AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 https://www.dagbladet.no/nyheter/to-turistvoldtekter-anmeldt-i-ferieparadis/76653730 Jeg skjønner ikke at folk tør å la totalt fremmede menn bli med opp på et hotellrom. Hva tror de egentlig man tror skal skje der? Sitte å snakke sammen på sengekanten? Kan noen forklare? Anonymkode: c1da1...564 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 De var jo en gjeng da, og det er ikke sånn at alle menn er voldtektsmenn. Jeg har festet med menn tusenvis av ganger og har enda til gode å bli voldtatt. Mange som har hatt anledning. Anonymkode: ef988...a43 11
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 Hedy Lamarr skrev (7 minutter siden): Slutt med victim blaming! Dette er ikke det. Anonymkode: 16f5a...3d5 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 1 hour ago, Hedy Lamarr said: Slutt med victim blaming! Hvorfor mener du at det er det? Kan man ikke spørre om hvorfor folk tar med seg totalt fremmede menn inn på et hotellrom, med mindre de ønsker sex da selvfølgelig. Jeg fikk inntrykk her at det ikke var ønsket så, hvorfor? Anonymkode: a6ff0...732 4
Anonymbruker*** Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 Hver eneste gang jeg lese om folk som brenner inne.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #7 Skrevet 15. juli 2022 Man må da for @#$% kunne ha en relasjon til en person, sex eller ikke uten å være bekymret for å bli voldtatt. Anonymkode: 114eb...7da 11 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor mener du at det er det? Kan man ikke spørre om hvorfor folk tar med seg totalt fremmede menn inn på et hotellrom, med mindre de ønsker sex da selvfølgelig. Jeg fikk inntrykk her at det ikke var ønsket så, hvorfor? Anonymkode: a6ff0...732 Om det ender med sex eller ikke er helt irrelevant. Uansett ikke greit å voldta. Anonymkode: 114eb...7da 4
snillOnkel Skrevet 15. juli 2022 #9 Skrevet 15. juli 2022 (endret) Å få menn til forandre seg er feil spor. «Menn» voldtar ikke. Noen få menn voldtar, men disse voldtar ikke mindre uansett hvor mange fakkeltog som arrangeres. Kvinner bør heller gjøre noen små grep for å unngå voldtekt. Ikke drikke seg sanseløs og bli med fremmede hjem, for eksempel. Om jeg er i slummen i Soweto tar jeg ikke på mine fineste klær og dyreste klokke og legger meg til å sove på en benk. Det kan føles urettferdig at jeg som potensielt offer ikke kan gjøre 100% som jeg vil hele tiden, men jeg har akseptert at verden dessverre ikke bare er snill. Anbefaler kvinner å gjøre det samme. Endret 15. juli 2022 av snillOnkel 9 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #10 Skrevet 15. juli 2022 Vel. Er kun 1 av 50 menn som har voldtatt. Og de som voldtar gjør det som oftest flere ganger. Det betyr en kvinne fortsatt kan gå 49 helger ute på byen, bli med en ny mann hjem uten å bli voldtatt. Anonymkode: ee4ef...3b1 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #11 Skrevet 15. juli 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Om det ender med sex eller ikke er helt irrelevant. Uansett ikke greit å voldta. Anonymkode: 114eb...7da Har ikke sagt at det er greit å voldta. Jeg bare skjønner ikke. Når man så ofte leser om dette så skulle man tro at man på ett tidspunkt skjønner at det er litt lite smart. Om jeg hadde vært ute på byen så hadde jeg aldri faen i helvete, tatt med meg en fyr opp hjem/til hotellrommet med mindre jeg hadde tenkt til å ha sex med ham. Anonymkode: a6ff0...732 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #12 Skrevet 15. juli 2022 snillOnkel skrev (1 time siden): Å få menn til forandre seg er feil spor. «Menn» voldtar ikke. Noen få menn voldtar, men disse voldtar ikke mindre uansett hvor fakkeltog som arrangeres. Kvinner bør heller gjøre noen små grep for å unngå voldtekt. Ikke drikke seg sanseløs og bli med fremmede hjem, for eksempel. Om jeg er i slummen i Soweto tar jeg ikke på mine fineste klær og dyreste klokke og legger meg til å sove på en benk. Det kan føles urettferdig at jeg som potensielt offer ikke kan gjøre 100% som jeg vil hele tiden, men jeg har akseptert at verden dessverre ikke bare er snill. Anbefaler kvinner å gjøre det samme. Så vi kvinner kan ikke få lov til å gjøre det samme som menn? Vi skal ikke få lov til å bli fulle, ikke få lov til å ta med en mann hjem, vi kan ikke dra på nach? Må vi starte å kle oss anstendig og? Anonymkode: 8784f...28d 9 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #13 Skrevet 15. juli 2022 snillOnkel skrev (9 timer siden): Å få menn til forandre seg er feil spor. «Menn» voldtar ikke. Noen få menn voldtar, men disse voldtar ikke mindre uansett hvor mange fakkeltog som arrangeres. Kvinner bør heller gjøre noen små grep for å unngå voldtekt. Ikke drikke seg sanseløs og bli med fremmede hjem, for eksempel. Om jeg er i slummen i Soweto tar jeg ikke på mine fineste klær og dyreste klokke og legger meg til å sove på en benk. Det kan føles urettferdig at jeg som potensielt offer ikke kan gjøre 100% som jeg vil hele tiden, men jeg har akseptert at verden dessverre ikke bare er snill. Anbefaler kvinner å gjøre det samme. 🤮🤮🤮 Anonymkode: 2f583...5b6 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #14 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): De var jo en gjeng da, og det er ikke sånn at alle menn er voldtektsmenn. Jeg har festet med menn tusenvis av ganger og har enda til gode å bli voldtatt. Mange som har hatt anledning. Anonymkode: ef988...a43 Ja og det å kjøre uten bilbelte i mange år kan gå fint det. Betyr ikke at det ikke utgjør en enorm risiko for liv og helse. Er ikke victim blaming å be folk ta bittelitt ansvar for sin egen sikkerhet. Anonymkode: ea39f...374 2
Gjest Warrior Skrevet 15. juli 2022 #15 Skrevet 15. juli 2022 (endret) Mange regner kanskje med at de færreste faktisk velger å voldta andre? Man vil jo tro at folk ikke vil andre vondt. Om det er fremmede, kjente eller kjæreste. Det er jo ikke lett å skjønne hvorfor noen velger å voldta og gjør andre vondt, noe som kan få de i fengsel i mange år. Det er uansett aldri greit å voldta om folk tar fremmede eller kjente med på hotellrom. Aldri. Å når man møtes for sex så er det lov å si nei og ombestemme seg. Et nei er alltid et nei og det må respekteres. Under sex så er det lov å si stopp eller nei jeg vil ikke mer og da skal sexen alltid stoppes. Endret 15. juli 2022 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #16 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har ikke sagt at det er greit å voldta. Jeg bare skjønner ikke. Når man så ofte leser om dette så skulle man tro at man på ett tidspunkt skjønner at det er litt lite smart. Om jeg hadde vært ute på byen så hadde jeg aldri faen i helvete, tatt med meg en fyr opp hjem/til hotellrommet med mindre jeg hadde tenkt til å ha sex med ham. Anonymkode: a6ff0...732 Voldtekt er ikke sex!! Kanskje ville hun ha sex, men var ikke enig i premissene hans, kanskje var han for hardhendt og hun ba ham stoppe underveis, kanskje sa eller gjorde han noe som fikk henne til å miste lysten på ham men han tvang seg på likevel. Voldtekt er ALDRI offerets feil! Anonymkode: 30f74...12c 3 5
AnonymBruker 42 Skrevet 15. juli 2022 #17 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva tror de egentlig man tror skal skje der? Sitte å snakke sammen på sengekanten? Kan noen forklare? Ja - det er jo veldig naturlig å tro... Ta en drink på balkongen, snakke sammen om vær og vind, whatever... Det er jo veldig unaturlig å tro at noen skal tvinge seg til sex, iaf... Ikke at man ikke skal være forsiktig altså, men heldigvis er det sånn at man ikke burde regne med å bli voldtatt fordi man velger å være alene med en mann, lizm 2 1
AprilLudgate Skrevet 15. juli 2022 #18 Skrevet 15. juli 2022 Hver eneste gang? Vel, det er nok fordi de aller fleste voldtekter gjennomføres av en kjæreste eller noen man kjenner godt. Så man går nok ikke utfra at den personen skal voldta. 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #19 Skrevet 15. september 2022 On 7/15/2022 at 8:40 AM, Hedy Lamarr said: Slutt med victim blaming! On 7/15/2022 at 8:23 PM, AnonymBruker 42 said: Ja - det er jo veldig naturlig å tro... Ta en drink på balkongen, snakke sammen om vær og vind, whatever... Det er jo veldig unaturlig å tro at noen skal tvinge seg til sex, iaf... Ikke at man ikke skal være forsiktig altså, men heldigvis er det sånn at man ikke burde regne med å bli voldtatt fordi man velger å være alene med en mann, lizm Likevel så skjer det gang på gang på gang. Da tenker jeg det er veldig naivt å tro at sånt bare skjer alle andre og ikke meg. Har virkelig ingenting med victim blaming å gjøre! Victim b er bare en tåpelig hersketeknikk man bruker for tvinge samfunnet til å feie under teppet hvor uforsiktig og naiv du var som ble med fremmede menn hjem og drakk deg full. Et forsøk på å gi alle andre skylda for det som skjedde fordi nedverdigelsen er så vanskelig å takle. Anonymkode: 7b4e8...dbd 1
AnonymBruker 42 Skrevet 15. september 2022 #20 Skrevet 15. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Likevel så skjer det gang på gang på gang. Da tenker jeg det er veldig naivt å tro at sånt bare skjer alle andre og ikke meg. Har virkelig ingenting med victim blaming å gjøre! Victim b er bare en tåpelig hersketeknikk man bruker for tvinge samfunnet til å feie under teppet hvor uforsiktig og naiv du var som ble med fremmede menn hjem og drakk deg full. Et forsøk på å gi alle andre skylda for det som skjedde fordi nedverdigelsen er så vanskelig å takle. Anonymkode: 7b4e8...dbd Du kan vel virkelig ikke mene at man burde forvente å bli voldtatt fordi velger å være alene med en mann? Det er jo sinnssykt. Nå vet ikke jeg hvorfor du siterte meg i utgangspunktet - siden det du skriver ikke har noe med det jeg skrev å gjøre, og ikke har jeg nevnt noe om "victim-blaming" heller, men siden du nevner det - så er det jo nettopp det du bedriver. Det er ingen "hersketeknikk", og det selvsagt ei heller nooooooooooooooen andre sin SKYLD enn personen som voldtok, åpenbart Endret 15. september 2022 av AnonymBruker 42 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå