AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Jeg har nylig kjøpt meg en Mitsubishi automat. Denne har en innebygd start og stopp funksjon. Jeg vet jeg kan deaktivere denne med en knapp, men siden systemet starter opp igjen for hver gang jeg starter bilen glemmer jeg jo stadig vekk dette. Bilen stopper og starter så fort jeg står stille, noe som er meningen. Greit nok, men det jeg ikke forstår noe av er når jeg skal parkere bilen. Bilen stopper fordi den står stille, akkurat som den gjør i kryss. Men denne gangen skal jeg jo ikke bilen starte og kjøre videre, jeg står på den plassen jeg vil at bilen skal stå, altså parkert. Jeg trykker inn bremsen og stiller spaken på P, noe jeg alltid må gjøre for å starte og stoppe bilen. Så kommer det som gjør meg helt sprø... Bilen har allerede stanset på grunn av start og stop funksjonen, så jeg må altså starte bilen i park for så og stoppe den. Det kan da ikke være logisk. Hver gang jeg parkerer må jeg altså starte bilen for å stoppe den hvis jeg har glemt å deaktivere funksjonen. Noen som kan hjelpe og fortelle meg om det er noe jeg ikke har forstått eller om det faktisk skal være slik. I såfall helt idiotisk. Anonymkode: 9dad7...f79
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 Du må selvsagt ikke starte den etter den har stoppet.. Etter du har satt bilen i park, slipp bremsepedalen, trykk på startknappen (eller vri nøkkelen til stopp om du har nøkkelstart) Anonymkode: 1df79...051
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må selvsagt ikke starte den etter den har stoppet.. Etter du har satt bilen i park, slipp bremsepedalen, trykk på startknappen (eller vri nøkkelen til stopp om du har nøkkelstart) Anonymkode: 1df79...051 Ok, jeg har ikke nøkkelstart, det er det som forvirrer meg, jeg har heller aldri hatt automat før- Så det jeg gjør feil er å ha foten på bremsepedalen? Anonymkode: 9dad7...f79 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 Da trykker du på startknappen uten å ha beinet på bremsepedalen for å skru av tenninga uten å starte motoren. Anonymkode: 1df79...051 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå