Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dine beste tips til å takle et brudd bra? Mot ensomhet og sorg.

Anonymkode: b282a...0e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fokuser 100% på deg selv, spør deg selv 1000 spørsmål hver dag om hva du vil og trenger. Skjem deg selv bort. 

Anonymkode: 8f30e...c7e

AnonymBruker
Skrevet

Grine masse når du har behov for det, lov til å savne når du kjenner på det. Men ikke la det dra ut i det vide og det breie.

Lev ett så normalt lov som du kan. Gå på jobb, gjør fritidsaktiviteter, vær med venner/familie/dine nære om du har behov for det. 

Gjør ting DU har lyst til; reis på den konserten/opplevelsen, unn deg noe du har ønsket deg/har lyst på.

Sjokolade hjelper alltid. 

Anonymkode: eb395...ba5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstå at selv om man er glade i noen, så betyr ikke det at personen er bra for deg.

Ved et brudd, så savner man ikke den andre personen. Man savner personen man trodde eller ønsket at de var. Det samme gjelder forholdet. Man sørger over noe som aldri var og aldri kom til å bli. 

Lev livet. Vær trist om du føler for det, men med den forståelsen av at det vil gå over. Gjør ting du liker å holde på med. Prøv ut nye ting. 

Anonymkode: 1b8f8...4d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg og er i samme situajon og eksen min har alt møtt ei ny dame + lager et h.. for meg🥲

Anonymkode: b2808...bb3

AnonymBruker
Skrevet

Det er kjempevanskelig. Da jeg ble skilt holdt jeg meg opptatt med noe hver eneste dag hvor jeg ikke hadde barna bare for å slippe på ensomheten. Det var ganske destruktivt. Alt med måte. 

Nå tror jeg at man også må øve på det man vil bli god på. Øve på å være alene. 

Anonymkode: dbdcb...d06

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv dagbok!

Hvis du har en kunstnerisk hobby, prøv å lage noe utav de vonde følelsene. Jeg skriver sanger og føler at jeg på den måten får noe ut av den vonde opplevelsen. 

Å skrive dagbok kan hjelpe meg å vokse på det smertefulle, ha fokus på at man kan komme styrka utav det og vokse på erfaringen!

Anonymkode: 3cc37...5ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva føler du når du er alene? 
Hvordan kjennes ensomhet? Og sorg?

Tåler du å stå i følelsene? Ja, det gjør vondt men det er ikke farlig. Du trenger ikke flykte. 

Anonymkode: 5037e...597

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få en ny hobby. Møt nye mennesker. Se nye steder. 

Anonymkode: 0c98c...dfb

AnonymBruker
Skrevet

Lag lister. Lister over nødvendige gjøremål. Lister over økonomien.  Lister over det negative i forholdet. Lister på folk du har mistet kontakten med som du vil gjenoppta, velg ut 5 % , Vg- lista,,,hvor lenge siden er det   du FAKTISK  hørtepå ny musikk 💃, Lister over kulturelle ting i omegn. Dra på 2 av de i sommerferien.  Bucket- List for deg selv ( den kan du bruke 2 år på ) 

Lister setter i gang tannhjulene ❤

Anonymkode: a58bf...2be

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kommer litt an på status. Det er dritvondt. Lenge. Men ikke hele tiden. Gjøre det fint der du bor, om nødvendig, oppsøk kognitiv terapi, der lærer du å snu tankemønster. Det verste med mitt brudd var tankekjøret. Det gikk i ett. I tillegg hadde vi barn og en økonomi som skulle splittes, bare papirmølla er grusom.  Beslutningsvegring og problemer med å ta avgjørelser om den minste ting. Men man må bare godta at det er en del av prossessen. Sinne, sorg, hevntanker, lyst til at alle skal vite hvor jævlig det er, håp om at alt skal bli bra, og til slutt erkjennelse. Tid er en venn. Det BLIR bedre. Å ha en god venn som ikke nødvendigvis skal løse alt for deg, men lytter, er gull, om du er som meg så er turer i skogen bra, det var faktisk også gøy å gå ut på byn med en veldig ekstrovert venninne som samlet en skokk med folk til bordet vårt og der jeg opplevde å få oppmerksomhet, flørte og kjenne at jeg faktisk var singel. En naturlig konsekvens av bruddet var at jeg hadde null apetitt, raste ned 10 kg, og kom plutselig inn i klær jeg ikke hadde brukt på lenge. Det motiverte til å bruke kroppen enda mer. Jeg fokuserte på det som faktisk ikke var bra i det forholdet som jeg i starten glorifiserte. Jeg lagde en profil på en datingside for voksne, (ikke tinder) og fikk mange henvendelser der. Det var ikke noe for meg,herregud for et fesjå,  så slettet den, men var jo gøy å prøve. Nå har det gått tre år. Alt det praktiske er over. Jeg er sterkere som meg selv, har vokst på dette, har ingen hevntanker og et godt samarbeid med x. I tillegg har jeg møtt verdens fineste kjæreste. Så det jeg prøver å si er at det gjør jævlig vondt i starten, det kommer du ikke unna, men verktøyet for å få det bedre er å bruke nettverket ditt, akseptere at det tar tid, og prøve å bli den beste utgaven av deg selv. Du trenger ikke reise til syden alene eller begynne på pottemakerkurs. Ta små steg. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som sliter med brudd; har dere hverken venner, sosial arena, interesser, hobbyer, mål eller mening? Å bli singel bringer jo kun positive aspekter med seg med mindre man er et helt tafatt menneske

Anonymkode: a7380...c1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere som sliter med brudd; har dere hverken venner, sosial arena, interesser, hobbyer, mål eller mening? Å bli singel bringer jo kun positive aspekter med seg med mindre man er et helt tafatt menneske

Anonymkode: a7380...c1d

Om man er følelsesmessig avstumpet bringer det nok kun positive aspekter. 🙄

Anonymkode: b0278...862

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om de er spesifikk til brudd, men jeg elsket å være hjemme alene, beste som fantes, kunne jeg gjøre AKKURAT hva jeg ville, når jeg ville, så kanskje det er til noe hjelp:) Jeg kunne ta fotbad, ansiktsmaske, eksperimenterte med hår og sminke, så film/serier/gamet, hadde brevvenner, sydde litt småtteri, tegnet og malte litt, skrev bok, bakte og hørte på musikk, eller dro på markatur, syklet, plukket bær og sopp i sesong, tok kurs i kajakkpadling og kart&kompass, reiste(både alene og med venner/brevvenner) osv. Så møtte jeg jo selvsagt venner i det daglige, hadde spillkvelder(enten TV-spill eller brettspill), laget middag sammen, snakket også mye med brevvennene mine, både i tekst og live, gamet med dem etc. Fikk mye av det sosiale dekt der, pluss at jeg lærte jo mye om språk, kultur, geografi, historie osv.

Anonymkode: de0a9...87b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...