AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Dumt spørsmål kanskje, men jeg har fått påvist hveteallergi. Disse testene er jo omdiskutert selv om de er tatt hos fastlegen. Jeg blir nok dårlig ved stort inntak, men to skiver her, en kjeks der, et pizzasykke her går helt fint. Leger vet generelt lite om kosthold så jeg fikk ikke mer informasjon. Ellers har jeg et sunt kosthold med mye grønt. Hva kan konsekvensen være av å likevel spise hvetemel i begrensende mengder? Jeg fikk beskjed om at glutenfritt ikke hjelper siden det er hvetestivelse i det. Anonymkode: 26647...7af
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 Jeg har ikke hveteallergi, men en annen kjedelig allergi som finnes i små mengder i mye. Spurte legen om det gjorde noe om jeg ikke kuttet ut alt siden jeg ikke blir akutt dårlig. Fikk da beskjed om at det skadet ikke kroppen å spise noe nå og da, men at det på sikt ville gi dårligere imunforsvar. Kuttet ut denne varen 100% og plager som jeg trodde kom av helt andre ting forsvant. Anonymkode: 93a27...66b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå