Gå til innhold

Min samboer har vært utro. Hvordan kan jeg bruke det som en økonomisk fordel? Jeg er ferdig med han og han har dårlig samvittighet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiller veldig på hans dårlige samvittighet. Eller hans tilsynelatende dårlige samvittighet. Nå vil jeg kommer meg best unna han økonomisk. Hvordan kan jeg sikre meg best mulig?

Jeg er ferdig med han, vært det n stund egentlig, men nå skal jeg sikre meg økonomisk. Jeg skal spille på hans samvittighet til å kjøpe en LV veske og noen smykker blant annet. Jeg har også kjøpt og fått litt underveis, som jeg har solgt/returnert og satt pengene på konto som han ikke vet om.

Noe mer jeg kan gjøre? Vi har 2 barn og han tjener mye mer enn meg, siden han jobber innen finans.

Vi eier egentlig huset ulikt. Han eier 70% og jeg 30% Skal klare å få han til å godta en omfordeling som blir 50/50 og vet han kommer til å godta det. Dette skal jeg komme meg best mulig økonomisk ut av.

Anonymkode: 1aa59...677

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

...og hva vinner du på dette? Gutten har vært utro, noe som er utrolig dårlig gjort av han. Men da bør du bare komme deg unna og fokusere på ditt liv, og ikke utnytte fyren ved å ta skarpe avgjørelser på bekostning av han. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymbruker2312 skrev (Akkurat nå):

...og hva vinner du på dette? Gutten har vært utro, noe som er utrolig dårlig gjort av han. Men da bør du bare komme deg unna og fokusere på ditt liv, og ikke utnytte fyren ved å ta skarpe avgjørelser på bekostning av han. 

Han putter meg i en dårligere økonomisk situasjon og det vil ikke jeg godta. Derfor må jeg gjøre disse økonomiske grepene før jeg forlater han. Han har utnyttet meg, nå får han igjen..

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Å du er ferdig med han? lol.  din pengegriske lol du blir aldri ferdig med han dere har barn  lol du virker svak og han vet du utnytter han lol på deg. Det er BARE penger hev heller hodet og klar deg selv golddigger.

Anonymkode: 6fb68...e90

• Liker 1
Skrevet
anonymbruker2312 skrev (8 minutter siden):

Hva hun vinner er vel innlysende? Bedre økonomi som singel. Tror jeg hadde gjort det samme selv. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg spiller veldig på hans dårlige samvittighet. Eller hans tilsynelatende dårlige samvittighet. Nå vil jeg kommer meg best unna han økonomisk. Hvordan kan jeg sikre meg best mulig?

Jeg er ferdig med han, vært det n stund egentlig, men nå skal jeg sikre meg økonomisk. Jeg skal spille på hans samvittighet til å kjøpe en LV veske og noen smykker blant annet. Jeg har også kjøpt og fått litt underveis, som jeg har solgt/returnert og satt pengene på konto som han ikke vet om.

Noe mer jeg kan gjøre? Vi har 2 barn og han tjener mye mer enn meg, siden han jobber innen finans.

Vi eier egentlig huset ulikt. Han eier 70% og jeg 30% Skal klare å få han til å godta en omfordeling som blir 50/50 og vet han kommer til å godta det. Dette skal jeg komme meg best mulig økonomisk ut av.

Så du tror at en dyr veske kan redde økonomien din? Velkommen til virkeligheten 

Anonymkode: 0e506...706

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvalitet skrev (3 minutter siden):

Hva hun vinner er vel innlysende? Bedre økonomi som singel. Tror jeg hadde gjort det samme selv. 

Finn heller en egen vei for å få bedre økonomi som singel, som for eksempel å søke ny jobb. Å utnytte noen andre for å få penger selv i lommen er faktisk forkastelig, uavhengig om vedkommende har vært utro eller ikke. Fyren har åpenbart dårlig samvittighet, hadde vært noe annet om han ikke hadde brydd seg. Så skal noen "spille på hans dårlige samvittighet" - nei uff, ta deg heller sammen, vær litt voksen, flytt ut og fokuser på deg selv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du tror at en dyr veske kan redde økonomien din? Velkommen til virkeligheten 

Anonymkode: 0e506...706

LV har et godt seconhand-marked. Så velkommen til virkeligheten for deg. Den skal selvfølgelig selges! ts

• Liker 3
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Å du er ferdig med han? lol.  din pengegriske lol du blir aldri ferdig med han dere har barn  lol du virker svak og han vet du utnytter han lol på deg. Det er BARE penger hev heller hodet og klar deg selv golddigger.

Og du ønsker virkelig å bli tatt seriøst med den kommentaren der?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Uff, pinlig at du går på denne opplagte trollingen.

Anonymkode: 3e524...ed5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Utroskap er tragisk og du har min sympati der, men så skriver du noe om at du også har vært ferdig med dette forholdet.... Kanskje har dette vært medvirkende til mannens utroskap. Det er selvsagt ikke greit å være utro uansett, men å svindle en tidligere samboer er IKKE greit. Jeg mener at du må gå videre og etablere deg med de midlene du har rettmessig krav på etter et ærlig oppgjør. Håper at ingen gir deg råd om svindel.

• Liker 4
Skrevet

Kan jeg bare spørre; hvor «alvorlig» var utroskapen (et kyss eller lang affære..)? Og han er lei seg - hva betyr det, har han lagt kortene på fordelt, angrer som en hund og vil ha deg tilbake eller bare lei for at han ble oppdaget?

og er du rasende, sint, lei deg men egentlig glad i ham eller er du ferdig og ikke bryr deg om ham lengre…?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde driti i sånn materialistiske ting og heller brukt mindre på felles for å sette mer på sparing. 

Anonymkode: 5c582...88d

AnonymBruker
Skrevet

LV har et godt seconhand-marked. Så velkommen til virkeligheten for deg. Den skal selvfølgelig selges! ts

Hvilken veske er det du tenker å kjøpe som hjelper deg noe som helst på vei i det virkelige liv? :klo: Når man skal kjøpe bolig osv. er selv et par hundre tusen en dråpe i havet, så her må du up your game. :ler: 

Dersom du får han til å gå med på å endre eierandelen på boligen til 50/50 så har du dog kommet godt på vei, spesielt dersom du ikke hefter for en større andel av lånet. 👍

Anonymkode: 52c9e...b70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette høres ut som en god plan egentlig. 

Siden dere har unger bør dere lage en god privat avtale, ikke gå via NAV slik at ungene har det like greit hos deg som hos far. 

Og du kan jo be om å få boligen, hele? Jeg har hørt om menn som har bare gitt det fra seg, så ungene får beholde hjemmet sitt. 

Har du riktig godt balletak på han kan du be han om å betale ned store deler av lånet også. 

Gå høyt ut og se hva du får ut av han. 

Anonymkode: d408c...1f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ei veske er ingenting. Du trenger mest mulig av hus, bil og annet, høyest mulig bidrag og minst mulig lån. Ei veske solgt på finn, det vil virke mot sin hensikt. Han (og du) tror han er raus og grei, du får småting, han vil alltid huske hvor raus han var ved bruddet ved senere forhandlinger om økonomi. Den veska kommer ikke til å dekke alpinpakker til barna en gang. 

Anonymkode: 485fa...112

• Liker 1
Skrevet

Hadde fått ham til å skrive under på at dere eier huset 50/50. Da er du sikret økonomisk. Går du i fra ham da, må han betale deg ut om han ikke kan det må dere selge huset. 

Dermed får du egenkapital til å kjøpe deg hus/leilighet med mindre huset allerede er belånt opp til pipa da 😳

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde prøvd å grine meg til å få hele huset 

Anonymkode: 592df...ad4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så patetisk, TS. Er du ikke verdt mer? Klarer du å se deg selv i speilet etter dette? 

Anonymkode: 42534...5b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Han putter meg i en dårligere økonomisk situasjon og det vil ikke jeg godta. Derfor må jeg gjøre disse økonomiske grepene før jeg forlater han. Han har utnyttet meg, nå får han igjen..

Han PUTTER deg ikke i en dårligere økonomisk situasjon, men han SETTER deg i en dårligere situasjon.

Lær deg rettskriving!

Anonymkode: 78528...4a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...