chi Skrevet 15. juli 2022 #1 Skrevet 15. juli 2022 Hva tenker du? La oss si tenkt scenario: Du ser noen riper opp bilen din med vilje, med nøkler. Du anmelder, men saken blir henlagt. Du gjør det samme på vedkommendes bil. Er det da en rettferdig hevn, eller har du "synket ned på deres nivå"?
elinoooor Skrevet 15. juli 2022 #2 Skrevet 15. juli 2022 både og, men er jo alltid bedre å vise at DU er en bedre person enn vedkommende. Som tenk i scenario: Mannen er utro mot deg, du gjør det samme. - du er da ikke en bedre person du heller da. Eller tar jeg helt feil?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #3 Skrevet 15. juli 2022 Rettferdig hevn om man lar det bli med det. Anonymkode: 31d5d...f5e
chi Skrevet 15. juli 2022 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2022 elinoooor skrev (32 minutter siden): både og, men er jo alltid bedre å vise at DU er en bedre person enn vedkommende. Som tenk i scenario: Mannen er utro mot deg, du gjør det samme. - du er da ikke en bedre person du heller da. Eller tar jeg helt feil? Nei ikke en bedre person, men en likedan person, og hva er galt/feil med det? Jeg fascineres over dette fokuset på være en "bedre person" mot noen som gjør deg urett. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #5 Skrevet 15. juli 2022 Påføre Sykdom, påvirker barna eller barnas bopel vedkommende sin jobb eller det å ha husvære, hærværk. Anonymkode: 866ba...48d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå