AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Jeg har levert alt av papirer og venter på at saken min skal bli åpnet . i mellomtiden gjør jeg alt jeg kan for å betale for meg . Jeg har fått feriepenger og skattepenger . De har jeg fordelt på kreditorer, privat skyld, betalt regninger, en reparasjon på huset, tannlege og betalt en konfirmasjon. Hvis jeg må vise hva jeg har brukt pengene på så vises det på kontoen. Er bare så redd for at de skal si det ikke er ok. Jeg har ikke reist el noe sånn men brukt de fornuftig i mine øyne. fra neste mnd har jeg lønnstrekk så da er det ikke noe å fordele så jeg føler jeg har gjort mitt beste . noen som har opplevd det samme og kan si noe om dette . Anonymkode: f896d...cc5
TBergh Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 Hei. Så lenge du gjør så godt du kan, kan de ikke forlange noe annet. Jeg har skrevet et dokument som du kan laste gratis ned her: https://www.facebook.com/groups/240353816532716/permalink/1170281583539930 I dokumentet vil du finne råd/tips/anbefalinger samt hva du kan møte på i praksis. Håper at dokumentet kan være til hjelp Med vennlig hilsen TBergh 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har levert alt av papirer og venter på at saken min skal bli åpnet . i mellomtiden gjør jeg alt jeg kan for å betale for meg . Jeg har fått feriepenger og skattepenger . De har jeg fordelt på kreditorer, privat skyld, betalt regninger, en reparasjon på huset, tannlege og betalt en konfirmasjon. Hvis jeg må vise hva jeg har brukt pengene på så vises det på kontoen. Er bare så redd for at de skal si det ikke er ok. Jeg har ikke reist el noe sånn men brukt de fornuftig i mine øyne. fra neste mnd har jeg lønnstrekk så da er det ikke noe å fordele så jeg føler jeg har gjort mitt beste . noen som har opplevd det samme og kan si noe om dette . Anonymkode: f896d...cc5 De kommer ikke til å gjennomgå kontoen din. Jeg holdt igjen til livsopphold og husleie. Fordelte overskuddet prosentvis til alle kreditorer etter hvor stor andel gjeld Eks total gjeld 100.000 Kreditor1 25000 Kreditor2 75000 Overskudd etter livsopphold 10.000 Kreditor 1 fikk 25% av overskuddet kr2500/mnd Kreditor 2 fikk 75% av overskuddet kr 7500/mnd Ingen hjemmel for lønnstrekk hvis man gjør det slik når man er insolvent. Anonymkode: f0e33...abc
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #4 Skrevet 15. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: De kommer ikke til å gjennomgå kontoen din. Jeg holdt igjen til livsopphold og husleie. Anonymkode: f0e33...abc Det høres fornuftig ut. Men regner du det som livsopphold å betale for en konfirmasjonsfest? Spørs jo nok på størrelsen, men en slik fest KAN faktisk være veldig rimelig. Og er det innafor å prioritere privat gjeld i en slik løsning? Anonymkode: d4395...33a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det høres fornuftig ut. Men regner du det som livsopphold å betale for en konfirmasjonsfest? Spørs jo nok på størrelsen, men en slik fest KAN faktisk være veldig rimelig. Og er det innafor å prioritere privat gjeld i en slik løsning? Anonymkode: d4395...33a Hvis du snart får lønnstrekk allikevel så hadde jeg ikke tenkt så mye på hvordan fordelingen har vært. Da ville jeg holdt igjen til buffer, evt. ryddet mindre krav og ventet på at namsmann trekker det han skal ha. Har du overført store verdier typ. Over 1g eller 100.000 til familie rett før åpning av gjeldsordning så vil det muligens ansees å støtende. Opprydning av mindre private krav eller konfirmasjon til eget barn vil kanskje ikke være det. Anonymkode: f0e33...abc
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Opprydning av mindre private krav eller konfirmasjon til eget barn vil kanskje ikke være det. Nei, men det er den "kanskje"'n da, som sikkert ønskes å få litt mer sikkerhet rundt, forståelig nok. Anonymkode: d4395...33a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #7 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, men det er den "kanskje"'n da, som sikkert ønskes å få litt mer sikkerhet rundt, forståelig nok. Anonymkode: d4395...33a Konfirmasjon til eget barn er ansett av det offentlige som en ekstraordinær utgift. Du er ikke under gjeldsordning enda, hva du har brukt penger på før en gjeldsordning er ikke så veldig relevant, om det er gambling eller konfirmasjon. Støtende prinsippet står høyt så hvis du har betalt kreditorer etter evne og har kontroll, så teller det positivt i søknaden Anonymkode: f0e33...abc
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Skrevet 15. juli 2022 Ts her Jeg har ikke gjemt unna noe. Alt av overskudd har jeg betalt til kreditorer men ikke noe spesiell fordeling. Litt til alle men ikke hver mnd for det har jeg ikke nok til. Konfirmasjon billigst mulig men det kostet jo litt , ikke noe bunad eller noe sånn. Har ikke betalt noe dyrt til familie . Mer 2-3 -4 tusen som jeg hadde lånt. Jeg har notert alt jeg har gjort slik hvis de spør så kan jeg svare de. Jeg har betalt ut et par små regninger. Ferie og skattepenger ble fordelt på alle. Litt til hver . Anonymkode: f896d...cc5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #9 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her Jeg har ikke gjemt unna noe. Alt av overskudd har jeg betalt til kreditorer men ikke noe spesiell fordeling. Litt til alle men ikke hver mnd for det har jeg ikke nok til. Konfirmasjon billigst mulig men det kostet jo litt , ikke noe bunad eller noe sånn. Har ikke betalt noe dyrt til familie . Mer 2-3 -4 tusen som jeg hadde lånt. Jeg har notert alt jeg har gjort slik hvis de spør så kan jeg svare de. Jeg har betalt ut et par små regninger. Ferie og skattepenger ble fordelt på alle. Litt til hver . Anonymkode: f896d...cc5 Tror jeg du har gjort mer enn nok, og de kravene på 2-4tusen er småsummer og regne, ikke alle som hadde fordelt ferie og skattepenger , Du kan vise fordelingen til de som forsøker å ta lønnstrekk , samt ekstraordninær utgifter til konfirmasjon og forsøke deg på at du har betalt etter beste evne. Slik at det ikke er en kreditor som får alt i to år og de andre ingenting Pass på å alltid sett av penger til husleie og statens satser for livsopphold til deg og evt. barn hver måned,. Resten fordeler du rettferdig. Mer har du faktisk ikke råd til. Anonymkode: f0e33...abc
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #10 Skrevet 15. juli 2022 Hvor mye gjeld har du? Usikret? Søkte du uten å snakke med Namsmannen først? Anonymkode: c10e4...63e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #11 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Konfirmasjon til eget barn er ansett av det offentlige som en ekstraordinær utgift. Du er ikke under gjeldsordning enda, hva du har brukt penger på før en gjeldsordning er ikke så veldig relevant, om det er gambling eller konfirmasjon. Støtende prinsippet står høyt så hvis du har betalt kreditorer etter evne og har kontroll, så teller det positivt i søknaden Anonymkode: f0e33...abc Hva hvis man er under gjeldsordning og har konfirmant neste år? Anonymkode: bfb9d...6c0
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #12 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva hvis man er under gjeldsordning og har konfirmant neste år? Anonymkode: bfb9d...6c0 Du spør namsmannen så innvilger de penger til konfirmasjon. Anonymkode: c10e4...63e
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #13 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvor mye gjeld har du? Usikret? Søkte du uten å snakke med Namsmannen først? Anonymkode: c10e4...63e Jeg har mye gjeld, ønsker ikke si hvor mye. Jeg har hatt hjelp fra et firma som hjelper m slike søknader/løsninger og har søkt frivillig gjeldsordning først. Fikk som forventet avslag og da søkte jeg til namsmann. La ved alt av papirer . Fikk tlf og brev etter ca 2 uker at de manglet et par papir. Sendte de inn og nå venter jeg bare Anonymkode: f896d...cc5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #14 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har mye gjeld, ønsker ikke si hvor mye. Jeg har hatt hjelp fra et firma som hjelper m slike søknader/løsninger og har søkt frivillig gjeldsordning først. Fikk som forventet avslag og da søkte jeg til namsmann. La ved alt av papirer . Fikk tlf og brev etter ca 2 uker at de manglet et par papir. Sendte de inn og nå venter jeg bare Anonymkode: f896d...cc5 Mest usikret og noe bolig. Anonymkode: f896d...cc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå