Gå til innhold

Hvorfor selger ikke folk på trygd NFT-er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk ❤️

Anonymkode: de2a0...dc0

Bare hyggelig; du må være flink med leire.

Det eneste jeg selv har fått til på det feltet, er en leirfigur som jeg laget på skolen da jeg var barn, og den minnet mer om et fryktinngydende vesen fra det ytre rom enn personen jeg ønsket å forme, så all ære til deg og andre som klarer dette.

Anonymkode: 8d299...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Riktig mørke skyer i NFT-markedet nå; det gjelder tydeligvis å selge mens det fortsatt er noen som vil kjøpe:

https://www.aftenposten.no/kultur/i/bGRRzq/kryptokunst-har-moett-veggen

Quote

Kryptokunst har møtt veggen

I fjor ga NFT-teknologien kunstnere og musikere håp om en digital fremtid med bedre økonomi. Det siste halvåret har omsetningen falt med 94 prosent.

[...]

Mye holdt seg høyt omtrent til årsskiftet 2021/2022. Men nå i juli viste tall fra nettstedet
Cryptoslam at den daglige omsetningen av NFT-ER hadde falt med 99 prosent fra toppen i januar i
år til bunnen i juli. Den gjennomsnittlige prisen for en NFT har falt med 94 prosent.
– Prisene på disse Nft-ene er bygget på momentum, ikke reell verdi. Alt som er bygget på
momentum gjennom promotering via kjendiser og FOMO (fear of missing out) dør like fort som det
er bygget opp, sier partner Edmund Young i konsulentbyrået Celebrus Advisory til den nettavisen
The Edge Markets.

Dette minner litt om galskapen i markedet for OL-pins i Norge før Lillehammer-OL i 1994; pins folk var villige til å gi bort høyrehånden sin for, var det plutselig ingen som hadde bruk for lenger etter at OL var over og samlerinteressen raste med et brak ...

https://sagablott.no/pins/

Quote

Var du smart nok til å investere i Lillehammer pins på 90-tallet? Da kan du sitte på en bortgjemt skatt…eller?

Jeg var 13 år, ivrig samler og fremtidig pinsmillionær. Som ung rabbagast var det mye en dro med seg hjem i samleresken. Men Lillehammer pins var noe eget. Du ble medlem av en veldig stor og eksklusiv klubb. Pins forenet folket.

Mine pins ble utstillt på en knallrød Coca-Cola rumpetaske. Målet var å ha så mange pins at en ikke engang kunne se den røde fargen. Det skulle glitre og det skulle klitre i en rumpetaske av solid sølv. Men med begrenset budsjett så måtte det supplementeres med flere uofisielle pins. Faktisk så uofisielle at de ikke hadde noe med Lillehammer å gjøre i det hele tatt. Pyton, Onkel Skrue, Flåmsbana, World Cup og lignende var alle med på å skape et falskt helhetsinntrykk.

Drømmen var selveste fakkelmannen i solid gull. Men den var altfor kostbar og ikke for folk flest. Lillehammer pins var ikke bare fagre for øyet. De var også en investering for fremtiden. Pins var fremtidens myntenhet og Kristin og Håkon skulle sikre pensjonisttilværelsen.

pins_web-696x696.jpg

Anonymkode: 8d299...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 15.7.2022 den 19.45):

Uføretrygdet på minste sats her. Dette har jeg allerede gjort gitt.

Jeg tok bilder av 18 unike figurer jeg hadde laget i leire, tok bilde av de og solgte de slm NFT. Jeg har solgt alle NFTene og tjente 732 842,- totalt

Anonymkode: de2a0...dc0

Har lest i tråden men fikk ikke tak på om du ble trukket i uføretrygden? 

Anonymkode: 77efd...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...