Gå til innhold

Husmødre og homeparties

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Advarsel: dette blir en utblåsning! :o

Hvorfor har jeg følelsen av at annenhver hjemmeværende husmor driver med salg av et eller annet mer eller (stort sett) mindre nyttig produkt?? På få måneder har jeg blitt forsøkt vervet i omtrent alt hva man kan oppdrive av såkalt nettverksmarkedsføring; Natures of Scandinavia, Cacas, Shine Club, Tupperware, Oriflame... You name it! :x

Det verste er måten man blir forsøkt vervet på. Det kan aldri bare tas over telefon. Neida. For da kan man jo bli avvist. Flere ganger har jeg fått telefon/mail/sms om at jeg må møte vedkommende fordi hun har noe vanvittig spennende å fortelle. Siden det har vært snakk om venninner i varierende grad har jeg sagt ja. Og så fått en haug papirer og lovord om penger i fleng slengt i ansiktet.

Det holder heller ikke å si nei én gang. Om jeg ikke vil være selger, vil jeg i alle fall kjøpe produkter av dem?

Hvis jeg trenger kakeformer får jeg tak i dem selv, der jeg vil og når jeg vil. Jeg kjøper ikke renseprodukter til bilen for flere år framover selv om jeg får aldri så mye bonevoks på kjøpet. Jeg trenger for det første ikke slankeprodukter og om jeg gjorde det ville jeg ha satset på gammeldags trim i stedet for milkshake. Og jeg kjøper ikke sminke selv om den ser bra ut på dama i katalogen.

Tror de selv på flokslene sine, mon? Om jeg så hadde tjent mye penger på noe sånt, hadde jeg aldri greid å lire av meg slikt tull, spesielt ikke til venner. Jeg får virkelig en vond smak i munnen bare av å høre på.

Teite husmødre! Finn dere en skikkelig jobb! :evil: :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en såkalt husmor.

Hverken kjøper eller selger homeparty greier.

Ikke noen av vennene mine heller.

Tror det er du som har feil venner jeg :roll:

Skrevet

Kan heller ikke fordra å bli prakket på en masse heslige ting jeg ikke trenger.

MEN, jeg kan godt forstå at de som har valgt å være hjemme med hus og barn, har lyst til å ha en liten inntekt som er bare deres. "Eggepenger" kalte man det i gamle dager, hvor husmor på gården skaffet seg sine egne penger med å ha høner og selge egg. For det var det hun hadde muligheten til da.

I dag er det homeparties og andre måter å jobbe hjemmefra på.

Og hvis man har valgt en familieform hvor hun er hjemme og han jobber, så synes jeg det er bra tak i dama som gjør noe for å skaffe seg litt lommepenger, eller spe på familiebudsjettet. Det blir derfor helt fjernt å oppfordre til "å skaffe seg en skikkelig jobb" - for det passer kanskje ikke sånn. Dessuten er det 100.000 uten "skikkelige jobber" i dette landet - jeg sier ikke mer.

Men jeg vil på det sterkeste oppfordre de som har noe å selge til å oppføre seg som folk! Jeg takket senest nei til et tilbud siste uke, og jeg hadde lyst på produktet, jeg trengte det, det var midt i blinken på riktig tid, men jeg ble så vanvittig provosert av salgsmetoden.

Og, jeg kan få tak i dette på annen måte, så jeg tapte ikke stort.

Skrevet

Jeg er husmor, og heldigvis jeg driver ikke med homeparties bare for moro.

Det er mange år siden jeg var på et såkalt Oriflame party. Kjøpte noen produkter jeg vedgår det, men de var ikke til det beste for meg.Reagerte dessverre på produktene. Men ble forsøkt vervet men takket nei.

Her er det mer eller mindre slutt på disse partyene, i og med fordi folk ikke gidder å gå.

Jeg er glad jeg slipper å bruke penger på ting jeg overhodet ikke har bruk for. Et annet er disse produktene er jo veldig dyre også. :sjarmor:

Gjest indiangranny
Skrevet

Jeg reagerer også på Oriflame produktene,har ei venninne som er ivring etter og ha party.Jeg blir alltid bedt morro å se hva de tilbyr.Jeg kjøper aldri noe da ....Men tupperware har jeg kjøpt litt bokser og slikt.

Det sste nye er jo sex leketøy slikt party har jeg alldri vært på ,det hadde vært morro.Jeg hadde ikke kjøpt noe da heller fordi gubben tar den jobben. :) De som har bedt meg til slike partier er ikke blitt rik på meg,de prøvde å værve meg men jeg beit ikke på det agnet der.

hilsen

indianlady :kul:

Skrevet

Ja, huff. Jeg tror jeg skal kutte ut jobben og satse på fulltid på selge dildoer via homeparty-ting! :ler::ler:

http://www.dildoparty.no/

Det MÅ man jo bare bli rik på da. Iallefall i følge avisene og TV.. Dildosaget tar jo av.

Husmødre: Jeg tror dere må kutte ut oriflame og begynne med dildoer i stedet. Folk er iallefall ikke allergiske mot dem! :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde dildoparty jeg..............KNALLSUKSESS!!!!!!!

VI kjøpte som bare det, hele gjengen.

:D :D :D

ANBEFALES!! YES!! :wink:

Skrevet

Jeg har vært i begge roller, jeg.

Jeg var ikke innom Tupper-flame, men solgte en blanding av rengjøringsartikler og kosmetikk. (Litt til å shine opp huset og litt til å få mor til å glitre....)

Og jeg solgte best når jeg presset minst, og jeg la meg på en linje hvor jeg ikke maste på salg. (egentlig solgte jeg bra) Men jeg var ikke avhengig av den inntekten på noen måte. Det var en ekstrajobb, for det "lille ekstra". Syntes det var ganske hyggelig å være selger i den settingen, jeg, for jeg traff mange hyggelige mennesker. Men det ble etterhvert slitsomt å skulle ut tr-tre kvelder i uka (for å tjene noe, måtte jeg det), så jeg kutta det ut.

Og jeg har vært gjest og vertinne for ulike party. Det er faktisk litt mer styr - det å være vertinne, enn å være selger. Men det kan være kjempehyggelig også, med gode venner. Men det er sjelden jeg kjøper noe, og jeg sier ofte nei - fordi jeg vet at det ikke er noe for meg, og jeg blir sur hvis noen prøver å presse på meg noe jeg ikke vil ha. Og det må det gå an å si ifra om, mener jeg.

Som nyinnflyttet til et sted, kan et slikt party være en måte å bli kjent med naboene på også - ikke sant?

Skrevet

Jeg driver med nettverk! Ikke salg, det går på tjenester.....

Jeg driver med å formiddle tjenester som Fasttelefon, mobiltelefon, strøm, e-handel, internettabonemang osv /(fprsikringer/tvlisens)

-Slikt som folk må ha! Tilbyr lavere pris enn de største konkurentene!!!

Og det er kjempegøy!!! Møter folk på møter/hotell/event. KOKER!!!!!

Trenger ikke kjøpe noe slags produkt som blir stående eske på eske i garasjen av alskens!!

Dette er det alle begynner å satse på nå. Likens med naruren owv og shine har nettopp begynt med telefon. Hehehe, de henger 11 år etter oss

i acn.

Flere som er med i ACN?

Skrevet

er ikke plastikk tupperware dingsene svindyre ;=)?

Skrevet

Vilja: Vi har ACN tlf abb. og er meget fornøyd, latterlig lave priser :D

Skaffet det fra en kompis av sambo som driver med acn.

Skrevet

HELT FANTASTISK!!!

Har uppline i OSLO!

Opptill 4 stk. Kanskje en av dem?? - Lov å håpen, vinga.

:briller::briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...