Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja legger opp til en 5 dagers tur og GLEDER meg.

Ruten blir :

Dag 1.
Kiel - Frankfurt - Basel

Dag 2:
Basel - Luzern - Interlaken - Spiez - Brig - Visp - Zermatt

Dag 3:
Zermatt - St. Moritz - Filisur

Dag 4:
Filisur - Davos - Landequart - St. Gallen - Konstanz - Karlsruhe - Stuttgart

Dag 5:
Stutgart - Munchen - Berlin lufthavn.

Gleder meg, særlig til strekket Zermatt - St Moritz.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du gå? 

Får du tid til opplevelser da? Virket litt mye på kort tid. 

Anonymkode: a74fb...b31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir helt sikkert kjempeflott utsikt og natur. Du tenker å primært bare kjøre tog, og at det er selve poenget med reisen?

Jeg har vært på interrail to ganger, en gang som ungdom og en gang som voksen med barn, og min viktigste lærdom er sannsynligvis at det er lurt å bruke god tid og ha noen steder å lande på/hvile på før man drar videre. 

Når reiser du?

Anonymkode: d8e8a...34f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skal du gå? 

Får du tid til opplevelser da? Virket litt mye på kort tid. 

Anonymkode: a74fb...b31

Er togreisen som er selve ferien så lite tid til annet. Hovedhøydepunkter blir Glacier Express gjennom ville sveitsiske alper og The black forrest line gjennom skogkledde tyske åser og fjell. Og også få oppleve høye hastigheter opp til 300 km/t.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det blir helt sikkert kjempeflott utsikt og natur. Du tenker å primært bare kjøre tog, og at det er selve poenget med reisen?

Jeg har vært på interrail to ganger, en gang som ungdom og en gang som voksen med barn, og min viktigste lærdom er sannsynligvis at det er lurt å bruke god tid og ha noen steder å lande på/hvile på før man drar videre. 

Når reiser du?

Anonymkode: d8e8a...34f

Skal nedover i oktober. Er selve reisen som er opplevelsen for meg. Så blir ikke så mye tid til å se meg rundt om i byer og steder. Skal og treffe en kompiss av meg som bor i Tyskland. Jeg gleder meg, blir å ta fergen fra Oslo til Kiel, men hjem blir det fly fra Berlin.

Har bestilt 1 klasse billett, det som er ekstra deilig med det er at på 1 klasse er det 2 + 1 konfigurering slik at jeg som reiser alene kan sitte for meg selv.

AnonymBruker
Skrevet
Kjetil E skrev (1 time siden):

Ja legger opp til en 5 dagers tur og GLEDER meg.

Ruten blir :

Dag 1.
Kiel - Frankfurt - Basel

Dag 2:
Basel - Luzern - Interlaken - Spiez - Brig - Visp - Zermatt

Dag 3:
Zermatt - St. Moritz - Filisur

Dag 4:
Filisur - Davos - Landequart - St. Gallen - Konstanz - Karlsruhe - Stuttgart

Dag 5:
Stutgart - Munchen - Berlin lufthavn.

Gleder meg, særlig til strekket Zermatt - St Moritz.

Høres kult ut! :)

Anonymkode: 0b6a7...e96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres utrolig spennende ut! Googlet noen av stedene du skal innom, og jeg har skrevet ned noen av de som tips selv til fremtiden! Har aldri prøvd interrail før, men kunne tenke meg å prøve en gang barna er større og vil ha glede av det. Vil du fortelle litt mer om hvordan du finner ruten, hvordan du legger opp etc? Er det tog med sovevogn? Hvordan blir det med måltider etc? Alt tas i mot med takk 😊

Anonymkode: e0afa...a82

• Liker 1
Skrevet

Høres supert ut, bortsett fra at jeg nok ville ha hatt litt bedre tid på meg. 

Skal du bo på hotell hver dag?

Hva er budsjettet? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres utrolig spennende ut! Googlet noen av stedene du skal innom, og jeg har skrevet ned noen av de som tips selv til fremtiden! Har aldri prøvd interrail før, men kunne tenke meg å prøve en gang barna er større og vil ha glede av det. Vil du fortelle litt mer om hvordan du finner ruten, hvordan du legger opp etc? Er det tog med sovevogn? Hvordan blir det med måltider etc? Alt tas i mot med takk 😊

Anonymkode: e0afa...a82

Tusen takk.

Jeg bruker kun dagtog, starter turen med Kielferga fra Oslo. Men blir fly hjem fra Berlin på meg. Hvordan jeg finner ruten. Først tenker jeg ut hva vil jeg se og oppleve på turen. Og det som tidlig var veldig klart var at jeg ville oppleve togreiser gjennom alpene, jeg ville oppleve og reise med skikkelig høyhastighetstog. Og så etter andre naturskjønne togturer.

Så kjente jeg til Glacier express fra før, da jeg var innom den i planleggingen min for turen hjem fra Wengen i januar 2018. Da ble det ikke GE men en annen flott og naturskjønn tur i Sveits jeg endte opp med.

Men jeg tok tidlige med at GE skal jeg reise med, så begynte jeg å google, jeg brukte mye tid med google maps og jeg hørte etter råd på Togferie på facebook. Slik finner jeg Luzern - Interlaken express en vakker togtur mellom Luzern og Interlaken over Brunig passet, og også finner jeg Lötchebergbahn via Kandersteg mellom Spiez og Brig. Jeg finner og ut ved googling noe som heter The black forrest line mellom Konstanz og Karlsruhe i Tyskland. En tur jeg skjønte jeg ville ha med meg.

Og så er det da og sette dette sammen til en tur jeg vil ha med meg, og da bruker jeg db.de Hjemmesiden til tysklands svar på Vy. Der kan man søke opp rutetider på tog over hele Europa. Så bruker jeg booking.com til å finne overnatting.

AnonymBruker
Skrevet

Ja Reidar reiser snaaaart! Og bare Grøten tar han med seg, på interrail, det skal bli gøy! Åååå, ja Reidar reiser snaaaart og bare Grøten tar han med seg, på interrail, det skal bli gøy! 

Anonymkode: 1f1ee...376

Skrevet
Meadow skrev (2 timer siden):

Høres supert ut, bortsett fra at jeg nok ville ha hatt litt bedre tid på meg. 

Skal du bo på hotell hver dag?

Hva er budsjettet? 

Tusen takk, jeg får 4 netter på hotell pluss en natt på ferga fra Oslo til Kiel. Jeg vil tippe at dette kommer på et sted mellom 15 og 20K. Men da skal jeg legge til at jeg skal ha Exelence class på Glacier express. Den alene koster over 4000kr. Hadde jeg bare skulle hatt vanlig 1 klasse så hadde vel prisen vært ca 2000.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper du er glad i å sitte på tog

Anonymkode: 16f8f...a2b

AnonymBruker
Skrevet

Ja Kjetil reiser snart. Og bare grøten tar han med seg, på interrail. Det skal bli gøy. 

Anonymkode: 5cb19...b79

Skrevet

Høres spennende ut :) 

Skrevet

Høres absolutt ut som en fin tur😊

Skrevet

Så kjekt, har tenkt på det samme selv, men det blir nok ikke i år. Likte også ruten din, men jeg hadde nok brukt litt mer tid på de ulike stedene.😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...