkode: d767a...3a8

AnonymBruker
Skrevet

Har datet en yngre mann. Det var personligheten som gjorde at jeg trakk meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det er ikke så mange yngre menn som ønsker en eldre dame som kjæreste, er det så rart da?

At yngre mennesker (uavhengig kjønn) vil ha en på rundt samme alder, er for meg veldig naturlig å tenke.

Tenker du at siden han er 7 år yngre, så er jeg (damen) for gammel for ham? Men omvendt da? Er det sånn at det er mest "naturlig" at damen er yngst? Hvorfor det? Holder menn seg bedre enn damene, nei, tror ikke det?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Goos for you, han får klare seg alene. 

Anonymkode: 1b8c5...5df

Nei, det er jo trist for begge, tenker jeg. Men ja, jeg går videre, men synes det er synd at han ikke vil ha meg som sin kjæreste.

Og jeg synes synd på at han ikke har funnet en han virkelig kan elske av hele sitt hjerte. 

Skrevet

Det er bare bruk og ikke kjærlighet. Vær glad det er over, og det er bortkastet tid i utgangspunktet. 

Jeg ser på det som at det var kjærlighet. Jeg opplevde en enorm godhet, og fantastiske stunder. Jeg tror  han også opplevde det fantastisk. Vi har hatt mange fine minner. 

Så selv om han ikke vil ha meg som kjæreste, ser jeg på opplevelsene som fine, gode og verdifulle. Så føler en takknemlighet for det som har vært. Men føler likevel nå at jeg må avslutte den relasjonen. Det er tungt og jeg kjenner stikk i hjerte og magen, men jeg har det best uten nå.

• Liker 1
Skrevet

50+ her og kvinne. Vært ut for det samme. Blir nok ingen kjæreste men de vil heller ikke gi slipp på deg selv om de er litt yngre. Ble kjæreste ting bestandig når vi var sammen og det var bestandig så hygglig når vi var sammen. Han holder fortsatt kontakten men jeg aner egentlig ikke hvorfor. Eneste jeg ønsker nå er kun å drikke kaffe og skravle for jeg har egentlig ingen venner bortsett fra han. 

Ja kan lure på hva folk er laget av. At de tror selv om vi er eldre damer så har vi ikke følelser eller ikke kan få følelser. Han min sier bestandig at du er ikke gammel... selv om jeg tuller med at jeg er gammel kjerring. Ganske iskaldt gjort av han syns jeg. Når det er følelser inn i bildet er det nok best å avslutte man kan jo ikke hjelpe for at man får følelser for noen man har det så fint med. For meg er det en helt naturlig og menneseklig. 

Skjønner den gjorde vondt TS det gjør vondt å bli vist at man ikke har noen verdi for andre enn noe lettvindt. Bra du avsluttet men tro meg han kommer til å ta kontakt igjen. Det er vanskelig å gi slipp på noen man er blitt glad i. 

Anonymkode: 85f30...994

Jeg tror han tar kontakt igjen. Og da vil jeg si at jeg er glad for det vi har hatt sammen, men at jeg nå må gå videre uten ham. 

Føler ikke for å si noe mer enn det. Men hvis han spør videre, så kan jeg godt si at jeg ønsker meg en kjæreste, og det vil ikke du, og da er det forstyrrende for meg siden jeg har sterke følelser for deg.

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om det er rart. For meg er det like naturlig om det er mannen som er yngst, eller damen som er yngst.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke nødvendigvis aldersforskjellen har noe å si. 7 år er jo ingenting, du er 50+ og han er altså..45 minst?

Jeg har selv datet en mann som var 10 år yngre enn meg, for han var det i hvertfall ikke noe problem. Når du får han der på avstand så vil du sikkert møte en som er mer kompatibel med deg etter hvert. Lykke til🙂

Anonymkode: 4f4bb...04a

• Liker 1
Skrevet

Hvordan traff du han da?

Dette er ikke for å legge sten til byrden, men jeg syns du er naiv her som tenker at dere liksågodt kan være kjærester.

7 års aldersforskjell den veien trenger ikke nødvendigvis å være mye, men det er faktisk mye når du som kvinne har passert 50. 

Det kan godt være dere trives sammen og har bra sex etc., men menn går sjeldent i tankeboksen før visse spørsmål, eller uttalelser fra deg tvinger fram noe. Han har sikkert tenkt at dere kan holde litt på og nyte det mens det varer, men her har du presset fram noen avgjørelser og han har egentlig sagt ifra at han syns du er for gammel og også det at han ikke vil at venner skal treffe deg viser veldig tydelig at han bare trives litt med deg her og nå.

Jeg syns egentlig du som eldst og også kvinne bør være den litt ansvarlige her og sette en stopper for sånne forhold før det har gått så langt som at du vil ha det vondt når det tar slutt (og det vil det jo gjøre). 

Jeg håper ikke dere startet som venner, for vennskapet ryker også. 10 mnd er heldigvis ikke så lenge og du kommer deg over det. Prøv å kutt han helt ut av livet ditt om det går så du får begynt på reparasjon av følelsene dine:)

Skrevet

Når du får han der på avstand så vil du sikkert møte en som er mer kompatibel med deg etter hvert. Lykke til🙂

Anonymkode: 4f4bb...04a

Ja, det er jo absolutt det beste, tenker jeg med en gang. Men samtidig, det er så mange forhold der mye ikke er helt perfekt. Og så er han så vanvittig god, omsorgsfull, spør hvordan jeg har det på en rørende øm måte. 

Det at han ikke vil ha meg som kjæreste har han vært ærlig om alltid. Han er ærlig, snill, til å stole på. Meeen han har ikke kjærestefmlelser for meg. Det kan han ikke hjelpe for.

Men, jeg satser på det du sier. Jeg bryter kontakten, for jeg klarer ikke bare vennskap. Og fwb er ikke noe for meg. Det gjør for vondt.

Skrevet
visp skrev (20 minutter siden):

Hvordan traff du han da?

Gjennom en aktivitet vi deltok på.

Dette er ikke for å legge sten til byrden, men jeg syns du er naiv her som tenker at dere liksågodt kan være kjærester.

Jeg tenker litt enkelt på det, ja. Når vi holder hånden offentlig, flørter, lager middag, ut og spiser mm. , gjør kjæresteting sammen, så forstår jeg ikke hvorfor vi ikke kan være kjærester, nei? Hvorfor er jeg naiv som tenker det?

7 års aldersforskjell den veien trenger ikke nødvendigvis å være mye, men det er faktisk mye når du som kvinne har passert 50. 

Aldersforskjellen er stor for å være kjærester, mener du? Mens å ha sex, leie hånden, sitte i armkrok osv er ok aldersforskjell, mener du?

.. men menn går sjeldent i tankeboksen før visse spørsmål, eller uttalelser fra deg tvinger fram noe. Han har sikkert tenkt at dere kan holde litt på og nyte det mens det varer, men her har du presset fram noen avgjørelser og han har egentlig sagt ifra at han syns du er for gammel

Ja, det tror jeg du har rett i. Og jeg tenker bevisst på at jeg ikke vil tvinge frem avgjørelser, eller definere oss som noe. Vanligvis. Og i dette tilfelle. Men jeg har nok gjort det, men det tok laaang tid. Det tok også over 3 mnd før vi hadde sex. Det var sterk tiltrekning hos begge. Men han følte nok mest på fysisk tiltrekning. Jeg følte på både fysisk og mentalt på følelser.

Jeg oppdaget jo på kontakten og væremåten hans at han ikke ville noe mer, og det sa han og uten at jeg spurte.

Jeg sa da at jeg ikke kunne være i et sex forhold med ham. Det ble sånn, men vi var venner og var med hverandre.

Tiden gikk, og tiltrekningen igjen ble for stor. 

Atter en gang gikk vi gjennom dette med følelsene som vi hadde som var forskjellige. Vi fortsatte litt som venner. Men nå føler jeg for å ikke ha kontakt mer for å beskytte meg selv. Det gjør for vondt at han ikke vil være kjæreste.

og også det at han ikke vil at venner skal treffe deg viser veldig tydelig at han bare trives litt med deg her og nå.

Absolutt. 

Treffer vi hans venner tilfeldig, er det greit. Men han vil egentlig ikke inkludere meg somen kjæreste ville gjort.

Jeg syns egentlig du som eldst og også kvinne bør være den litt ansvarlige her og sette en stopper for sånne forhold før det har gått så langt som at du vil ha det vondt når det tar slutt (og det vil det jo gjøre). 

Jeg som kvinne og eldst? Vi er da begge godt voksne mennesker som er like ansvarlige begge to.

Men ja, her tar jeg ansvar for meg selv og bryter nå ut. 

Jeg håper ikke dere startet som venner, for vennskapet ryker også. 10 mnd er heldigvis ikke så lenge og du kommer deg over det. Prøv å kutt han helt ut av livet ditt om det går så du får begynt på reparasjon av følelsene dine:)

Jo, det er mye vennskap vi har hatt. Det ryker nok også, ja. For jeg klarer det ikke. jeg tror i hvert fall ikke det.

Skrevet
exictence skrev (30 minutter siden):

Gjennom en aktivitet vi deltok på.

Jeg tenker litt enkelt på det, ja. Når vi holder hånden offentlig, flørter, lager middag, ut og spiser mm. , gjør kjæresteting sammen, så forstår jeg ikke hvorfor vi ikke kan være kjærester, nei? Hvorfor er jeg naiv som tenker det?

Aldersforskjellen er stor for å være kjærester, mener du? Mens å ha sex, leie hånden, sitte i armkrok osv er ok aldersforskjell, mener du?

Ja, det tror jeg du har rett i. Og jeg tenker bevisst på at jeg ikke vil tvinge frem avgjørelser, eller definere oss som noe. Vanligvis. Og i dette tilfelle. Men jeg har nok gjort det, men det tok laaang tid. Det tok også over 3 mnd før vi hadde sex. Det var sterk tiltrekning hos begge. Men han følte nok mest på fysisk tiltrekning. Jeg følte på både fysisk og mentalt på følelser.

Jeg oppdaget jo på kontakten og væremåten hans at han ikke ville noe mer, og det sa han og uten at jeg spurte.

Jeg sa da at jeg ikke kunne være i et sex forhold med ham. Det ble sånn, men vi var venner og var med hverandre.

Tiden gikk, og tiltrekningen igjen ble for stor. 

Atter en gang gikk vi gjennom dette med følelsene som vi hadde som var forskjellige. Vi fortsatte litt som venner. Men nå føler jeg for å ikke ha kontakt mer for å beskytte meg selv. Det gjør for vondt at han ikke vil være kjæreste.

Absolutt. 

Treffer vi hans venner tilfeldig, er det greit. Men han vil egentlig ikke inkludere meg somen kjæreste ville gjort.

Jeg som kvinne og eldst? Vi er da begge godt voksne mennesker som er like ansvarlige begge to.

Men ja, her tar jeg ansvar for meg selv og bryter nå ut. 

Jo, det er mye vennskap vi har hatt. Det ryker nok også, ja. For jeg klarer det ikke. jeg tror i hvert fall ikke det.

Jeg tenker det er litt naivt fordi en mann ikke mener noe alvorlig med en kvinne som er syv år eldre, når dere er i det alderssjiktet der. 

Og med at du som eldst, og også kvinne bør ta mest ansvar (og da mener jeg ansvar for å beskytte deg selv mot å bli såret); med det mener jeg at det er du som har mest å tape her (som eldre kvinne) og kvinner er generelt smartere på å ta gjennomtenkte valg (håper ingen menn leser dette), mens menn gjerne er litt enkle og stor sett har lyst til å bare go with the flow og se hva som skjer.

Jeg mente ikke kritikk, men mente at du må beskytte deg selv for jeg tviler på at han tenker i de baner.

Ja, det blir håpløst å fortsette vennskapet om du fremdeles har sånne følelser for han. Og jeg kan tenke meg at han helt sikkert kommer til å fortsette å tenke at dere kan ha sex ("for det er jo bare sex"), men da får du aldri kommet deg over han.

Skrevet

Takk for svar

visp skrev (2 timer siden):

Jeg tenker det er litt naivt fordi en mann ikke mener noe alvorlig med en kvinne som er syv år eldre, når dere er i det alderssjiktet der. 

Ok

Og med at du som eldst, og også kvinne bør ta mest ansvar (og da mener jeg ansvar for å beskytte deg selv mot å bli såret); med det mener jeg at det er du som har mest å tape her (som eldre kvinne) og kvinner er generelt smartere på å ta gjennomtenkte valg (håper ingen menn leser dette), mens menn gjerne er litt enkle og stor sett har lyst til å bare go with the flow og se hva som skjer.

Ha, ha, jo, enig. 

Jo da, og det er derfor jeg ikke kan ha kontakt mer med ham. Nettopp for å beskytte meg selv.

Jeg mente ikke kritikk, men mente at du må beskytte deg selv for jeg tviler på at han tenker i de baner.

Litt i de baner, tenker han. Han viser forståelse, og vil alltid være åpen. Men det er selvsagt jeg som må ta det avgjørende svaret om å ikke treffe ham mer. For han vil treffe meg, men bare for hygge, vennskap og sex.

Ja, det blir håpløst å fortsette vennskapet om du fremdeles har sånne følelser for han. Og jeg kan tenke meg at han helt sikkert kommer til å fortsette å tenke at dere kan ha sex ("for det er jo bare sex"), men da får du aldri kommet deg over han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...