AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Jeg har generalisert angst, og det siste halvåret har jeg vært mer plaget enn tidligere. Nå står ferien for tur, og for meg som synes det er tryggest hjemme så kjenne jeg at jeg gruer meg. Vi skal reise på ferie med svigerforeldrene mine, og jeg synes det er så utfordrende å tenke på at jeg må bli med på ting hvor angsten vil herje, men samtidig skjule hvordan jeg har det. De vet ikke om dette da jeg holder det for meg selv. Jeg synes det er skikkelig kjipt at alt vi gjør sammen gjør jeg med det ekstra ubehaget, det føles så urettferdig. Samtidig prøver jeg å ikke drive med unngåelse, men jeg vil jo kose meg og slappe av i ferien jeg også, ikke bare gå med høye skuldre fordi jeg skjuler angsten. Noen som har noen tips og råd eller er i samme situasjon? Jeg ønsker ikke fortelle om problemene mine da svigerforeldrene min er litt gammeldagse og har ikke samme åpenhet rundt psykisk helse som vi som er yngre har. De er litt der at man bare skal ta seg sammen hver gang man føler noe som ikke er gode følelser. Anonymkode: 33327...cc0
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 Anbefaler deg å snakke med psykolog så du får verktøy til å takle angsten du har. Det er dessverre ingen felles oppskrift for oss alle med angst, da hadde ingen hatt det. Hvis du allerede vet hva som fungerer for å roe angsten hos deg, start der. Kan din partner være til hjelp? Kan du ta egentid for å gjøre det du trenger/har lyst til? Anonymkode: 7e77e...346
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå