AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Min far har alltid vært en litt aggressiv og fremoverlent sjåfør. Liker å kjøre fort, ligger typisk litt for tett på bilen foran, kjapp til å kjøre forbi. Nå er han i midten av 60-åra og kjører fortsatt slik. Han har sprek bil og liker vel å kjenne på at den er sprek. Var på besøk nylig og da satt jeg på med han ene dagen. Ingen veier med høy hastighet men likevel. Det var ganske ubehagelig syntes jeg, veldig brå kjøring. Virker som om han fortsatt tror han har suveren reaksjonesevne og evne til å lese trafikken. Men han har nok dårligere sidesyn for det var en del trafikanter av ulikt slag som virket å komme brått på. Vet ikke helt om eller hvordan jeg skal ta det opp med han. Noen som har vært i samme situasjon? Hvordan pleier det å gå med bajassjåfører? Bruker de å roe seg ned med alderen av seg selv? Anonymkode: 77510...b73
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 Dette er vanskelig. Min far har alltid vært opptatt av tekniske duppeditter. Når han kjøpte Tesla, kjørte han først verre enn før - det er jo en kanonkule på hjul. Men, etter hvert, ble han veldig opptatt av å kjøre sparsommelig, få strømmen til å rekke lengst mulig. Dette fikk han til å endre kjørestil noe. Men om han møter en forbanna bobil eller noe slikt, skyter han forbi som en pil, også det med reduserte reaksjonsevner. Anonymkode: 269e2...341 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er vanskelig. Min far har alltid vært opptatt av tekniske duppeditter. Når han kjøpte Tesla, kjørte han først verre enn før - det er jo en kanonkule på hjul. Men, etter hvert, ble han veldig opptatt av å kjøre sparsommelig, få strømmen til å rekke lengst mulig. Dette fikk han til å endre kjørestil noe. Men om han møter en forbanna bobil eller noe slikt, skyter han forbi som en pil, også det med reduserte reaksjonsevner. Anonymkode: 269e2...341 Skikkelig ubehagelig. Har jo nevnt til han før (for lenge siden) at jeg synes han kjører ubehagelig, uten at han har tatt det så veldig til seg. For eksempel kunne han kjøre forbi i tunneler med én hånd på rattet og en hånd på kneet til kjæresten i passasjersetet. Bare dumt. Anonymkode: 77510...b73
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #4 Skrevet 16. juli 2022 For pappa hjalp det å måtte gå betydelig ned på antall hester under panseret. V90-en måtte byttes ut med en gammel Hyundai i10 under pandemien. Kjører fortsatt litt tulling når han bruker mammas bil, men ikke like ille. Vidundermedisin. Før han måtte kvitte seg med sporty spice trengte han jevnlige turer med hestehenger for å roe ned. Verdens mest behagelige sjåfør når han kjører hest, og tuk-tuk i Bangkok ellers. Anonymkode: 79942...261 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #5 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): For pappa hjalp det å måtte gå betydelig ned på antall hester under panseret. V90-en måtte byttes ut med en gammel Hyundai i10 under pandemien. Kjører fortsatt litt tulling når han bruker mammas bil, men ikke like ille. Vidundermedisin. Før han måtte kvitte seg med sporty spice trengte han jevnlige turer med hestehenger for å roe ned. Verdens mest behagelige sjåfør når han kjører hest, og tuk-tuk i Bangkok ellers. Anonymkode: 79942...261 Takk for et humoristisk innlegg 😆 Bilen han har nå begynner å dra på årene så håper han velger en roligere bil neste gang. Syntes din far det var et nederlag å "nedgradere"? Anonymkode: 77510...b73
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #6 Skrevet 17. juli 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Takk for et humoristisk innlegg 😆 Bilen han har nå begynner å dra på årene så håper han velger en roligere bil neste gang. Syntes din far det var et nederlag å "nedgradere"? Anonymkode: 77510...b73 Nå står det ikke på penga lenger, så det blir (heldigvis for han, dessverre for alle andre) minst like sporty bil når den lille ryker. Det er for øvrig veldig morsomt å se en mann på 190 kjøre en så liten bil, så for humorens skyld håper jeg den lever evig. 😂 Njaa. Det han har slitt mest med er at bilen ikke er kraftig nok til å kjøre forbi 60-sinker på landevei og syklister i oppoverbakker, så det har vel gått mest utover tålmodigheten hans. De få gangene jeg har opplevd at han har fått kommentarer fra menn med kule biler, har han svart at det er mamma sin konebil som trengte en lengre tur. Men noe nederlag var det neppe. Hjalp nok på at han visste det var midlertidig. Anonymkode: 79942...261
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå