Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det da noen som prøver å late som de gråter? 

Jeg kan ikke huske å selv ha "gråter" uten at det kom tårer. For meg så er tårer det som er gråting. Hva mener dere? 

Anonymkode: 2f09d...b26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer kanskje litt an på hvordan man tolker "gråting"; fysisk eller mentalt? "fysisk gråting" er kanskje når det er synlig for andre, mens "mental gråting" er når man bare har det vondt inni seg? Tviler på at det er noen som later som at man gråter, med mindre man virkelig er ute etter oppmerksomhet eller trenger hjelp.🤷‍♀️

Anonymkode: 0bbd7...9b6

Skrevet

Man kan vel føle på en sorg uten å gråte, men man kan ikke gråte i ordets rette forstand uten at det kommer tårer. 

Er det mye hulking, hendene for ansiktet og ingen tårer tør jeg påstå personen faker. 

Hvem er det du tror liksomgråter, og hvorfor? 

AnonymBruker
Skrevet

Det går an å gråte uten tårer. Noen får bare ikke tårer, andre kan være dehydrert eller noe.

Men de fleste gråter nok med tårer ja.

Anonymkode: d9eb7...1bc

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok at det går an ja. Hvis man f.eks. har Sjøgrens? (ikke alle med Sjøgrens, men hvis har veldig tørre øyne?)

Anonymkode: de29b...819

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Sjøgrens. Det kommer ingenting når jeg gråter. Det bare svir. Veldig frustrerende, føler ikke jeg får grått ordentlig ut lenger. 

Anonymkode: dbc8d...f1c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har Sjøgrens. Det kommer ingenting når jeg gråter. Det bare svir. Veldig frustrerende, føler ikke jeg får grått ordentlig ut lenger. 

Anonymkode: dbc8d...f1c

💚

Akkurat sånn hadde jeg det, når jeg slet med tørre øyne. Helt forferdelig!

Det hjalp heldigvis med lysbehandling for meg, men det er mindre tårer enn det har vært tidligere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

💚

Akkurat sånn hadde jeg det, når jeg slet med tørre øyne. Helt forferdelig!

Det hjalp heldigvis med lysbehandling for meg, men det er mindre tårer enn det har vært tidligere.

Hvordan fungerer slik lysbehandling, og hvorfor hjelper det?

Anonymkode: 6e21e...5f7

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg på Amber Heard i rettssaken, virker svært lite troverdig.

Anonymkode: f7e31...3c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det da noen som prøver å late som de gråter? 

Jeg kan ikke huske å selv ha "gråter" uten at det kom tårer. For meg så er tårer det som er gråting. Hva mener dere? 

Anonymkode: 2f09d...b26

Begrepet gråt innbefatter tårer. Kan man ha det mentalt vondt uten å gråte? Ja. Har folk som gråter det verre enn folk som holder tilbake tårer? Nei. Sørger folk som gråter med enn de som ikke gråter? Igjen - nei. 

Å gråte er en metode for kommunikasjon. Som alle kan bevitne dersom de har møtt et barn mellom 0 og 10 år så er gråt en effektiv og velbrukt metode for manipulasjon. 

Du kan derfor ikke si at en som gråter har det vondt, og en som ikke gråter har det fint, like slite som du kan si at han bak kassa på rema har en super dag fordi han smiler høflig til deg. Gråt eller ikke gråt er som oftest som å smile eller ikke smile - et valg man tar uavhengig av sine følelser.

Å gråte uten å føle det «forventede» (smerte, sorg, fortvilelse etc) er ikke vanskelig eller noe folk flest vil finne umulig - som nevnt over klarer enhver 2-åring å gråte for å få viljen sin. Det samme er veldig vanlig i voksne kretser (blant kvinner, sjeldent menn). Så at noen ikke gråter selv om de ikke har det vrient betyr trolig intet mer eller mindre enn at de ikke tok seg bryet med å late som.

Anonymkode: 71b8b...fe3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvordan fungerer slik lysbehandling, og hvorfor hjelper det?

Anonymkode: 6e21e...5f7

Det går utrolig fort! Man får maske som beskytter øynene, også blir man lyst på 10x på hvert øye. Det er 4 behandlinger. 

Det gjør slik at tårekjertlene produserer mer olje. 

De har behandlingen hos noen optikere, og på f.eks. tørreøyneklinikken Oslo 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...