AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 Vi er et vennepar med jevnaldrende barn. De inviterte oss på reise i sommer. Vi hadde allerede lagt planer denne sommeren, men endret til slutt vår egen reise for å være med de. Og det kostet skjorta. Vi får ikke vite dette før vi kommer frem. Men når vi endelig skal møtes så har de ikke tid til å møte oss. Hvordan ville du håndtert dette?🤯 Anonymkode: fbe61...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 Det spørs jo litt på hva slags planer dere har lagt sammen? Har de bare invitert dere til å være der de er eller har dere planlagt turer og slikt sammen, er det bare venninnen din som er borte men barna og mannen er igjen og klare for utflukter? Alt for lite info til å gi et skikkelig svar. Anonymkode: d9df7...c11 8 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det spørs jo litt på hva slags planer dere har lagt sammen? Har de bare invitert dere til å være der de er eller har dere planlagt turer og slikt sammen, er det bare venninnen din som er borte men barna og mannen er igjen og klare for utflukter? Alt for lite info til å gi et skikkelig svar. Anonymkode: d9df7...c11 Vi hadde planlagt aktiviteter sammen. Og vi måtte reise til deres reisemål og leie rom på hotell. Men aktiviteten ble det altså ikke noe av fordi de ikke hadde tid likevel. Anonymkode: fbe61...1ca 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #4 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi hadde planlagt aktiviteter sammen. Og vi måtte reise til deres reisemål og leie rom på hotell. Men aktiviteten ble det altså ikke noe av fordi de ikke hadde tid likevel. Anonymkode: fbe61...1ca Ok, da ville jeg tenkt at dere ikke er så gode venninner men hvorfor hun absolutt skulle invitere dere skjønner jeg ikke, det hadde jeg spurt henne om. OG så vet du det at du ikke endrer egne planer for andre, da fucker du bare opp for deg selv. Anonymkode: d9df7...c11 9 8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #5 Skrevet 14. juli 2022 Hadde blitt kjempeskuffet og sur! Anonymkode: 002f8...3b5 12 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #6 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, da ville jeg tenkt at dere ikke er så gode venninner men hvorfor hun absolutt skulle invitere dere skjønner jeg ikke, det hadde jeg spurt henne om. OG så vet du det at du ikke endrer egne planer for andre, da fucker du bare opp for deg selv. Anonymkode: d9df7...c11 Nei. Det kan du si.. det tenkte jeg og.. jeg tenkte også andre ting jeg ikke tør å si høyt Anonymkode: fbe61...1ca 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #7 Skrevet 14. juli 2022 Gjør det neste og kjekkest mulig ut av det uten dem. Ikke la barna lide og forklar dem at noe dessverre hadde skjedd så de ikke kunne bli med likevel. Så ville jeg avskrevet vennskapet etterpå. Ihvertfall hatt en god pause med kontakt. Ihvertfall om du ikke har fått en veldig god unnskyldning.. Anonymkode: 7587d...8fa 16
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #8 Skrevet 14. juli 2022 Hadde de en gyldig svært god grunn for å avlyse? Anonymkode: 7587d...8fa 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #9 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjør det neste og kjekkest mulig ut av det uten dem. Ikke la barna lide og forklar dem at noe dessverre hadde skjedd så de ikke kunne bli med likevel. Så ville jeg avskrevet vennskapet etterpå. Ihvertfall hatt en god pause med kontakt. Ihvertfall om du ikke har fått en veldig god unnskyldning.. Anonymkode: 7587d...8fa Hehe.. jeg fikk «påskrevet passet» for p si det mildt.. (hvis du skjønner hva jeg mener) fordi jeg sa at det ikke var spesielt snilt gjort.. Jeg måtte jo bare skjønne å respektere deres tid 🤓 Anonymkode: fbe61...1ca 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #10 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde de en gyldig svært god grunn for å avlyse? Anonymkode: 7587d...8fa Gir jeg grunnen så røper jeg meg, hehe. Men nei.. ikke sykdom eller noe slikt..ikke noe som hadde skjedd barna heller Anonymkode: fbe61...1ca 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #11 Skrevet 15. juli 2022 Kanskje det ikke stakk så dypt dette med at de inviterte dere? Noen bare maser uten å mene noe ned det. Anonymkode: 3a646...f0f 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #12 Skrevet 15. juli 2022 Veldig spesielt å invitere med og så kjøre sololøp hele veien. Jeg hadde blitt sur ennå jeg trenger mye tid alene for å hente meg inn men jeg er åpen om det og sier at jeg i morgen vil ha en tur alene. Anonymkode: 4eaf4...9d8 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #13 Skrevet 15. juli 2022 Men hvordan var avtalen? Og ikke minst - hvordan er denne venninnen ellers? Jeg vet jo at venninne Line alltid slenger ut planer, og "bli med da", og "vi må!" Som så forsvinner i løse lufta når hun etterhvert får andre ideer. Så der må man bare jatte med, og ta alt som en tentativ avtale. Mens om venninne Anne sier at hun skal feire bursdagen sin neste vår kan jeg legge det direkte inn i kalenderen, og kjøpe en flott gave allerede. Anonymkode: a3d4a...528 15 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #14 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Men hvordan var avtalen? Og ikke minst - hvordan er denne venninnen ellers? Jeg vet jo at venninne Line alltid slenger ut planer, og "bli med da", og "vi må!" Som så forsvinner i løse lufta når hun etterhvert får andre ideer. Så der må man bare jatte med, og ta alt som en tentativ avtale. Mens om venninne Anne sier at hun skal feire bursdagen sin neste vår kan jeg legge det direkte inn i kalenderen, og kjøpe en flott gave allerede. Anonymkode: a3d4a...528 Vel, jeg vet jo nå, at venninnen min er litt som Line. Men hva sikter du til? Mener du det er greit at Line og hennes familie skal invitere deg på ferie som dere må betale mange tusen kroner for, og så drar de fra deg? Skal Line få lov til å oppføre seg dårlig fordi; «det bare er sånn hun er» eller at Line «ikke klarer»... Jeg mener det ikke er sosialt akseptert å oppføre seg som Line, og at Line må rette seg etter de normale sosiale normene som eksisterer der ute blandt folk, som alle vi andre må. Jeg mener folk som Line har dårlig moral. Og at Line tenker bare på seg selv og ingen andre, altså folk som Line er egoister. Anonymkode: fbe61...1ca 12 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #15 Skrevet 15. juli 2022 Gjelder dette alle aktivitetene, eller bare noen? Er de ikke sammen med dere i det hele tatt? Høres ut som uklare forventninger i forkant. Kanskje synes de det er for mye, kanskje ønsket venninna di dette, men «glemt» å involvere mannen osv. Anonymkode: f3dba...0db
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #16 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Gjelder dette alle aktivitetene, eller bare noen? Er de ikke sammen med dere i det hele tatt? Høres ut som uklare forventninger i forkant. Kanskje synes de det er for mye, kanskje ønsket venninna di dette, men «glemt» å involvere mannen osv. Anonymkode: f3dba...0db Det gjelder den avtalen vi hadde. Nei, de er ikke sammen med oss i det hele tatt. Vi hadde en avtale om en aktivitet . Det var den ene avtalen vi hadde . Den ble ikke noe av Anonymkode: fbe61...1ca 2
Gjest ti10 Skrevet 15. juli 2022 #17 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det gjelder den avtalen vi hadde. Nei, de er ikke sammen med oss i det hele tatt. Vi hadde en avtale om en aktivitet . Det var den ene avtalen vi hadde . Den ble ikke noe av Anonymkode: fbe61...1ca Jo, men var det ikke mer enn denne aktiviteten som fristet med invitasjonen dere fikk? I og med at dere endrer planer for å bli med på dette? Jeg er enig i at venninnen din høres veldig korttenkt og usympatisk ut, men hvis jeg skulle ha endret en ferie jeg allerede hadde planlagt, skulle det ha vært noe veldig attraktivt jeg byttet til, dvs. da skulle totalen ha vært bedre for hele familien på det nye stedet. Og kunne dere ikke ha gjort denne aktiviteten uten venninnen din og familien hennes? Men mener du at dere ikke så dem i løpet av oppholdet? Dere spiste ikke sammen, var ikke på shopping, sightseeing, stranden eller noe som helst?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #18 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hehe.. jeg fikk «påskrevet passet» for p si det mildt.. (hvis du skjønner hva jeg mener) fordi jeg sa at det ikke var spesielt snilt gjort.. Jeg måtte jo bare skjønne å respektere deres tid 🤓 Anonymkode: fbe61...1ca Jeg har hatt en sånn venninne. Det vennskapet ble avsluttet når jeg begynte å sette grenser. Før skulle alt skje på hennes premisser og hun skulle gjøre ærend her og fikse der før hun kunne være med meg eller andre venninner. Hun avlyste turer hun selv hadde invitert til fordi hun skulle fikse noe på hytten eller reiste hjem fra venninnetur pga vondt i en fot. Hun ga fullstendig blaffen i at vi andre hadde lagt planer rundt disse turene og måtte ofre andre ting for å være med. Når jeg til slutt ikke orket å innordne meg hennes timeplan så hørte jeg ikke mer fra henne. Det er et halvt år siden. Anonymkode: 80f5c...efd 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #19 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vel, jeg vet jo nå, at venninnen min er litt som Line. Men hva sikter du til? Mener du det er greit at Line og hennes familie skal invitere deg på ferie som dere må betale mange tusen kroner for, og så drar de fra deg? Skal Line få lov til å oppføre seg dårlig fordi; «det bare er sånn hun er» eller at Line «ikke klarer»... Jeg mener det ikke er sosialt akseptert å oppføre seg som Line, og at Line må rette seg etter de normale sosiale normene som eksisterer der ute blandt folk, som alle vi andre må. Jeg mener folk som Line har dårlig moral. Og at Line tenker bare på seg selv og ingen andre, altså folk som Line er egoister. Anonymkode: fbe61...1ca Ikke meg du spør, men jeg tenker at du kan ikke endre Line. Du har rett til å mene det du vil, at dette ikke er akseptabel oppførsel, men det eneste du kan gjøre er å endre deg selv. Nå vet du hvordan hun er, om hun ikke retter seg etter de normale sosiale normene, så gjør hun ikke det. Det blir jo hun som taper på det. Du får innrette deg etter det du vet om henne. Om du ikke klarer å forholde deg til henne fordi du mener at hun har dårlig moral, er egoistisk og tenker bare på seg selv, så er jo ikke dette noe du kan endre. Du vet at hun er slik, innrett deg etter det. Enig i at det er dårlig oppførsel av din venninne, jeg hadde nok også blitt irritert, men jeg hadde gjort det beste ut av situasjonen. Nå er dere der, gjør deres greier og nyt ferien. Ikke gjør samme feil som din venninne i framtiden, og dropp å legg liknende planer med henne igjen. Det var forresten dere selv som valgte å takke ja til hennes invitasjon, dere måtte ikke betale flere tusen kroner, men dere valgte det. Ja, selvsagt kjipt at ferien ikke ble slik som planlagt, men det er likevel et valg dere har tatt. Det kan du ikke legge på din venninne. Anonymkode: e4f57...42d 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #20 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vel, jeg vet jo nå, at venninnen min er litt som Line. Men hva sikter du til? Mener du det er greit at Line og hennes familie skal invitere deg på ferie som dere må betale mange tusen kroner for, og så drar de fra deg? Skal Line få lov til å oppføre seg dårlig fordi; «det bare er sånn hun er» eller at Line «ikke klarer»... Jeg mener det ikke er sosialt akseptert å oppføre seg som Line, og at Line må rette seg etter de normale sosiale normene som eksisterer der ute blandt folk, som alle vi andre må. Jeg mener folk som Line har dårlig moral. Og at Line tenker bare på seg selv og ingen andre, altså folk som Line er egoister. Anonymkode: fbe61...1ca Det brukeren her sier, er at hun aldri avtaler noe med Line, fordi hun vet hvordan hun er som person. 😊 Men høres ikke ut som at du ikke kjenner denne venninnen så godt? Siden du slapp alt du hadde i hendene og kom opp. Det er sjeldent folk avbryter familieferie for å møte en annen familie. Gjør man isåfall det, da er man enige i at man er veldig nære venner og har samme planer, som har vært avtalt en stund. Men TS, nå har du lært flere ting. Denne kvinnen ikke er din venninne, og man holder seg til familien sin og de planene man har. Anonymkode: f3bc7...6fa 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå