Gå til innhold

Covid, feber, sædceller. Forsøk utsatt? Noen som vet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei ❤️ samboeren min fikk corona for 2 uker siden + feber, hadde feber senest for en uke siden. Leser mye om at feber kan skade sædcellene og at flere klinikker har 3 mnd karantene da før forsøk. Han målte ikke hvor høy feberen var. Klinikken har ferie, noen som vet? 

Anonymkode: 69a4c...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville i alle fall ikke startet på medisiner før du har snakket med de. Det er i verste fall sure penger å tape. Da er det bedre å vente en syklus ekstra, selv om jeg skjønner at dere selvsagt vil komme igang raskest mulig. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Neutral90 skrev (50 minutter siden):

Jeg ville i alle fall ikke startet på medisiner før du har snakket med de. Det er i verste fall sure penger å tape. Da er det bedre å vente en syklus ekstra, selv om jeg skjønner at dere selvsagt vil komme igang raskest mulig. 

Ja du har rett i det ❤️

Anonymkode: 69a4c...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også samme spørsmålet som deg - men jeg finner heller ikke noe helt tydelig svar. I vårt tilfelle målte han feberen, og den var på 38°c, så ikke høy feber.

Skal etter planen begynne med medisiner i starten av august før klinikken åpner etter sommerferie. Er jo fryktelig kjedelig å gå en uke på sprøyter for ingen nytte, men samtidig så føles ukene så lange at å vente til neste syklus igjen føles som en evighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har ikke jeg vært igjennom IVF, så det kan jo være andre grunner til at det er anbefalt å vente enn jeg vet om.

men har erfaring med feber og sædcelle som klarte seg fint. Gikk på letrozol og var på time for å vurdere når ovitrelle kunne settes. Fikk beskjed om samme dagen, og nevnte i en bisetning av samboer heldigvis var frisk igjen etter omgangssyke. Gyn spurte om feber og jeg sa at vi ikke målte men at jeg nærmest brant meg på han den ene kvelden. Da ville han ikke at jeg skulle ta sprøyten likevel. Sa at sædcellene var satt ut av spill i opptil tre mnd etter feber. Jeg ble knust og vi ble enige om at jeg kunne sette den likevel, men ikke ha store forventninger og heller se på det som en testmnd med ovitrelle (siden det var første gang jeg skulle prøve den). Det ble jaggu en spire og den satt hele veien ❤️

Anonymkode: 814a2...e69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke egentlig svar til deg, men kanskje håp til noen som leser dette og prøver naturlig? Uansett; både meg og samboer fikk covid i februar. Hadde vært prøvere i over et år, jeg med pcos og brukte metformin. Etter covid ble eggløsing utsatt en uke, som er vanlig uavhengig av hvilken forkjølelse man har, men det var den måneden det faktisk klaffet for oss, altså etter covid. Vi var begge syke lenge med feber.

Anonymkode: 96280...57d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...