Gå til innhold

Hvorfor så få som dusjer i svømmehaller og treningssentre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er ekkelt når de drar hjem, svette uten å dusje

Har vi blitt så redde for nakenhet?

Selv dusjer jeg alltid etter trening!

Anonymkode: 0c97e...2e9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Crimson123
Skrevet (endret)

Det tar ca 10 minutter å gå, så i stedet for å drasse med seg såper, kremer, håndklær osv. Tar jeg heller dusjen når jeg kommer hjem.

Endret av Crimson123
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mye bedre dusj hjemme? Reiser hjem i treningsklær og dusjer, så slipper jeg å drasse med et lass med klær og vått håndkle også. Ganske praktisk!

Anonymkode: e9237...0b3

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer ikke fordi jeg er redd for at noen skal se meg naken. Har skrekkopplevelse fra et gym hvor jeg dusjet. Var en eldre fyr der som studerte de nakne gutta for nøye og satt der med en halvstiv en. En gang jeg dusjet ved siden av den eldre mannen spøkte han med at jeg ikke måtte miste såpa i dusjen. 

Anonymkode: 838a5...b2a

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Dusjing er privat. Og stadig flere mener menn må få gå i damegarderoben. Da blir det ikke mange kvinner igjen der, naturlig nok.

Anonymkode: 24f8f...361

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg i svømmehallen, drar jeg med rent og nyflettet hår. Jeg vasker alltid kroppen før og etter bad, men håret klemmer jeg bare tørt med et håndkle- så vasker jeg det hjemme. Jeg har ekstremt tykt hår, så dusjene i hallen fungerer dårlig til hårvask for min del 😅 

Når det kommer til treningssenter, ligger mitt lokale to minutter gange fra der jeg bor. Så da  dusjer jeg heller med en gang jeg kommer hjem. 

Anonymkode: d91f5...6a0

AnonymBruker
Skrevet

Svetter som regel en stund etter trening, i tillegg til at jeg trenger 60-liters sekk hvis jeg skulle hatt med skift. (Har belte, remmer og div i sekken fra før). Bor 15 minutter gange fra treningssenteret så like greit å dusje hjemme. 

Anonymkode: 55a07...41b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater å være naken sammen med andre. Dessuten bor jeg ett minutt fra treningssenteret. 

Anonymkode: bee75...16d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg bruker gåturen hjem fra gymmen som nedtrapping og svetter enda. Jeg svetter gjerne opp til en halvtime etter at jeg har trent, så like greit å gå hjem i treningsklærene å dusje der. 

Uhygienisk ? hvordan da? 

Anonymkode: d4201...b14

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer alltid. Nå, med høye strømpriser, anser jeg det både som et hygiene/velvære tiltak, men også som et økonomisk tiltak. 

Anonymkode: 5e1d1...291

• Liker 1
Skrevet

Så lenge jeg ikke drar hjem til deg så burde det ikke spille noen rolle for deg hvor jeg dusjer etter trening.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg bruker gåturen hjem fra gymmen som nedtrapping og svetter enda. Jeg svetter gjerne opp til en halvtime etter at jeg har trent, så like greit å gå hjem i treningsklærene å dusje der. 

Uhygienisk ? hvordan da? 

Anonymkode: d4201...b14

Det er ikke nødvendigvis uhygienisk. Men for meg virker det tungvint. Når jeg forlater treningssenter, da er den delen av dagen over. Blir mer langtekkelig å skulle hjem og dusje.

Anonymkode: 5e1d1...291

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor 500 m unna treningssenteret, så hvorfor skal jeg da dusje der? Mye greiere å gå hjem og ta en dusj. 

Og eneste jeg har med meg på trening er drikkeflaske og sko, jeg går jo da bare i treningstøy fram og tilbake. Veldig enkelt, istedenfor å måtte drasse med meg mye.

Anonymkode: 3eef5...59c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt styrete synes jeg. Å drasse med seg skift, håndkle, såper og alt sånt. Fotsopp er også noe en må passe seg for. 

Men jeg synes det er trivelig å dusje naken med andre damer. Fint å se hvor forskjellige vi er. 

Anonymkode: 4dea3...95b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enklere å dusje hjemme etter trening, slipper å pakke bag med masse ting. 

Skal jeg i svømmehallen dusjer jeg grundig rett før jeg drar hjemme (inkl barbering) men tar likevel en kjapp naken dusj der for syns skyld. Og dusjer selvsagt etter. Synes det er horribelt at folk slurver med dusj før basseng, alle andre må bade i deres kroppsvæsker 🤮 Og hadde jeg fått bestemt, hadde alle med truse under badetøyet blitt utvist. Grisete. Så hadde vi sluppet det problemet ganske raskt.

Anonymkode: 5a094...b91

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bor 500 m unna treningssenteret, så hvorfor skal jeg da dusje der? Mye greiere å gå hjem og ta en dusj. 

Og eneste jeg har med meg på trening er drikkeflaske og sko, jeg går jo da bare i treningstøy fram og tilbake. Veldig enkelt, istedenfor å måtte drasse med meg mye.

Anonymkode: 3eef5...59c

Det er billigere(gratis for deg)? Du er helt ferdig når du kommer hjem?

AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg fikk masse fotvorter fra fellesdusjene på treningssenteret så er det INGEN som får meg til å dusje der igjen. Det er de mest uhygieniske dusjene som finnes. Jeg har observert kvinner barbere musa si der og jeg har lukter tiss fra dusjene!

Det har ingenting med nakenhet å gjøre. Det er bare nasty as fuck. Er heller litt småsvett de 10 minuttene det tar å gå hjem. Hvis du synes det er mer ekkelt enn å dusje i en vortedusj så synes jeg det er du som er rar. 😛

Anonymkode: 48475...95e

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Skjønner dem veldig godt. Spesielt nå med de nye reglene om hva man må godta i garderober. Før hadde man båser, og privat avlukke. Det var mye mer privat, og man fikk både skifte og vaske seg i fred. Hadde alle dusjene gått an å lukke og låse, hadde nok alle unntatt grisene vasket seg.

Når det gjelder treningsstudio, syns jeg det stiller seg litt annerledes. For meg var det mer praktisk å skifte, og slenge meg i dusjen når jeg kom hjem etter trening. Skulle jeg dratt på jobb etterpå, hadde jeg selvfølgelig dusjet etter trening på senteret. Men når man bare skal rett hjem, ser jeg ikke problemet. Nå trener jeg uansett hjemme, og har ikke den problemstillingen lenger. 

Svømmehaller oppsøker jeg aldri lenger, da jeg syns kloren er så ekkel. Men jeg liker å bade da 🙂

Endret av Villfisker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Syns det er ekkelt når de drar hjem, svette uten å dusje

Har vi blitt så redde for nakenhet?

Selv dusjer jeg alltid etter trening!

Jeg dusjer alltid på senteret etter trening og trives godt med det. Har et veldig avslappet forhold til kroppen min og tenker at dusjing og nakenhet er  naturlig. 

Jeg blir også så lett forkjølet hvis jeg går rett fra trening og hjem svett, så dette er en god løsning for meg. Har jeg tid så liker jeg å bruke god tid på å sminke meg og føne håret. Nå er jeg gravid så får se hvor lenge jeg klarer å dusje stående, kan jo drasse med meg en krakk med på trening, det ville muligens sett litt rart ut 😂

Anonymkode: 64944...aa3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke dra med meg to håndklær, såpe til kroppen, såpe til underlivet, såpe til ansiktet, sjampo og balsam. I tillegg har jeg et par produkter i håret etter dusjing. Så er det kremer og deodoranter til kropp og ansikt. Trykket i dusjen er dårligere enn det er hjemme. Ikke kan jeg ta ned dusjhodet heller, slik jeg har bruk for. Hvis jeg skal barbere meg er ikke det noe som kan gjøres i en fellesdusj. Nei, det er mye enklere på alle måter og ta dusjen hjemme. 

Anonymkode: 76837...9fb

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...