AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Jeg er ikke sikker på om denne tråden er plassert riktig, men bare å flytte den om det skulle være feil. I forbindelse med jobben min ser jeg ofte at mange i voksen alder både saksøker skole / kommune og også i mange tilfeller får erstatning for mobbing i tiden de gikk på skole. Dette kan være så langt som 40-60 år tilbake i tid. Da jeg ikke direkte jobber med dette selv vet jeg ikke helt hvordan dette foregår. Er det noen her som har opplevd mobbing i barne- og/eller ungdomstiden og fått erstatning etterpå? Måtte du dokumentere noe? Hvordan foregikk det? erfaringer? Jeg kunne selvfølgelig bare spurt om dette på jobben, men da jeg ønsker å være anonym tar jeg det bare her. Håper noen kan svare meg. Anonymkode: 642ca...77c 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 Det må vel bevises at skolene var klar over situasjonen, og ikke gjorde noe/nok med det. Anonymkode: f905f...4d7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 Jo da, ser den. Men uansett hvordan det eventuelt var så er det jo skolens / kommunens ansvar å sørge for at alle har et godt læringsmiljø. Om man feks blir mobbet og ikke tør å si ifra eller skjønte selv at man ble mobbet før mange år senere så bør jo skolen følge med såpass mye at de har oversikt over hva som foregår. Jeg vet at det ikke alltid er sånn, men jeg mener bare at skolen burde ha et ansvar for å fange det opp uansett. Anonymkode: 642ca...77c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 Jeg ble mobbet mye på barne og ungdomsskolen på 70 og 80 tallet. Lærerne gjorde ingenting dengang med det. Jeg fant ut for min egen del og legge det bak meg. Orka ikke ta opp noen sak. Traff igjen elevene 10 år etter ungdomsskolen og de hadde ikke endret seg i det hele tatt. Orker ikke en sak som kan ta flere år og stadig rippe opp i ting. har fått hjelp i ettertid da med og bearbeide ting og tang. Anonymkode: 71f55...c15 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 Jeg har sak inne om det akkurat nå, men er ikke optimistisk om at jeg får noe. Har blitt ufør som følge av mobbingen. Anonymkode: 9fd0e...4f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå