AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Gamle kusiner og fjerne venner vil nå plutselig ta opp tråden igjen og ‘stikke innom’ på hytta. Åpenbart for meg at det kun er for å være her. Ikke for å være med oss. Han ene vil til og med jobbe litt her, men det sa jeg nei til. Han skulle bare sitte i en krok i stua. Herregud så frekk. Jeg da det var juli og at vi har ferie. De tar med en flaske vin og er så glad for å bidra. Ei kusine ville jeg gjerne være her i tre netter, men jeg sa bare nei og at det ikke passet. Hun sladret til mora at jeg var kjip. Ei annen fjern venninne av mannen med familie på fem ville gjerne være en uke. Blir helt matt. Blir jo nødt til å lage noen regler, så vi ikke helt surner. Noen forslag? Anonymkode: a3395...db9 1 3 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 Er bare å si nei, det passer ikke. Selv hadde jeg lett sagt at jeg ikke ønsket besøk av "fremmede" på hytta. De dere ikke naturlig er sammen med ellers, hadde jeg utelukket med GOD samvittighet. Hver gang.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 Folk jeg ikke tilbringer tid med til vanlig hadde det vært null problem og sagt nei til, det er heller ikke frekt på noen måte. Jeg sier gjerne "stikk innom på en kaffe hvis dere kjører forbi" for det syns jeg er hyggelig, men overnatting er no go, og alle slike henvendelser blir glatt avvist. Anonymkode: 50fa9...2b9 12
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 At de får seg til å spørre, hvem vil uansett besøke og overnatte hos noen de ikke omgås så mye med? Anonymkode: 502ad...b54 11 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Gamle kusiner og fjerne venner vil nå plutselig ta opp tråden igjen og ‘stikke innom’ på hytta. Åpenbart for meg at det kun er for å være her. Ikke for å være med oss. Han ene vil til og med jobbe litt her, men det sa jeg nei til. Han skulle bare sitte i en krok i stua. Herregud så frekk. Jeg da det var juli og at vi har ferie. De tar med en flaske vin og er så glad for å bidra. Ei kusine ville jeg gjerne være her i tre netter, men jeg sa bare nei og at det ikke passet. Hun sladret til mora at jeg var kjip. Ei annen fjern venninne av mannen med familie på fem ville gjerne være en uke. Blir helt matt. Blir jo nødt til å lage noen regler, så vi ikke helt surner. Noen forslag? Anonymkode: a3395...db9 Skjønner ikke at folk gidder å spørre. Hva slags familie har du? Har de ikke råd til å dra på sine egne ferier? Å legge seg inn på andre er jo skikkelig kjipt og kjedelig Anonymkode: 22a22...36e 2
Firefine Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 Vrient. Jeg sier at folk må spørre på forhånd og at vi har lite overnattingsgjester. Vi har nærmeste familie og noen venninner av meg. Utenfor sesong låner vi den bort mot pent bruk og de fleste setter igjen noe. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #7 Skrevet 15. juli 2022 At det går an! Blir helt sjokkert, jeg. Jeg har et vennepar som nettopp har bygd seg en helt ny hytte. Den er stor og flott, og de er barnløse, så de har hatt råd til å bruke flere millioner. Men det er bare ett soverom. De har sikkert opplevd noe av det samme som dere tidligere, TS, og vil gardere seg mot folk som maser. Anonymkode: 102f2...79b 14 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Skrevet 15. juli 2022 Hva driver folk til å drive på sånn? Kunne aldri ha falt meg inn bare pga av ei ny hytte??? Anonymkode: d081d...957 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #9 Skrevet 15. juli 2022 Er bare å si at alle spør om dagen og da sier dere nei til alle for å ikke gjøre forskjell. Dere kan ikke ha overnattende gjester hele ferien siden dere trenger tid for dere selv. Anonymkode: 4e8bb...fd1 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #10 Skrevet 15. juli 2022 Ja, de vil utnytte relasjonen, men det har du gjennomskuet. Dette innlegget fikk meg til å tenke på en bekjent som har lagt ut mye skrytebilder på Facebook. Hele byggeprosessen og ferdig resultat. Stadig oppdatering med bildeserier over ett år. Litt overkill 😆 Du har ikke gjort lignende? Som kan ha hatt innvirkning.....med bildetekster om kommende kos for familien og venner... Uansett : sett grensene med en gang. Og gratulerer med hytta . Anonymkode: fc6fa...7e0 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #11 Skrevet 15. juli 2022 Folk er jo forskjellige. Mine foreldre skaffet seg hytte for noen år siden og de blir mer fornærmet hvis de ikke får besøk på hytta, av nær og fjern slekt og venner. De vil ha mest mulig besøk og gjester for å utnytte hytta maksimalt. Samme med svigerfamilien min, der er det også om å gjøre å samle flest mulig og alle nye bekjentskaper blir invitert på hytta. Kanskje er det ikke vondt ment, bare at slekta er glad for at storfamilien endelig kan samles og de tror at dere ønsker besøk? Du må være tydelig på at dere har hytte der dere vil være i fred hvis det er det dere vil. Anonymkode: 98039...905 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #12 Skrevet 15. juli 2022 Vi hadde det problemet da vi kjøpte hytte for noen år siden. «Alle» skulle nett bare besøke oss på hytta, men ingen bidro med mat/rydding osv. Enkelte var så frekke at de ringte og lurte på når vi hadde tenkt oss på hytta slik at de kunne planlegge….. Begynte å si nei til alle, at det ikke passet osv - hytta var rett og slett blitt en felleshytte for alle, men vi betalte🥴 Anonymkode: 96bfb...87e 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #13 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Gamle kusiner og fjerne venner vil nå plutselig ta opp tråden igjen og ‘stikke innom’ på hytta. Åpenbart for meg at det kun er for å være her. Ikke for å være med oss. Han ene vil til og med jobbe litt her, men det sa jeg nei til. Han skulle bare sitte i en krok i stua. Herregud så frekk. Jeg da det var juli og at vi har ferie. De tar med en flaske vin og er så glad for å bidra. Ei kusine ville jeg gjerne være her i tre netter, men jeg sa bare nei og at det ikke passet. Hun sladret til mora at jeg var kjip. Ei annen fjern venninne av mannen med familie på fem ville gjerne være en uke. Blir helt matt. Blir jo nødt til å lage noen regler, så vi ikke helt surner. Noen forslag? Anonymkode: a3395...db9 For noen usexy folk! Anonymkode: 2a686...8f7 1
Ullvott Skrevet 15. juli 2022 #14 Skrevet 15. juli 2022 (endret) Å bli brukt som nærmest gratis hotell skal man virkelig ikke finne seg i. Jeg kan gjerne ha gjester på hytta, men hovedregelen er at vi som faktisk eier hytta og er vertskap inviterer. De som inviterer seg selv blir tatt imot bare hvis vi vil eller orker, og max to netter. Som regel sier vi at det ikke passer fordi vi har andre planer. Det betyr ikke nødvendigvis at vi HAR planer, men det er en hvit løgn som er enkel å ty til. Endret 15. juli 2022 av Ullvott 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #15 Skrevet 15. juli 2022 Ullvott skrev (32 minutter siden): Å bli brukt som nærmest gratis hotell skal man virkelig ikke finne seg i. Jeg kan gjerne ha gjester på hytta, men hovedregelen er at vi som faktisk eier hytta og er vertskap inviterer. De som inviterer seg selv blir tatt imot bare hvis vi vil eller orker, og max to netter. Som regel sier vi at det ikke passer fordi vi har andre planer. Skulle bare mangle..hadde dratt til noens hytte uten at de som eier hytta ønsket meg der og inviterte. Anonymkode: d081d...957 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #16 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skulle bare mangle..hadde dratt til noens hytte uten at de som eier hytta ønsket meg der og inviterte. Anonymkode: d081d...957 hadde aldri dratt til noens hytte... skulle det være. Anonymkode: d081d...957 4
Hareena Skrevet 15. juli 2022 #17 Skrevet 15. juli 2022 En kollega og hennes mann måtte selge båten pga veldig mange plutselig gode venner som tok kontakt så snart sola var framme og båteierne evnet ikke sette grenser, løsningen ble salg… 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #18 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gamle kusiner og fjerne venner vil nå plutselig ta opp tråden igjen og ‘stikke innom’ på hytta. Åpenbart for meg at det kun er for å være her. Ikke for å være med oss. Han ene vil til og med jobbe litt her, men det sa jeg nei til. Han skulle bare sitte i en krok i stua. Herregud så frekk. Jeg da det var juli og at vi har ferie. De tar med en flaske vin og er så glad for å bidra. Ei kusine ville jeg gjerne være her i tre netter, men jeg sa bare nei og at det ikke passet. Hun sladret til mora at jeg var kjip. Ei annen fjern venninne av mannen med familie på fem ville gjerne være en uke. Blir helt matt. Blir jo nødt til å lage noen regler, så vi ikke helt surner. Noen forslag? Anonymkode: a3395...db9 syns det bare er hyggelig når familie stikker innom på kaffe/middag. Men overnatting i flere døgn høres merkelig ut Si dere ønsker å være i fred på hytta nå i starten. Tar kontakt ved leilighet, Virker som dere har problem med å sette grenser for dere selv. Anonymkode: ce664...197 1
Tough cookie Skrevet 15. juli 2022 #19 Skrevet 15. juli 2022 Er det fordi hytten er så lukrativ og ligger på et flott sted? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #20 Skrevet 15. juli 2022 Folk som inviterer seg selv styrer jeg fint unna. Det er JEG som bestemmer hvem som skal komme på besøk. Anonymkode: 2c8f4...b84 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå