Gå til innhold

Blødning i svangerskapet og foster mindre enn normalen - håpløst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 6+5, og har blødd noe de siste to ukene. Knapt noe rennende blod, og ingen klumper, men en del utflod (både rosa, noe rødt og nå de siste dagene brunt).

På ultralyd var det normal hjertelyd i går, men fosteret var mindre enn 6+4. Det var kun 2-3mm fikk jeg beskjed om, og at det skulle vært et par mm lengre for å tilsvare 6+4. Gynekolog sa at denne størrelsen tilsvarte 6+0 eller 5+6…. At vi skal se hvordan det utvikler seg.

Men kjenner at jeg mister håpet nesten av dette. Blødning, og så mindre foster enn normalt. Er det noen positive lignende erfaringer der ute, at det endte godt likevel? Gynekolog sa at jeg muligens er kommet kortere enn jeg tror, men det er egentlig ikke mulig siden jeg brukte eggløsningstester. 😔

Anonymkode: 0c710...7ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du VET ikke når du hadde eggløsning uavhengig av el-tester. De er ikke 100% sikre og syklus er ikke 100% stabil. Du kan ha hatt eggløsning flere dager etter positiv test - testen kan ha vært falsk positiv eller kroppen fikk det ikke til å prøvde på nytt. Man vet aldri. Slapp av :) og selv om du hadde el den dagen er det ikke gitt egget ble befruktet og festet seg akkurat den dagen heller. 

De eneste som VET når de ble befruktet er de som går gjennom IVF. 

de kan også måle feil på ultralyd. Jeg ble flyttet 1-2 uker frem og tilbake flere ganger i løpet av svangerskapet. 

Anonymkode: e89a0...16b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du VET ikke når du hadde eggløsning uavhengig av el-tester. De er ikke 100% sikre og syklus er ikke 100% stabil. Du kan ha hatt eggløsning flere dager etter positiv test - testen kan ha vært falsk positiv eller kroppen fikk det ikke til å prøvde på nytt. Man vet aldri. Slapp av :) og selv om du hadde el den dagen er det ikke gitt egget ble befruktet og festet seg akkurat den dagen heller. 

De eneste som VET når de ble befruktet er de som går gjennom IVF. 

de kan også måle feil på ultralyd. Jeg ble flyttet 1-2 uker frem og tilbake flere ganger i løpet av svangerskapet. 

Håper du har rett. Ble du flyttet frem og tilbake også tidlig i svangerskapet?

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Håper du har rett. Ble du flyttet frem og tilbake også tidlig i svangerskapet?

Jepp🤷🏽‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen. Hadde det slik med min første. Blod i de fargene helt til fødsel. Av og på. Utrolig slitsomt og gir mye bekymring..

Anonymkode: cf2f8...e32

• Nyttig 1
Gjest Albbas
Skrevet

Vet ikke hvor mange ganger jeg har skrevet dette på KG, men ja, jeg har opplevd det samme, og ja, det gikk helt fint. 

Størrelsen på et embryo utfra alder er bare et gjennomsnitt. Noen embryo ER mindre enn snittet og noen ER større. I tillegg er det superlett å måle litt feil når det er så lite. 

Jeg hadde 6 dager i avvik da jeg var 6+6. Og blødde, til tider mye. Men gikk helt fint. 

Hadde ivf så visste nøyaktig alder på embryo. 

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (32 minutter siden):

Vet ikke hvor mange ganger jeg har skrevet dette på KG, men ja, jeg har opplevd det samme, og ja, det gikk helt fint. 

Størrelsen på et embryo utfra alder er bare et gjennomsnitt. Noen embryo ER mindre enn snittet og noen ER større. I tillegg er det superlett å måle litt feil når det er så lite. 

Jeg hadde 6 dager i avvik da jeg var 6+6. Og blødde, til tider mye. Men gikk helt fint. 

Hadde ivf så visste nøyaktig alder på embryo. 

Betryggende å lese, takk.

Jeg har nå brun utflod, siden i går ettermiddag(et par timer etter ultralyden startet det), og litt «slintrer» innimellom som også er brune. Blir jo livredd, men har fremdeles symptomer på graviditet.

Gjest Albbas
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Betryggende å lese, takk.

Jeg har nå brun utflod, siden i går ettermiddag(et par timer etter ultralyden startet det), og litt «slintrer» innimellom som også er brune. Blir jo livredd, men har fremdeles symptomer på graviditet.

Krysser fingrene for deg. Den usikkerheten er utrolig slitsom å gå rundt med! ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd dette, og det var dessverre en missed abortion. 

Anonymkode: f4e1e...392

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har opplevd dette, og det var dessverre en missed abortion. 

Trist å lese. Hadde du fått se/høre hjerteaksjon på fosteret før ma ble konstatert?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Trist å lese. Hadde du fått se/høre hjerteaksjon på fosteret før ma ble konstatert?

Den ene gangen, ja, i uke 7. Fosterlyden var svakere enn forventet. Nye ultralyder en uke senere og da var fosteret absorbert. Andre gangen var jeg der i uke 10 for første ultralyd, da var det helt tomt. Har fått to friske barn etter det❤️ Lykke til ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså dette er sinnsykt lite! Det er lett å måle feil på et så lite foster - husk det er snakk om mm , i tillegg er du ikke 100 % sikker når egget ble befruktet. Det kan ta 48 timer fra det slipper til egget er "nede". Bruk tiden til hjelp og ikke grav deg ned i bekymring. 

Jeg fikk selv vite at man helst ikke bør måle før tidligst uke 8 (helst uke 10) fordi det er så smått. 

Anonymkode: 15f3c...56c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså dette er sinnsykt lite! Det er lett å måle feil på et så lite foster - husk det er snakk om mm , i tillegg er du ikke 100 % sikker når egget ble befruktet. Det kan ta 48 timer fra det slipper til egget er "nede". Bruk tiden til hjelp og ikke grav deg ned i bekymring. 

Jeg fikk selv vite at man helst ikke bør måle før tidligst uke 8 (helst uke 10) fordi det er så smått. 

Glemte å nevne at min befruktning skal ha skjedd (ut fra ou) dagen før positiv eggløsningstest, så kan jo være dette også er tilfelle for deg :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2022 den 18.54):

Takk. Blødde enda mer, så fikk to ultralyder og blodprøver denne uka (har et høyrisikosvangerskap, så får ekstra oppfølging). På mandag fikk jeg beskjed om at det ikke var noe foster i livmor lenger, og skulle ta blodprøver for å måle hcg. 
Torsdag ny blodprøve og ultralyd. Blodprøver viste normal stigning av hcg, og de mistenkte blæremola siden de ikke så noe foster på mandag. Veldig skremmende beskjed å få.

Men, ultralyden viste et foster med normal hjerteaksjon! Veldig overveldende og overraskende. Jeg hadde blødd mye mørkerødt og lyserødt blod siden mandag, og tenkte at kroppen hadde satt i gang spontanabort og at jeg skulle få abortpiller på sykehuset for å bli ferdig med prosessen.

De beklaget at jeg fikk så motstridende beskjeder fra gang til gang, men kunne nå si at svangerskapet så normalt ut!

Fra torsdag forrige uke, da fosteret målte kun 2-3 mm, hadde det på ca en uke vokst til rundt 8 mm. 

Skal på ny ultralyd om to uker, og se om det fremdeles er liv. De kunne ikke si noe om dette kommer til å gå bra eller ikke, så jeg må bare vente å se.

Skriver denne oppdateringen fordi jeg selv flere ganger har søkt på ting jeg lurer på og litt frustrerende når man i noen tråder ikke får vite hvordan det gikk. 

• Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...