AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 En gjenganger som går igjen er at kvinner klager på menn fordi de ofte bare er ute etter sex. Det stemmer nok sikkert ofte det. Men er det slik at alle andre grunner er bedre? Er i et langvarig forhold med barn (jeg har vært i det forholdet over halvparten av mitt liv). Når vi ble sammen var nok sex noe av det viktigste for meg og for meg er det vel fortsatt slik at det viktigste for meg er å bli sett som person og at noen har ønske om jevnlig sex med meg. Min bedre halvdel er nok ikke sammen med meg grunnet sex. Av det jeg har forstått gjennom årene er det jo som regel at jeg er smart, flink, handy, at hun kan stole på meg, at jeg fikser ting, at hun føler seg trygg med meg, at jeg er flink med barna, og at vi har en god økonomi. Dette er i alle fall ting jeg jevnlig hører fra henne jevnlig. Problemet mitt, DET ER IKKE VIKTIG FOR MEG, at hun syns det. Jeg vil hun skal syns jeg har interessante meninger og ønske å prate med meg om store og små ting og jeg ønsker hun vil ha sex med meg jevnlig. Når har vi sex typisk annenhver måned og alle gangene føler jeg vel stort sett at hun tar initiativ til det fordi hun har dårlig samvittighet. (jeg har helt sluttet å ta initiativ for jeg hater å bli avvist) Jeg føler at alle grunnene hun er sammen med meg er noen hun kunne fått tilfredsstilt med å leid inn en håndtverker/dagmamma med jevne mellomrom. Trenger ingen mann for det. Så hvorfor er det mer akseptert å være sammen med noen grunnet slike grunner, enn ønsket om sex? Anonymkode: acc90...f6c 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 Men her blander du jo sammen ting. "Menn som er ute etter sex" er jo ute etter det uforpliktende, ikke i et forhold. Anonymkode: fd839...76c 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 Når damer fører opp "handy" på kravlista blir jeg seriøst kvalm... "Søker pappa / gratis håndverker" er nærmere sannheten Anonymkode: c36c0...c5c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #4 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når damer fører opp "handy" på kravlista blir jeg seriøst kvalm... "Søker pappa / gratis håndverker" er nærmere sannheten Anonymkode: c36c0...c5c Det er jo veldig sexy da. Løsningsorientert og fingernem. Anonymkode: fd839...76c 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #5 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når damer fører opp "handy" på kravlista blir jeg seriøst kvalm... "Søker pappa / gratis håndverker" er nærmere sannheten Anonymkode: c36c0...c5c Ja, det er jo det jeg føler litt. Hun er aldri så fornøyd når hun kan legge ut ett eller annet jeg har fikset for henne som hun kan skryte av på insta. Spesialdesignet møbler er alltid vinneren eller ett eller annet prosjekt hun har sett på nett som hun vil kopiere. Anonymkode: acc90...f6c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #6 Skrevet 14. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo veldig sexy da. Løsningsorientert og fingernem. Anonymkode: fd839...76c Det er jo like ekkelt som om en mann søkte "kvinnfolk som er god til husarbeid" Anonymkode: c36c0...c5c 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #7 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo like ekkelt som om en mann søkte "kvinnfolk som er god til husarbeid" Anonymkode: c36c0...c5c Enig. Jeg driter i om hun lager mat eller vasker. Jeg gjør det raskere selv. Jeg har bestemt meg for at mine døtre skal være så selvstendig at de aldri trenger å bli sammen med noen for å ha noen som kan hjelpe dem med praktiske ting. Om det er alt fra å sette opp Wifi routeren, eller sage til ei bordplate. Anonymkode: acc90...f6c 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #8 Skrevet 14. juli 2022 Åh, jeg er dame og kjenner det på samme måte!! Altså, det er hyggelig at han vil være sammen med meg fordi jeg er morsom, smart, pen og flink med barna. Men jeg trenger at han tenner på meg, at han vil ha meg, skape følelser med meg som er bare mellom oss to. At han vil meg godt, og gi meg glede både psykisk og fysisk. Jeg ønsker jo det for han. Anonymkode: 45880...78e 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #9 Skrevet 14. juli 2022 Håndverkere kan være sexy. Liker menn i arbeidsbukse, ikke slappe kontorstol slitere😅 Men trenger ikke hjelp til noe, da jeg har alt på stell Anonymkode: 18302...300 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #10 Skrevet 14. juli 2022 De som klager på at menn bare er ute etter sex, klager jo på at de ikke vil være i et forhold. Du er jo i et forhold. Og det virker som du får det du vil ha ut av det, hun får det hun vil, så jeg ser ikke problemet. Kanskje det virker litt kjærlighetsløst for min smak, det viktigste for deg er sex og bekreftelse på at du er interessant, og ikke hva hun føler. Men det fremstår som gjensidig nytte/bytte-forhold da, og gudene vet at det er mange kjærlighetsløse forhold med null gnist der ute. Det er en ganske vanlig samlivsform det dere har og ikke noe jeg har noe problem med. Ikke for meg bare, jeg vil ha lidenskap og love. Anonymkode: b7b24...96a 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #11 Skrevet 14. juli 2022 Tror jeg hadde steila litt om noen var sammen meg år ut og inn bare fordi jeg var tilgang til regelmessig sex. Altså at jeg kunne vært hvem som helst, eller hvem som helst, som ikke var direkte plagsom, kunne vært i mitt sted bare de ville ha sex med fyren regelmessig. Er følgelig også selvvalgt singel, ha ha ( også av andre grunner) Anonymkode: bc58b...f7d 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #12 Skrevet 14. juli 2022 Samme andre vel selvsagt : om jeg var hvem som helt med en hammer osv. Anonymkode: bc58b...f7d 1
Virrevirrevapp Skrevet 14. juli 2022 #13 Skrevet 14. juli 2022 Den beste grunnen til forhold er vel kjærlighet? 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #14 Skrevet 14. juli 2022 Nå er jeg kvinne, og føler det som går igjen hos alle menn jeg har vært sammen med, er at de ser etter en som kan lage mat og gjøre husarbeid. De sier det ikke direkte, men man skjønner det godt. Jeg har og vært gift, og fått barn. Jeg var hele veien den med størst behov for sex. Han hadde ikke stort behov for sex, så jeg ble stort sett avist. Og jo lenger tid vi var sammen, jo mindre bidro han, helt til han ikke gjorde en eneste ting i huset, heller ikke ute, eller med bilen. Og handy var han aldri, det var jeg som pusset opp, ikke han. Så jeg gikk fra han. Og siden da har jeg bodd alene, eller bor med barna. Og har gjort det i 14 år, og jeg skal aldri bo med en mann igjen. Kan godt få meg kjæreste, men vi skal ikke bo sammen. Anonymkode: 60ce9...ead 1 2
Trolltunge Skrevet 15. juli 2022 #15 Skrevet 15. juli 2022 Eneste årsaken til å være i et forhold for min del er kjærlighet. Uten det hjelper verken å være handy eller sex. Jeg er ikke i er forhold verken av økonomiske eller praktiske årsaker, og hadde heller onanert enn å være i et forhold uten gjensidig kjærlighet. Selv kjærlighet gjør ikke at jeg synes at det bestandig er enkelt å være i et forhold, men det er det absolutt eneste som gjør det verdt innsatsen et forhold krever for å fungere godt. 8 2
Løvejenten Skrevet 15. juli 2022 #16 Skrevet 15. juli 2022 Trolltunge skrev (4 minutter siden): Eneste årsaken til å være i et forhold for min del er kjærlighet. Uten det hjelper verken å være handy eller sex. Jeg er ikke i er forhold verken av økonomiske eller praktiske årsaker, og hadde heller onanert enn å være i et forhold uten gjensidig kjærlighet. Selv kjærlighet gjør ikke at jeg synes at det bestandig er enkelt å være i et forhold, men det er det absolutt eneste som gjør det verdt innsatsen et forhold krever for å fungere godt. Amen! 1 1
Skriblerinna Skrevet 15. juli 2022 #17 Skrevet 15. juli 2022 Kan hende dere bare har ulike kjærlighetsspråk? Hun føler seg kanskje elsket når du gjør tjenester for henne, og gjør kanskje tjenester for deg også, i den tro at det er sånn man viser kjærlighet til deg. Mens du kanskje føler deg elsket når du blir begjært og tatt på, og du tar da kanskje på henne for å vise kjærlighet også, men så blir det ikke mottatt sånn. Bare en gjetning! For å svare direkte på spørsmålet, så er ikke din grunn noe dårligere enn andre. Menn som bare vil ha sex er jo noe annet enn hva du skriver om. Du vil jo være i forhold, men du ønsker mer sex. Veldig mange mister selvtillit av å bli seksuelt avvist og lite begjært av sin partner, både kvinner og menn. Jeg forstår godt at du er frustrert og tviler på hele greia. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #18 Skrevet 15. juli 2022 Er også i et langvarig forhold. Sex er kanskje det minst viktige for å si det sånn. Heldigvis er mannen min lik. Typiske «KG-problemer» som klaging på at partner vil ha for lite sex, for mye sex, for dårlig sex osv er heldigvis ikke noe jeg kjenner igjen fra det virkelige liv. Tror det for det meste er en «KG greie». For den normale mann og kvinne er ikke sex så jævla viktig som man kan få inntrykket av på forumet her🤷🏼♀️ Anonymkode: 2f656...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #19 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nå er jeg kvinne, og føler det som går igjen hos alle menn jeg har vært sammen med, er at de ser etter en som kan lage mat og gjøre husarbeid. De sier det ikke direkte, men man skjønner det godt. Jeg har og vært gift, og fått barn. Jeg var hele veien den med størst behov for sex. Han hadde ikke stort behov for sex, så jeg ble stort sett avist. Og jo lenger tid vi var sammen, jo mindre bidro han, helt til han ikke gjorde en eneste ting i huset, heller ikke ute, eller med bilen. Og handy var han aldri, det var jeg som pusset opp, ikke han. Så jeg gikk fra han. Og siden da har jeg bodd alene, eller bor med barna. Og har gjort det i 14 år, og jeg skal aldri bo med en mann igjen. Kan godt få meg kjæreste, men vi skal ikke bo sammen. Anonymkode: 60ce9...ead Overrasker meg at så mange menn syns det er viktig. At noen vasker klærne mine er det siste jeg ville savnet hvis jeg ble singel. Å bruke 2 timer på det i uken er betraktelig mindre enn hva alt annet jeg bruker av tid for familien. Vaske klær klarer jeg fint alene, sex alene er en annen sport. Anonymkode: acc90...f6c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #20 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): En gjenganger som går igjen er at kvinner klager på menn fordi de ofte bare er ute etter sex. Det stemmer nok sikkert ofte det. Men er det slik at alle andre grunner er bedre? Er i et langvarig forhold med barn (jeg har vært i det forholdet over halvparten av mitt liv). Når vi ble sammen var nok sex noe av det viktigste for meg og for meg er det vel fortsatt slik at det viktigste for meg er å bli sett som person og at noen har ønske om jevnlig sex med meg. Min bedre halvdel er nok ikke sammen med meg grunnet sex. Av det jeg har forstått gjennom årene er det jo som regel at jeg er smart, flink, handy, at hun kan stole på meg, at jeg fikser ting, at hun føler seg trygg med meg, at jeg er flink med barna, og at vi har en god økonomi. Dette er i alle fall ting jeg jevnlig hører fra henne jevnlig. Problemet mitt, DET ER IKKE VIKTIG FOR MEG, at hun syns det. Jeg vil hun skal syns jeg har interessante meninger og ønske å prate med meg om store og små ting og jeg ønsker hun vil ha sex med meg jevnlig. Når har vi sex typisk annenhver måned og alle gangene føler jeg vel stort sett at hun tar initiativ til det fordi hun har dårlig samvittighet. (jeg har helt sluttet å ta initiativ for jeg hater å bli avvist) Jeg føler at alle grunnene hun er sammen med meg er noen hun kunne fått tilfredsstilt med å leid inn en håndtverker/dagmamma med jevne mellomrom. Trenger ingen mann for det. Så hvorfor er det mer akseptert å være sammen med noen grunnet slike grunner, enn ønsket om sex? Anonymkode: acc90...f6c Er ikke poenget at man bør finne seg noen som har mange av de samme grunnene som en selv til å ville ha et forhold? Jeg er kvinne, og det viktigste på min liste er emosjonell, fysisk og seksuell intimitet. Så litt det samme som deg. Men det tok meg 20 år å finne det ut, så jeg har levd halve livet med en mann som bare hadde kapasitet til å stille opp med nettopp å fikse ting, jobbe overtid og tjene penger og annet praktisk. Jeg skjønte til slutt at han aldri ville kunne møte meg på det som var viktigst for meg, så jeg valgte å gå. Så vi er alle forskjellige, men jeg tror noen av oss mennesker bruker ganske lang tid på å finne ut hva som er viktig for oss, og så må vi justere livet vårt deretter hvis vi ikke er fornøyd. Anonymkode: a2dfd...c2f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå