Gå til innhold

Dere dødelige som jobber fulltid i vanlige yrker..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som har utbetalt rundt 30.000 hver.. har alltid vært rikelig, men nå føler jeg meg fattig!!

Er muligens en overgang, men føler familien vår er i målgruppen for å slite nå  

Noen som er i samme båt som oss og vil dele budsjett? 

Anonymkode: 493b6...af9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For ordens skyld, mente ingenting nedlatende med dødelig. Kom bare ut av tastetotten når jeg prøvde å beskrive oss med vanlige/Ikke høye lønninger..

Anonymkode: 493b6...af9

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke så lett tilpasse deg noen andres budsjett, så det er bedre om du legger ut ditt budsjett, og vi kan komme med innspill?

Anonymkode: 44201...ac3

• Liker 1
Skrevet

Vi er to med langt under gjennomsnittslønn, samboer er i et lavtlønna yrke og jeg er ufør. Vi har det veldig greit og takler økte priser uten problemer. Men det hjelper jo ikke noen i en annen situasjon, kanskje med både bil og barn som vi ikke har.

Det eneste standardrådet som hjelper alle er å ta en grundig sjekk av hvor penga går og hva dere kan bruke mindre penger på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er en sånn husstand. Begge har i underkant av 30k utbetalt. Vi har lån på 2mill som egentlig ikke er et problem, men matvareprisene og drivstoffutgiftene tar oss altså! Må planlegge nøye og snu på krona.

Tror vi blir å fryse i vinter, men får bare kle på både oss og guttungen med ull og dun!

Anonymkode: e402b...160

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsørger bare megselv og husdyra med min inntekt (tett opp mot 30k) og det går "helt fint", da jeg leier og ikke har lån, ikke har bil, ikke gjeld osv. Jeg har penger til overs hver måned, men er overhodet ikke rik. Tar meg ikke råd til ferie eller "nyere teknodingser", kjøper billig mobil jeg har i mange år, etc. Blir nok en lutfattig minstepensjonist, men har svært angst for pengebruk og å ikke ha penger, så jeg er nøktern med penger.

Anonymkode: 24081...32f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2022 den 13.06):

Vi er en sånn husstand. Begge har i underkant av 30k utbetalt. Vi har lån på 2mill som egentlig ikke er et problem, men matvareprisene og drivstoffutgiftene tar oss altså! Må planlegge nøye og snu på krona.

Tror vi blir å fryse i vinter, men får bare kle på både oss og guttungen med ull og dun!

Anonymkode: e402b...160

Dere har 20 000 kr mer utbetalt i mnd enn oss. Vi har boliglån og studielån. Om dere må planlegge nøye og snu på krona med 60 000 kr inn hver mnd har dere nok mye å gå på noen utgiftsposter. Være seg mat, klær, underholdning, egenpleie osv. 

Anonymkode: 1c8d4...1aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir merkelig å dele budsjett da alle har forskjellige utgifter. Her bruker vi endel på helse f.eks., men særdeles lite på alkohol. Vi har sammenlagt 40 000 inn totalt. Av og til litt overtidsbetalt. De store utgiftene er mat, boliglån, husleie og helse. Vi har sluttet å gå ut å spise, inviterer heller venner og familie hjem. Lager mat i store kvanta. Går jevnlig over abonnenter, forsikringsavtaler osv. Før gikk det mye på klær. Den posten er kuttet helt. 

Lettere om du forteller hva du bruker på hva, så kan vi gi deg sparetips. Har dere f.eks en dyr bil? Eller bruker dere mye på røyk, alkohol eller byturer? Handler dere uten handleliste osv? 

Anonymkode: 1c8d4...1aa

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to stk som begge tjener like over 30 000. Har to barn, boliglån, 1 bil uten lån.

Vi bruker ca 16 000 på bolig pr mnd (lån, forsikringer, eiendomsskatt, tv, internett strøm)

Har måttet øke matbudsjettet til 7000. Har tidligere klart oss med 6000.

Det går rundt 1000-1500 kr på bensin, ca 1000 bil- og barneforsikring og 3500 til barnehage.

Alt dette trekkes fra felles konto.

Vi sitter begge igjen med rundt 17000 etter alle felles utgifter er betalt. Betaler eget studielån, fagforening osv, og sparer begge rundt 4-5000 i mnd. Det som er igjen går til eget forbruk, aktiviteter med barna osv. Synes vi har det romslig.

Anonymkode: 24ddd...754

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...